رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم كاملة

سليم بصلها بغضب: وانتي مالك انا قولت براا.. زقها وهي قربت منه تاني. 

البنت بدلع: مالك مدايق ليه النهارده. تعالي بس وانا هفرفشك علي الاخر. سليم افتكر كلام رقيه. 

سليم ماسكها من شعرها بغضب وبصلها. 

سليم بنظره مرعبه: مش انتي عايزه تكملي. تعالي. سليم اعت0دي عليها بوح0شيه. وبعدين. نادي علي حد من الحراس. 

سليم بغضب: خد الزب0اله دي وارميها في اي مستشفي.

في الفيلا. رقيه لاقيت الباب بيخبط افتكرت انه هو. قامت فتحت لاقيت تسنيم قدامها. 

تسنيم بابتسامة: ممكن ادخل. رقيه وسعت وتسنيم دخلت. 

تسنيم: انا ابقا تسنيم اخت سليم. 

رقيه حاسة انها بنت لطيفه وحبيتها. 

رقيه بابتسامة: انا رقيه. اول مره اعرف ان المغرور ده عنده اخوات قمر كده. انا اسفه. 

تسنيم: عادي ولا يهمك. انا عايزة اعرف انتي وسليم اتجوزته ازاي سليم كان رافض، انه يتجوز نهائي فجاءه كده اتجوزك. 

رقيه بصتلها وحست انها عايزه تتكلم معاها وحكتلها سبب الجواز. 

تسنيم بزهول: معقول سليم متجوزك علشان. كده. متقلقيش، انا هتكلم معاه وهخليه يسيبك. 

رقيه بصتلها: بجد هتقدري، تقنعيه انه يسبني امشي. 

تسنيم طبطبت عليها: هحاول سليم شخصيه صعبه انا عارفه بس، صدقيني لو عرفتي هو ليه عامل كده هتعذريه. 

وفجاءه سمعه صوت عربيه تحت رقيه بصت لاقيت سليم. تسنيم راحت اوضتها. وسليم طلع. الاوضه عند رقيه وكان هيقع ورقيه سندته. لحد السرير. جت تمشي سليم مسك ايدها. وجذابها لحضنه بقوه. وحاوطها بايده. 

رقيه: انتي ماسكني كده ليه ابعد عني. 

سليم: نامى بقا مش عايز دوشه. سليم نام ورقيه حاولت تبعده بس هو كان ماسكها بقوه استسلمت ونامت. 

تاني يوم سليم صحي اخد دوش ولبس ورقيه صحيت. 

رقيه: لو سمحت انا عايزة اروح البيت اجيب هدومي. 

سليم مدلهاش، اهتمام. ومردش خلص تسريح شعره ونزل. 

سليم: داده سميره.. طلعي الفطار للمدام رقيه فوق في اوضتي. 

داده سميره باستغراب: هي مين دي ي سليم ي بني. 

سليم: دي مراتي ي داده.

سليم راح الشركه. الباب خبط ودخل يزن

يزن: صباح الخير ي سليم بيه. 

سليم: اي بيه دي انت لسه زعلان حتة بت زي دي تزعلنا من بعض. 

يزن: سليم البنت معملتلكش حاجه ليه تاذيها. 

سليم: علفكره انا معملتلهاش حاجه ومش هخليها تعمل حاجه غير بمزاجها.

يزن: سيب البنت تمشي ي سليم

سليم: تؤ تؤ مش هخليها تمشي.. فجاءه الباب خبط دخلت تسنيم. 

تسنيم: صباح الخير ي ابيه. 

سليم: صباح النور ي حبيبتي في حاجه. 

تسنيم: اه كنت عايزة اسافر مع صحابي اسبوع. 

يزن قام مره واحده بغضب. 

يزن بغضب: نعمم تسافري مع صحابك ولوحدك. 

تسنيم اتجاهلت كلامه وكملت. 

تسنيم: رايك اي ي ابيه سليم 

سليم: هنتكلم في البيت ي تسنيم روحي دلوقتي.

تسنيم طلعت وبعد شويه يزن طلع وراها. 

يزن: بقا عايزة تسافري ولوحدك. 

تسنيم: وانت مالك. 

يزن: هو اي وانت مالك دي مفيش سفر ي تسنيم انتي فاهمه. 

تسنيم: لا هسافر… وبعدين انت ملكش كلمه عليا انت يدوب صاحب ابيه سليم وشريكه. 

يزن قرب منها بغضب جذابها من دراعها.

يزن: لا ليا ي تسنيم. 

تسنيم: بصفتك اي. 

يزن: هتعرفي قريب. يزن سابها ومشي وهي ضحكت بخ0بث. 

تسنيم: ولسه ي يزن علشان تحرم تقولي مقصدش وانتي اختي قال. 

في الفيلا عند رقيه حد خبط واداها شنط كتير

رقيه باستغراب: اي ده. 

سليم بيه بعتهملك ي هانم. 

رقيه دخلت وقفلت الباب. فتحت الشنط. لاقيتها. فيها هدوم

رقيه بصدم#مه: قليل الادب انا مستحيل البس القرف ده. رمت الشنط جنبها. 

بليل سليم خلص شغل في الشركه. وكان مرهق راح علي الفيلا طلع اوضته. وفجاءه. 

#البارت 5

بليل سليم خلص شغل في الشركه. وكان مرهق راح علي الفيلا طلع اوضته. وفجاءه. اتصدم لما شاف رقيه خارجه من الحمام لافة فوطه حوالين ج0سمها. 

سليم بتوهان: يخرب0يتك اي القمر ده. 

رقيه اتكسفت جدا واتصدمت من وجوده جريت تاني علي الحمام. سليم خبط عليها. 

سليم: افتحي الباب متخفيش. 

رقيه: ممكن تديني الهدوم اللي علي السرير لو سمحت. 

سليم بخ0بث: لا اطلعي انتي خديهم. 

رقيه:ارجوك اطلع او هتلي الهدوم مش هينفع اطلع كده قدامك. 

سليم بص للهدوم اللي جنبه. 

سليم: هو انتي هتلبسي هدومي علفكره انا جبتلك هدوم. وبعدين انا جوزك عادي تطلعي قدامي. 

رقيه: الهدوم اللي جبتها ي قليل الادب انا مستحيل البسها. 

سليم: بتقوليلي انا قليل الادب طب شوفي بقا مين اللي هيديكي، الهدوم باتي عندك. 

رقيه: خلاص خلاص والنبي حط الهدوم عند الباب واطلع. 

سليم بتساليه: تؤ تؤ قولت لا. 

رقيه بصوت باكي: ارجوك. رقيه سمعت الباب اتفتح واتقفل افتكرت انه خرج وطلعت. سليم نزل تحت لاقي تسنيم. 

تسنيم: مساء الخير ي ابيه. 

سليم: مساء النور ي حبيبتي اي اللي مسهرك لدلوقتي

تسنيم: كنت مستنياك عايزه اتكلم معاك. 

سليم: قولي ي حبيبتي. 

تسنيم بخبث: رقيه هتعمل معاها اي ي ابيه. انت ليه متمسك بيها كده. 

سليم: تسنيم انا قولتلك منتكلمش في الموضوع ده. 

تسنيم: انا اكتر واحده عارفاك. ياما اتحيلت عليك علشان تتجوز مكنتش بترضي اشمعنا دي. بص الصراحه انا اتكلمت معاها وعرفت سبب جوازك منها. 

سليم: تمام واي المطلوب ي تسنيم. 

تسنيم: سيبها تمشي ي ابيه البنت باين عليها بريئه وملهاش في الكلام ده ملهاش ذنب بحاجه. 

سليم بغضب: مستحيل اخليها تمشي. 

تسنيم: ليه ي ابيه. 

سليم مسك دماغه بغضب: تسنيم انا مش عايز الموضوع ده يتفتح نهائي تمام ي حبيبتي. 

تسنيم: حاضر ي ابيه. انا هسافر بكره. 

سليم: ماشي ي حبيبتي بس خدي معاكي الحراس وخلي بالك من نفسك. 

سليم طلع الاوضه. لاقي رقيه لابسه هدومه وماسكه البنطلون بايدها لانه واسع جدا وكان شكلها يضحك. 

سليم بضحك: اي اللي انتي عملاه في نفسك ده 

رقيه: مش احسن من القر0ف اللي انته جايبه. 

سليم: ليه مالها الهدوم اللي جبتهالك انتي اصلا هتلبسيها في الاوضه مش هتنزلي تحت. بيها. سليم دخل الحمام اخد دوش وغير طلع نام علي السرير. 

رقيه: هو انت اتعودت تنام هنا انا مستحيل انام جنبك تاني. 

سليم: تعالي نامى احسنلك ي رقيه. 

رقيه: قولت مش هنام جنبك. سليم. شالها حطها علي السرير وضمها ليه. سليم مردش عليها ونام. 

تاني يوم الصبح سليم قام اخد دوش ولبس ونزل علي الشركه ورقيه كانت لسه نايمه.

في مكتب سليم الباب كان بيخبط وكان يزن. 

يزن: صباح الخير ي سليم. ت

سليم: صباح النور ي يزن في حاجه مالك قالب وشك ليه. 

يزن: هي تسنيم مجتش ليه النهارده. 

سليم: تسنيم سافرت شرم مع صحابها 

يزن قام بغضب طلع من مكتب سليم ومن الشركه كلها ركب عربيته ومشي. 

بليل سليم. خلص شغل وراح علي الفيلا طلع اوضته. بس ملاقيش رقيه. فضل يدور عليها. في الاوضه ملقيهاش. نزل تحت لاقها قاعده علي المرجيحه في جنينة الفيلا. 

سليم بغضب: انتي اي اللي نزلك من الاوضه. 

في شرم يزن وصل وفضل يدور علي تسنيم فجاءه لامحها كانت قاعده علي شط البحر. 

يزن بغضب جذابها من ايدها. 

يزن: انا مش قولتلك مفيش، سفر. 

تسنيم: وانت مالك اسافر او لا دي حاجه تخصني. 

يزن بغضب: لا متخصكيش، ي تسنيم انتي فاهمه يلا هترجعي معايا حالا. 

تسنيم حاولت تفك ايدها من ايده مقدرتش. 

تسنيم بدموع: مش هرجع معاك في حته ي ابيه. 

يزن بغضب: متقوليليش ابيه. انا مش اخوكي انتي فاهمه. 

تسنيم: امال انت مين ومالك بيا وليه تصرفاتك دي. 

يزن: عايزه تعرفي ليه لما نرجع هقولك. 

عند رقيه وسليم. 

سليم جذابها بغضب من علي المرجيحه. 

رقيه: سيبني قولتلك كنت زهقانه ونزلت اي عملت جريمه. 

سليم قرب منها اكتر وحوطها من خصرها وكان هيبوسها. رقيه حاطت ايدها علي شفا0يفه. 

رقيه بدموع: ارجوك سبني امشي من هنا. سليم قاطعها. 

سليم: وانا جوابتك كتير اوي، علي، نفس السؤال وانتي عارفة. 

 سليم: وانا جوابتك كتير اوي، علي، نفس السؤال وانتي عارفة. 

رقيه: طب انا ممكن اشتغل واسددلك كل الفلوس اللي بابا اخدها. بس، ارجوك سبني امشي

سليم: مش هتمشي من هنا نهائي ي رقيه ومتجبيش سيرة انك تمشي قبل ما اللي قولتلك عليه يحصل غير كده لا. 

رقيه ببكاء زقته بعيد عنها: انت بجد حيو0ان بتحاول. تضغط عليا عشان اللي عايزه يحصل بس ده بعدك. 

سليم جذايها من خصرها تاني وقرب منها جامد. شالها وطلع علي الاوضه. 

سليم بغضب: اي رايك بقا يحصل دلوقتي وغص0ب عنك كمان واهو اخلص منك وارميكي. وفجاءه. 

#البارت 6

سليم جذايها من خصرها تاني وقرب منها جامد. شالها وطلع علي الاوضه. 

سليم بغضب: اي رايك بقا يحصل دلوقتي وغصب عنك كمان واهو اخلص منك وارميكي.

سليم رماها علي السرير وفك زراير قميصه. رقيه فضلت تصرخ وتعيط وقامت من علي السرير. سليم زقها تاني واعتلاها. 

سليم بغضب: مش انتي عايزة تمشي يلاا الفرصه قدامك. قرب شفايفه منها وباسها بعنف. رقيه فضلت تزق في بس مقدرتش. 

سليم بح0قاره: وقفتي زق ليه. عايزه تكملي. رقيه بصتله. وهو اول مره يسرح في عنيها. 

رقيه ببكاء: مش انت عايز تكمل كمل علشان اخلص منك. انت فعلا واحد مريض. 

سليم فاق من سراحانه بغضب. قطع هدومها بوحشيه ورقيه فضلت تصرخ. فجاءه سليم بعد عنها. 

سليم بجمود: انا مش هعملك حاجه المره دي علشان انا قولتلك مبجبرش واحده عليا بس لسانك يطول تاني وهتشوفي انا هعمل اي. 

يزن وتسنيم وصله قصاد الفيلا تسنيم نزلت و. رزعقت الباب بعصبيه يزن نزل وراها. ماسكها من ايدها قبل ما تدخل الفيلا. 

يزن: اللي حصل النهارده لو اتكرر تاني متلوميش الا نفسك ي تسنيم. 

تسنيم شدت ايدها من ايده وبصتله بغضب. 

تسنيم: مش من حقك تدخل في حياتي. 

يزن: لا من حقي ي تسنيم. 

تسنيم: وده ليه بقا ان شاء الله اي اللي يخليك تدخل في حياتي.

يزن: علشان هتبقي مراتي مثلا. 

تسنيم: نجوم السما اقربلك ي يزن. اتجوزك علشان تتحكم في حياتي. مستحيل. 

يزن بغضب: تسنيم متخلنيش افقد اعصابي عليكي. انا ماشي وبكرا هكلم سليم. 

تسنيم.بصتله بغيظ وغضب. ودخلت هي صحيح بتحبه بس مش عايزاه يتحكم في حياتها بالطريقه دي

تسنيم: مستحيل ي يزن اوفق عايز تتجوزني علشان تعرف تتحكم في حياتي. 

عند سليم ورقيه قامت وهي ماسكه الباقي من هدومها بايديها وراحت عند الباب فتحته وكانت هتخرج لاقيت ايد بتمنعها. 

سليم بغضب: اسمعي ي بت انتي متختبريش صبري اكتر من كده انتي فاهمه. 

رقيه وقعت علي الارض وكانت بتبكي: ارجوك سبني، امشي، من هنا والله هرجعلك فلوسك باي طريقه بس خليني امشي. 

سليم نزل قصادها علي ركبه قرب ايده. بحنيه مسح دموعها. وضمها لحضنه. 

سليم: هشش ممكن تهدي انا مستحيل اقربلك من غير موافقتك اسمعي الكلام وبطلي تعصبيني وانا مش هخوفك. ولو عايزه تنزلي تحت معنديش مانع. 

رقيه بصتله. وتاهت في عيوانه دايما ليه نظرات غريبه مش قادره تترجمها بس هي بتحب تشوف النظرات دي. 

سليم لاحظ نظراتها: لو قولتلك اني عجبك هتقوليلي لا وشكلك يسد النفس صح. 

رقيه فاقت من حالة التوهان. 

بخجل: لا اصل.. سليم قاطعها. 

سليم: قومي غيري هدومك علشان هتبردي 

رقيه قامت دخلت الحمام واخدت شور وغيرت هدومها. ونامت علي طرف السرير. وادته ضهرهها. سليم قرب منها وضمها من وسطها ودفن راسه. في رقبتها. 

رقيه بخوف: ممكن تبعد. 

سليم: تؤ تؤ ونامي. 

تاني يوم الصبح. سليم قام غير ونزل علي الشركه. رقيه قامت بعد ما حست انه نزل غسلت وشها وطلعت من الاوضه نزلت تحت لاقيت تسنيم كانت بتفطر. 

رقيه بابتسامه:صباح الخير ي تسنيم. 

تسنيم: صباح النور ي حبيبتي اقعدي افطري، يلاا. 

رقيه قعدت جنبها. 

رقيه: تسنيم انا كنت اسالك يوم ما اتكلمتي معايا قولتيلي سليم عنده سبب لقسوته دي ينفع تحكيلي. 

تسنيم: انا عارفه انه من حقك تعرفي بس انا مقدرش اقولك ي رقيه. بس اللي اعرفه ان ابيه سليم محتاجك متسبهوش انتي اللي هتقدري ترجعيه زي ما كان. 

رقيه بصتلها بحيرة وسكتت. 

تسنيم بخ0بث: بس انا شايفاكي مهتمه بابيه سليم وبتسالي

رقيه بارتباك: لا لا عادي انا بس حبيت اعرف فضول مش اكتر. 

تسنيم: اممم ماهو باين انه فضول. 

في الشركه سليم كان في مكتبه والباب خبط. ويزن دخل. 

يزن: سليم عايزك في موضوع. 

سليم: موضوع اي يزن انا سمعك. 

يزن: انا عايز اتجوز تسنيم. 

سليم بصدم#مه: تسنيم مين اختي. 

يزن: ايوه ي سليم اي رايك. 

سليم: انا كنت فاكر انك بتعتبرها اختك ي يزن. 

يزن: سليم متصعبش الموضوع عليا انا عمري ما اعتبرت تسنيم احنا كنا متربين مع بعض وهي دايما بتقولي ابيه بس انا معتبرتهاش اختي. 

سليم: انا لازم اخد رايها الاول ي يزن بصراحه الموضوع فجائني. 

بقلمي Esraa G Eletrby

يزن: تمام ي سليم بس علفكره هتجوزها برضاها او غصب عنها لانها مستحيل تبقا لغيري. 

سليم بغضب: يزن لاحظ انك بتتكلم عن اختي انا اصلا مش مستوعب انك عايز تتجوزها. 

يزن بغضب: ليه ي سليم علشان دايما بتقولي ابيه زيك. انت متعرفيش انا كنت بمoت لما تقولي ابيه وانا عارف حقيقة مشاعري ليها. 

سليم: يزن انا مقصدش وعارف انك هتحافظ عليها بس انا برضو مش هجبرها. 

يزن: ماشي ي سليم. عملت اي مع رقيه هتسيبها تمشي. 

سليم: لا مش هسمح لها تمشي. 

يزن بخبث: ليه بتحبها مثلا. انت متمسك بيها اوي ي سليم وبعدين انا واثق انه مش حوار فلوس. 

سليم بغضب: يزن اي اللي انته بتقوله ده. اكيد يعني مبحبهاش انا اصلا بضحك عليها وهاخدها بالحنيه وهرميها بعد كده. 

في مكان تاني مجهول. كانه شخصين بيتكلمه مع بعض. 

مجهول 1:ايوه انا عرفت ان سليم الجارحي اتجوز كده هنقدر نكسره بمراته طالما اتجوزها يبقي بيحبها.  

مجهول 2:بس دي هنخطفها ازاي

مجهول 1:ملكش دعوه سيبها عليا.التنفيذ، خلال الاسبوع ده. 

عند سليم بعد ما يزن طلع كان حاطط راسه بين ايديه هو فعلًا متجوزهاش علشان الفلوس بس مش عارف برضو اتجوزها ليه. 

عند رقيه قامت اخدت دوش وغيرت هدومها لهوت شورت وتيشيرت حملات. وسرحت شعرها. 

رقيه: طالما مش هيعملي حاجه مضطره البس من الهدوم قليلة الادب اللي هو جايبها. علي مجيب هدومي. 

سليم خلص شغل في الشركه وطول الوقت مكنش مبطل تفكير في رقيه ومش عارف ليه. راح البار اللي دايما ب.

#البارت 7

سليم خلص شغل في الشركه وطول الوقت مكنش مبطل تفكير في رقيه ومش عارف ليه. راح البار اللي دايما بيسهر فيه. 

فضل يشرب لحد ما بقاش شايف قدامه. قام راح علي الفيلا. وطلع اوضته رقيه كانت نايمه علي الكنبه حست بحركه قامت. 

رقيه باستغراب: سليم مالك. 

سليم قرب منها وكان هيقع وهي سندته. مسك وشها بين ايديه برقه. وبص في عيونها. 

سليم بدون وعي: انتي جميله اوى ي رقيه وبريئه هو انتي ممكن تحبيني. 

رقيه قلبها ده من كلامه ومتعرفش، ليه. اكيد مش عارف هو بيقول اي. 

رقيه: انت شكلك تقلت في الشرب ي سليم 

سليم: اول مره تناديني بأسمي. بس اي الحلاوه دي مش قولتي الهدوم قليلة الادب 

رقيه بخجل: سليم انت قليل الادب. رقيه اخدت سليم حطت راسه تحت الميه علشان يفوق طلع قعدته علي السرير وجابت فوطه وابتدت تنشف شعره وسليم كان مركز مع كل حركه بتعملها.فجاءه جذابها قعدها علي رجليه وحوط خصرها بايده. 

سليم: كملي وقفتي ليه.

رقيه بخوف: ممكن تسبني ي سليم. 

سليم: تؤ تؤ مش هسيبك ي رقيه كملي. 

رقيه بتوتر: انا خلصت ممكن تسبني. 

سليم بحنيه: ليه عايزاني اسيبك خايفه. 

رقيه: ي سليم انت كل تصرفاتك تخوف. 

سليم مسك وشها بحنيه: قولتلك متخفيش ي رقيه. سليم قرب وشه منها اكتر قرب شفايفه منها وباسها برقه لاول مره. رقيه حاولت تبعده عنها وسليم اتمسك بيها اكتر. سابها لما حاس انها مش قادره تاخد نفسها. 

رقيه دفنت وشها في حضنه من الكسوف لانها كمان اتجوبت معاه

سليم: يعني مكسوفه مني ومستخبيه في، حضني. 

رقيه بخجل:انا عايزه انام. 

سليم فرد جسمه علي السرير وشدها لحضنه.. ونامو. 

تاني يوم الصبح… كالعاده سليم قام اخد شور وغير لبس بدله سودا وتحتها قميص ابيض سرح شعره ورش برفانه. رقيه كانت صاحيه وبتبص عليه وفاكره انه مش واخد باله. 

قد يعجبك ايضا

سليم: شايفك علفكره. 

رقيه بارتباك: افندم انا نايمه. 

سليم بضحك: نايمه ازاي وانتي بتردي قومي. 

رقيه قامت وكانت مكسوفه. 

سليم: احم هو اي اللي حصل امبارح اصل تقلت في الشرب. 

رقيه افتكرت انه مش فاكر اي حاجه من اللي حصلت وحمدت ربنا. بس في نفس الوقت حست بحزن ان كل اللي حصل عمله وهو مش في واعيه. وومتعرفش ليه زعلت 

سليم: سرحتي في اي انا فعلًا مش فاكر حاجه ممكن اكون دايقتك. 

رقيه: لا محصلش حاجه عادي انت نمت علطول. 

سليم: تمام انا نازل.

في الشركه في مكتب تسنيم يزن خبط ودخل. 

تسنيم: اي اللي دخلك مكتبي انا اصلا مقولتلكش تدخل. 

يزن بغضب: تسنيم لمي لسانك. احسنلك واتكلمي كويس. انا كلمت سليم وجاي علشان اطلبك منه النهارده وانتي هتوافقي والا متلوميش، الا نفسك. 

تسنيم بغضب: انت بتهددني وانا مش موافقه ي يزن وريني هتعمل اي. 

يزن ببرود: جهزي نفسك ي عروسه. وبصلها وخرج. 

تسنيم بغيظ: هتشوف ي يزن. مش معني بحبك هسيبك تتحكم فيا

بليل سليم روح من الشركه بدري طلع اوضته. وكانت رقيه بتاخد شور في الحمام. رقيه مكنتش تعرف انه موجود لانه دخل المكان اللي بيغير في داخل اوضته. طلعت وكانت لافه فوطه حوالين جسمها. وفوطه صغيرة بتنشف بيها شعرها. 

سليم غير وطلع وهي كانت واقفه سرحانه وبتنشف شعرها قدام المرايه سليم قرب منها بدون وعي واقف وراها وحوطها من خصرها ودفن راسه في رقبتها.وفجاءه. 

#البارت 8

سليم روح من الشركه بدري طلع اوضته. وكانت رقيه بتاخد شور في الحمام. رقيه مكنتش تعرف انه موجود لانه دخل المكان اللي بيغير في داخل اوضته. طلعت وكانت لافه فوطه حوالين جسمها. وفوطه صغيرة بتنشف بيها شعرها. 

سليم غير وطلع وهي كانت واقفه سرحانه وبتنشف شعرها قدام المرايه سليم قرب منها بدون وعي واقف وراها وحوطها من خصرها ودفن راسه في رقبتها. وفجاءه. 

سليم بتوهان: اي اللي مطلعك كده مش معني اني وعدتك اني مش هقربلك يبقا تعذبيني. 

رقيه بخوف: سليم انا معرفش انك هنا. 

سليم: تمام قدامك خمس ثواني وتختفي من قدامي والا مش ضامن نفسي الصراحه. رقيه زقته واخدت هدومها ودخلت لبست. وحطت ميك اب وطلعت. 

سليم بغضب:انتي هتنزلي كده قدام يزن. 

رقيه: ليه مالي ي سليم. 

سليم حاول يمسك اعصابه: الميك اب اللي انته حاطه ده ولا الهدوم دي ضايقه. روحي امسحي القرف ده وغيري. 

رقيه: انا مش شايفه البس ولا حتي الميك اب في حاجه ي سليم مش هغير. 

سليم قرب منها وبصلها نظرة رعبتها. مسك منديل وابتدا يمسح الميك اب والروج اللي علي شفايفها. وبدون وعي قرب منها وباسها. بعد عنها وهو بيلهث. ورقيه كانت مكسوفه جدا. 

سليم بغضب: تحبي انا اغيرلك ي رقيه تعالي. شالها سليم. 

رقيه بصريخ: خلاص والله هغير بس نزلني.سليم نزلها. وبعدين متعملش، فيها جوزي احنا هنطلق. سليم نزلها ومسكها من دراعها بغضب. 

سليم بنبرة تحذير: بعد كده لما اقول الكلمة تتسمع ي رقيه انتي فاهمه. وموضوع انا جوزك ولا لا ده هنتكلم فيه بعدين. رقيه هزت رسها بخوف. 

تحت كان يزن وصل وسليم نزل. وتسنيم ورقيه نزله مع بعض. 

سليم بحنيه: تعالي ي تسنيم ي حبيبتي. يزن جاي يطلب ايدك. اي رايك 

تسنيم: وانا مش موافقه ي ابيه. 

سليم: احم تسنيم ي حبيبتي انا براي انك تاخدي وقت الاول تفكري في الموضوع. 

يزن بهدوء: لو سمحت ي سليم عايز اكلم تسنيم خمس دقايق بس. 

سليم: ماشى ي، يزن. سليم ورقيه قامو مفضلش، غير يزن وتسنيم

يزن: ممكن اعرف انتي مش، موافقه عليا ليه. 

تسنيم: انت اخويا ي، يزن مقدرش اعتبرك اكتر من كده. 

يزن بغضب: انا مش اخوكي ي تسنيم انتي فاهمه وهتوافقي عليا احسنلك. 

تسنيم: انا قولت اللي عندي مش موافقه. وبعدين انت فجاءه كده جاي تتقدملي ليه. 

يزن بصلها وكان نفسه يصرخ ويقولها علشان بحبك بس كرامته كانت فوق اي حاجه هي رافضاه واكيد هترفض، حبه. 

يزن:علشان انا مش شايفك اختي ي، تسنيم 

تسنيم: امال شايفني اي. 

يزن بصلها بحزن: بعدين هقولك انا مش عارف انتي رافضه علشان بتعتبريني اخوكي ولا ليه مش عارف قدامك لبكره بليل ويكون الجواب عندي بس اعرفي بمزاجك غصب عنك انتي ليا. سلام. 

تسنيم بصتله بحزن وهو ماشي. 

تسنيم: ده حتي مش عايز يقولي بحبك. ماشي ي يزن لازم تتربي. 

في مكان تاني مجهول. 

مجهول 1:اعمل حسابك هنفذ بكره. 

مجهول 2:طب ازاي ده الفيلا كلها حراسه. 

مجهول 1:انت مش هتدخل الفيلا اصلا استني مني التعليمات. 

مجهول 2:اوامرك ي بيه بس سليم لما يعرف اننا خطفنا مراته مش هيسبنا. 

مجهول 1:مين قالك انه هيفضل عايش اصلا هقتله. 

عند سليم ورقيه. 

سليم بخبث قرب منها. حوطها من خصرها. 

سليم: كنتي بتقوليلي اي، بقا مش جوزك وهطلقك صح. 

رقيه بخوف: لا لا انا مقولتش كده. 

سليم حاول يمسك ضحكته علي شكلها. 

سليم: لا قولتي ي رقيه ولازم تتعاقبي. 

رقيه عيونها دمعت: سليم ارجوك والله ما هعمل حاجه تاني

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى