رواية زواج بالاجبار

سـ،ـحر .. خلاص يا حبيبتي اللي حصل حصل
بس دا درس ليكي عشان تتعلمي منو عشان بعد كدة ما.تبقيش تأمني ولا تثقي في حد مهما كان قريب ليكي
ريم .. عندك حق
في الم.ستشفى
حازم كان واقف بحزن وهو بيبص علي أبوه اللي نايم على السرير وجس.مو كلو متوصل بالأجهزة
حس فجأة بأيد علي كتفه لف وكان تامر
” تامر ده يبقى ابن عمو وجوز اخته هنا . وهو وحازم قريبين جدا لبعض”
تامر .. هيبقى كويس أن شاءالله
حازم وهو بيبص علي أبوه .. يارب
حازم بصله .. هو ياسين فين
“ياسين ده اخو حازم الصغير”
تامر .. مش عارف .بس انا شوفتو بيتكلم في التليفون وبعدين نزل مش عارف راح فين
حازم .. مين اللي عمل كدة ياتامر .انت اللي شغال مع ابويا وعارف مين هما اعداؤه
تامر .. مفيش غيره .كمال ابو العزم
حازم .. انا كنت شاكك فيه
تامر .. ناوي على ايه
حازم بتوعد .. هدفعو تمن اللي عملو ده غالي اوي . ولو ابويا جراله حاجة اقس.م بالله لخلص عليه هو وعيلته واحد واحد
………….
عند ياسين كان سايق بج،ـنون لحد ما وصل لمكان زي مخزن قديم
ياسين ركن عربيته ونزل ودخل المكان بغض.ب
كان في رجالة واقفة وقدامهم واحد مربوط وباين عليه التعب من كتر الضر.ب التعذ.يب
ياسين .. الواد ده اتكلم ولا لسه
الرجالة .. مش عايز يتكلم ياباشا .كان هيمو.ت في ادينا وبردو مش عايز يتكلم
ياسين وطي ومسك الواد من فكه جامد
وقالو بنبره مر.عبه .. مين اللي وراك يلاا
الواد وهو حرفياً مي.ت من كتر التعـ،ـذيب .. هيقت.لوني ياباشا لو اتكلمت
ياسين بغض.ب … انت كدة كدة هتمو.ت يابن الكل. ب بس بعد متقول مين قالك تعمل كدة
الواد بخو.ف .. طيب هتكلم ياباشا بس ابو.س رجلك ما.تمو.تنيش .
ياسين .. انطقق
الواد بخو.ف.. ك.كمال ابو العزم
في الم.ستشفى
حازم .. يلا ياماما تامر هيوصلكم
شهيرة برفض .. لأ انا هفضل هنا
حازم .. ماينفعش لازم تروحي عن عشان ترتاحي
شهيره ببكاء .. انا مش هتحرك من هنا ياحازم خد اخواتك وامشي انتا .انا هفضل هنا
تامر .. ياطنط مش هينفع قعدتك هنا مش هتعمل حاجة
شهيرة .. انا قولت مش هتحرك من هنا امشو انتو لو عاوزين
حازم ميل باسها على راسها وباس أيدها وقالها .. عشان خاطري روحي ارتاحي دلوقتي وابقي تعالي الصبح
وبعد محاولات كتير من حازم وتامر قدرو يقنعوها تروح
وبالفعل تامر خدها هي وهنا ويارا وصلهم الفيلا ورجع تاني لحازم في الم.ستشفى
في الوقت ده كان ياسين وصل وكان واقف مع حازم 

وكان بيقولو .. أن فعلا كمال ابو العزم اللي حاول يقت.ل أبوه
تامر وصل لاقاهم واقفين
تامر .. كنت فين ياياسين
ياسين .. روحت اشوف مين اللي حاول يق.تل ابويا
تامر .. ما احنا عارفين انو كمال ابو العزم
ياسين .. كان لازم اتأكد عشان لما اقت.لو ابقي علي حق
حازم بص علي ياسين لأنو عارف انو متهور
وقالو بحدة .. انت مالكش عـ،ـلاقة بالموضوع ده .فاهم
ياسين .. يعني ايه . انتا ناوي تسكت انا مش هاسيب حق ابوك
حازم .. مين قالك اني هاسكت . بس انا اللي هتصرف في الموضوع ده . خليك انت بعيد
……..
تاني يوم عند ريم
سـ،ـحر كانت قاعدة مع بنتها الكبيرة (شاهندة) وبتيحكيلهااللي حصل لريم
شاهندة .. ياحبيبتي ياريم . كل ده حصلها . معقولة أميرة تعمل فيها كدة
سـ،ـحر .. الحيوا.نة الو.اطية .وكملت بتوعد.. بس وغالوتكو عندي لفضحها بنت الكل.ب دي وزي ماكانت عايزة تبوظ س.معت بنتي وتسج.نها بفضيحة انا اللي هخلي س.معتها في الأرض وهخلي كـ،ـلاب السكك تنهش فيها بنت امال
شاهندة بغـ،ـل .. دي حلال فيها الحر.ق بعد اللي عملته ده
شاهندة .. وهي ريم عاملة ايه دلوقتي .انا هدخلها
ولسه هتقوم
سـ،ـحر .. لأ سيبها هي نايمة دلوقتي متقليقهاش انا مصدقت انها نامت طول الليل وهي بتعي.ط . ياحبيبتي طول الليل تصحي مفزوعة وهي نايمة
شاهندة بحزن عليها .. ربنا معاها اللي حصلها مش قليل
………………
بعد ثلاثة أيام
مكانش في أي جديد
والد حازم لسه حالتو زي ماهيا مفاقش ومش عارفين هيفوق امتا
وريم كانت خايفة ومر.عوبة هي عارفة ومتأكدة أن حازم مش هايسبها وفي نفس الوقت كانت مستغربة أنو محاولش يوصل ليها الايام اللي فاتت دي .و دا كان قالقها زيادة
……..
عند ريم
سـ،ـحر دخلت الاوضة تطمن عليها لاقيتها شاردة
سـ،ـحر قعدت ج.نبها وقالتلها بقولك ايه ياريم
ريم بصت ليها .. ايه ياماما
سـ،ـحر كانت عايزة تخرجها من اللي هي فيه
سـ،ـحر قالتلها .. مش عايزة تخرجي تتمشي و تشمي هوا
اي رأيك تخدي شاهندة ولا دينا واخرجي انتي اكيد محتاجة تغيري جو .اخرجي وشوفي البحر .اكيد البلد هنا وحشاكي انتي مجيتيش هنا من فترة كبيرة
ريم بحزن .. ماليش نفس ياماما لأي حاجة
سـ،ـحر .. ياحبيبتي ما ينفعش تستسلمي للحزن كدة هتتعبي
لازم تحاولي تخرجي نفسك من اللي انتي فيه
ريم .. صدقيني ياماما مش عارفه . خايفه ومتوترة حاسة ان حازم هايطلعي في أي وقت

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى