رواية منة ضياء بقلم Princess Menna

انا حقيقي ضرتها كتير تحت مسمى الحب بس كل اللي عرفته ان اللي بيحب مش بياذي  
شريف ااااه وانت جاي تفهم ده دلوقتي ليه مش فهمته وقت ما خطڤتها واتكلم بصوت اعلى ليه مش فهمت ده لما حاولت تقتلني ليه مش فهمته وقت ما كنت بتهد دها وتخوفها ليييييييه  
ياسر علشان كنت واحد اعمى واحد اناني مش بيفكر غير ف نفسه وبس لكن والله العظيم ي شريف انا ندمان و لو عايزني اترجى نسمه مراتك انها تسامحني هعملها علشان انت ترضى عني انا مشوفتش يوم حلو من ساعة ما بعدت عني والله ي شريف انا حقيقي اسف وندمان  
سمعتهم فاتن وقعدة ټعيط من الصدمه بس حقيقي ابنها ندمان  
شريف صدقني صعب اسامحك ولا حتى نسمه  
بس انا مسمحاه  
شريف نسمه انت اي اللي بتقوليه ده ده كان عايز وسكت مقدرش بكمل  
بس هو ندمان صح  
ياسر ايوه والله ي نسمه ندمان والله انا مش عارف انا فكرة ف كده ازاي  
شريف احنا لازم نسامح وياسر اخوك باين عليه بجد انه اتغير وبقا احسن وندمان ده ربنا بيسامح انت مش هتسامح شريف انا متعودتش ان قلبك يبقا قاسې اوي كده انا عارفه ان هو غلط وعلط كتير اوي بس هو رجع ندمان وبقا احسن و ده اللي احنا عايزينه  
شريف مش هقدر صدقيني مش هقدر وسابهم ومشى  
ياسر عيونه ف الارض  
ياسر ما تفقدش الامل بما انك بجد ندمان وعايز تكسب اخوك يبقا لازم تبقا مصر انه يسامحك  
ياسر نسمه سامحيني انا حقيقي اسف  
ياسر انا مسمحاك بس ياريت تخلي شريف هو كمان يسامحك  
ياسر شكرا بجد وان شاء الله هقضل معاه لحد ما يسامحني انا ولا حاجه من غيره و اه نسيت اقولك الف مبارك واتمنالكم حياه سعيده  
اتكلمت بابتسامه الله يبارك فيك اعبالك  
ياسر شكرا وسابها ونزل  
بعد ما ياسر مشى كنت هطلع تاني الشقه لكن لمحت طنط فاتن قعده ع الارض بټعيط جريت عليها بقلق طنط فاتن مالك ف اي  
فاتن بعياط ابني يسامحه 
فاتن ياسر خاېن خان اخوه و غلط ف حقك كتير وانتي عادي  
لا مش عادي انا كنت زعلانه ومكنتش مسمحاه بس هو فاق من الغفله اللي كان فيها  
فاتن بس بردو  
فاتن ياسر وشريف ولادك وانتي مش هتعرفي تعيشي من غير واحد فيهم و هما بردو ميقدروش يعيشوا من غير بعض شريف رغم جموده بس هو حقيقي محتاج ياسر جنبه هتساعديني نصلح كل حاجه تاني  
فاتن معاكي حق ي بنتي و انا هساعدك  
حصنتها ربنا يديمك ف حياتنا يلا بقا انا ماما فوق فاتها بتقول عليا خلعت وسبتهم  
فاتن ربنا يصلح حالك ي بنتي طيب اطلعي وانا هخلص تجهيز الاكل و هجيبه  
ماشي ي حبيبتي  
فاتن دخلت وهي بتفكر ازاي ابنها يفكر ويتصرف كده ده بالنسبه ليها صډمه  
بعد ما طلعت ساعدتهم ف فرش الشقه وطنط فاتن طلعت الاكل واكلنا  
وبعد شوية وقت وكنا خلاص بنقفل الشقه وهنمشي لقيت شريف رجع  
شريف كنت فين بتصل عليك مش بترد  
شريف معلش فوني كان صامت  
حصل خير المهم انك كويس 
شريف انتم خلصتوا ولا اي محتاجين حاجه  
لا ماما بتقول كله تمام والوقتي احنا هنمشي  
شريف تمام الحمدلله ان كل حاجه تمام  
شريف طنط فاتن عرفت  
شريف عرفت اي اوعى تقولي انها عرفت باللي ياسر عمله  
هزيت راسي للاسف سمعتنا واحنا بنتكلم ع السلم بس متقلقش انا اتكلمت معاها و عرفت انه عرف
غلطه اعبال ما تفهم كده انت كمان  
شريف مسح ع وشه خلاص ي نسمه الكلام ملهوش لزمه يلا اوصلكم لحد البيت  
خرجت
هدى لا ي بني خليك اهو البيت لازق ف البيت اصلا هنروح احنا عادي  
شريف همشي معاكم هيكون افضل  
هدى اللي يريحك ي بني  
الكل مشى وشريف وصلهم لحد البيت ورجع تاني  
ياسر راح قعد مع عادل وقاله ع اللي حصل  
عادل بفرحه طب كويس بما انه نسمه سامحتك يبقا شريف كمان هيسامحك  
ياسر انت شايف كده  
عادل ايوه طبعا هي بسهوله هتقدر تقنعه انه يسامحك وانت بقا تخليه فعلا يشوف انك اتغيرت  
ياسر ان شاء الله وشكرا ي صحبي ع وقفتك معايا  
عادل الشكرلله انا معملتش حاجه يلا نقوم نصلي العصر مع بعض  
ياسر يلا  
عند عمرو  
عمرو بيكلم شهد ف الفون ومتعصب  
عمرو يا بت متخلنيش اټجنن عليكي مش انا قولت مفيش طلوع رحله لوحدك  
شهد ي عمرو مين قالك اني لوحدي ما صحابي اللي ف الجامعه معايا وكمان دي رحله تبع الجامعه فاكيد هيبقا معانا دكاتره  
عمرو ومالك ي بت بتتكلم عن الدكاتره ع انهم اخواتك بصي ي شهد قصر الموضوع مفيش رحلات  
شهد يووووه بقا ي عمرو والله هعيط انا بجد نفسي اروح اوي ما الكل هيروح اشمعنا انا  
عمرو اقنعي ابوكي اننا نكتب الكتاب قبل الرحله وانا اجي
معاكي  
شهد ما انت عارف انهم مش هيوافقوا  
عمرو وانا كمان مش موافق ع الرحله  
شهد حست ان معتش ف امل من الكلام معاه واتكلمت بزعل خلاص يا عمرو مش عايزه اروح ف حته  
عمرو ي بت انت زعلتي بدل ما تكوني فرحانه اني بخاف عليكي ومستحيل اضحي بيكي  
شهد لا مزعلتش و اسفه اني ضيعت من وقتك سلام ماما بتنادي عليا  
عمرو طب بصي اوعدك ان بعد فرح نسمه نطلع رحله يكون فيها اهلي واهلك كلنا وبكده تكوني انتي طلعتي رحله مع اهلك ومعايا وغير كده انا مطمن عليكي اي رايك  
شهد بتفكير خلاص موافقه  
عمرو يعني مش زعلانه  
شهد بابتسامه لا مش زعلانه  
عمرو نفخ براحه طب يلا ي مزه شوفي هتعملي اي وانا هروح اشوف امي لو ناقصها حاجه اجبهالها  
شهد تمام سلام  
شهد قفلت مع عمرو 
نسمه راحت هي وابتسام عند المصممه علشان يشوفوا الفساتين بتاعتهم  
المصممه اتفضلي ده فستانك ي انسه ابتسام  
ابتسام مسكت الفستان ودخلت لبسته علشان تقيسه  
واخدت فستاني انا كمان ودخلت تقيسه بردو  
خرجت بفرحه الله بجد الفستان بتاعك قمر عليكي ي ابتسام  
ابتسام بصه ع نسمه بانبهار  
المصممه بجد الفساتين قمر عليكم وانتم زودتوا من جمال التصميم  
وبعد وقت اخدنا الفساتين بتاعتنا ورجعنا البيت  
ايمن اخد عايده وريم ورحيم واشتروا كل حاجه تخص يوم الفرح  
و دعاء وشهد نزلوا بردو وصمموا فساتين شبه بعض  
والكل بيجهز للفرح بكل فرحه ولهفه  
شريف جاب البدله بتاعته وكل حاجه ماشيه تمام 
ياسر متردد ما بين انه يروح الفرح ولا لا  
عادل يا بني بطل عبط ازاي متروحش يعني دي فرصه وجيالك ده اخوك لما يلاقيك حاضر وواقف جنبه وفرحان ليه ممكن ينسى كل الزعل  
ياسر بتردد ما هو بردو ممكن يضايق ف اليوم ده وانا مش عايزه يضايق انت متعرفش هو كان مستني فرحه قد اي ده عاش بيحلم باليوم ده سنين وسنين  
عادل وكان بيحلم انك تبقا واقف جنبه طب اقولك حاجه انا عازم نفسي ع الفرح ده رجلي ع رجلك ياض  
ياسر اشطا وانا موافق اهو تبقا معايا  
عادل قام واقف خلاص هبقا معاك اروح بقا اجيب طقم جديد اخر شياكه كده احضر بيه يمكن الاقي عروسه ولا حاجه  
ياسر قوم امشي يا عادل قوم امشي انا ف اي وانت بتقول اي  
عادل خلاص
ي عم روق بقا وصدقني كل حاجه هتبقا احسن من الاول  
ياسر ان شاء الله  
عادل قام يمشي وبعد ما وصل عند الباب رجع تاني ياسر زي ما وعدتني انك هتبعد عن السجاير وتقرب من ربنا ومش هتفوت فرض وف كل صلاة ادعي ان ربنا يغفرلك وانه يهدي اخوك  
ياسر يارب يا صاحبي  
قبل الفرح بيوم  
راحت هدى شقة نسمه وتممت ع كل حاجه وقفلتها تاني ورجعت البيت وكان البيت كله مليان بالحبايب اخوات هدى هبه و هنا موجودين
والجيران و شهد وعيلتها وكلهم متجمعين وعاملين هيصه ف البيت عند نسمه  
شريف رن ع نسمه وهي قامت ودخلت الاوضه لوحدها وردت الووو  
شريف بقولك اي ما تدخلي البلكونه  
استغربت وقولتله البلكونه اشمعنا 
شريف اطلعي بس  
طلعت البلكونه خير ف اي وسمعته بيصفر بصوت عالي 
بصيت لتحت ولقيته واقف ف نص الشارع ومعاه دبدوب كبير اوي والدبدوب ماسك بين ايديه قلب و مكتوب عليه I Love you  
شريف بصوت عالي بحبااااك وبكرا هتبقي نصي التاني مراتي النص الحلو اللي ف حياتي  
واقفه وباصه عليه بزهول وقولت بصوت واطي اي الجنان ده ولما شوفت الدبدوب افتكرت  
فلاش باك  
كنا ماشين انا وابتسام وشريف ف السوق  
ابتسام واو شوفي العروسه دي  
اتكلمت بابتسامه شوفتي انتي الدبدوب اللي جنبها بجد كبير جدا وتحفه خطڤ قلبي  
ابتسام شريف انا عايزه العروسه دي بليز  
شريف بس كده حاضر ي ستي وجابلها العروسه وسال ع سعر الدبدوب و الفلوس اللي معاه مكنتش تكمل حقه حجزه ليها  
شريف يلا علشان نمشي  
اممم يلا  
بااااك  
ابتسمت بحب وانا اللي كنت مفكره انه طنشني  
شريف رفع الفون ع ودنه وشاورلها تكلمه ف الفون  
اممم  
شريف اممم اي انا مش مصدق نفسي نسمه انا خاېف  
خاېف! خاېف ليه  
شريف خاېف تكوني مش بتحبيني او انتي مجبوره عليا  
احم شريف انا لو مش عايزه اتجوزك مكنتش وافقت وبعدين انا مكنتش رفضاك الموضوع بس اني كنت خاېفه اخد خطوة مكنش قدها  
شريف بفرحة هانت و تبقي مراتي قدام الكل بصي انا دلوقتي هحط الدبدوب ف الشقه وانزل احلق  
ابتسمت ماشي سلام  
وقفلت  
عدى اليوم بدون احداث و اجى يوم الفرح
قام شريف من النوم بكل نشاط  
فاتن ف اوضتها قعده تفكر اذا كان ياسر هيحضر ولا لا وجابت الفون واتصلت ع ياسر  
ياسر السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صباح الخير يا امي  
فاتن وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته صباح النور
ياسر خير ي امي بتتصلي الوقتي ف حاجه حصلت محتاجه حاجه  
فاتن لا ي ابني اطمن مفيش حاجه بس كنت عايزه اسالك احم  
ياسر فهم قصدها وحس بزعل ورد عليها طبعا يا امي هحضر وهكون اول واحد كمان انا مقدرش افوت فرحة اخويا ومكنش معاه  
فاتن ربنا يفرحكم يا ولادي ويهديكم لبعض يارب  
ياسر يارب
ي امي  
فاتن قفلت وشريف دخل عليها  
شريف صباح الفل ي ست الكل

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى