رواية بلوة حياتي كاملة بقلم روان محمد

شهد إيه
مهاب اسكتي هنتاخر واخوكي هيتجنن ويتجوز
شهد حبيبي العسل هيتجوز يا ناس يلا نمشي
وراحو والحمدلله تم كتاب كتاب عمر وفريده
فريده بتودع اختها وامها بعياط كتير
عمر مال عليها اومال لو كان زواج حقيقي كنتي عملتي ايه
فريده مش هتفهم إنت
  أسيل   بمحاولة اخفاء حزنها يااااه وأخيرا هاخد اوضتك
فريده هههههه يا كلبة هتورثني وانا حية
  أسيل   أيوة اضحكي كده وحضنو بعض بحب
وركبت فريده مع عمر العربية وهي جنبه وشهد راكبة ورا
شهد عمر مابلاش ترجع البيت روح أي فندق امك هتسود ليلتكم
عمر العروسة مش راضية .ومال علي فريده والله بقول نروح فندق اهو ناخد راحتنا
فريده بنظرة غيظ لأ مبحبش جو الفنادق ولازم اخد رضا حماتي
عمر هنعيش توم وجيري في البيت والله يا شهد الفترة الجاية دي
شهد ااااا اظن كده بس ماما بتحبك متقلقش
عمر عارف ووصلو البيت
برا البيت عمر همس لفريده مش عايزك تخافي ولا تزعلي من اي حاجة هتقولها ماما صدقيني هي طيبة من جواها هتزعلك بكلامها لكن مش هترضي زعلي وهتحبك بعدين وانا جنبك مټخافيش
فريده إنت كده خوفتني علي فكرة …
عمر هههه لأ مټخافيش
ودخلو وكانت زينب قاعدة بتقرأ كتاب
زينب سمعت الباب عرفت إن حد من ولادها رجع
زينب شافت شهد وفريده وعمر بصت ناحية فريده ب استفهام !!!!!
عمر مسك ايد فريده فريده مراتي
وش زينب اتحول من الڠضب
عمر فريده مراتي
زينب انت بتقول إيه إنت اټجننت ..مين دي اللي مراتك
عمر زي ما سمعتي يا أمي
زينب إنت اكيد اټجننت إزاي تتجوز واحدة زي دي إنت في وعيك
عمر بحبها…ومقدرش اعيش أو اتنفس من غيرها بقت هي حياتي وحبي
فريده بصتله پصدمة كلامه كان طالع من قلبه مستحيل يكون عمر بيكدب
زينب بتحبها…مفيش حاجه اسمها حب عندك يا عمر … إنت بتحب الامتلاك وكمان بتاع رغباتك
عمر متشكر لفهمك ليا يا امي …بس معرفتك ليا غلط
زينب لأ مش غلط وإنت ازاي تتجوز واحدة مش من مستواك مستحيل ده يحصل
عمر انا مش زيك بهتم بالمكانة الاجتماعية … ده تفكير سطحي …انا بحب فريده من أول مرة عيني شافتها واول مرة شميت ريحتها إللي زي البحر

زينب إنت مش هتحنن قلبي عليها بكلامك بتاع كل مرة كل ما كنت تجيب واحدة معجب بيها تقول الكلام ده
عمر بس دي مش زي اي واحدة عرفتها وجبتها قبل كده دي الإنسانة اللي قلبي حبها ودق دقة غريبة عشانها
زينب طلقها يا عمر مش من مستواك هتندم
عمر لأ مش هطلقها… ومش هندم
زينب لأ هتندم يا عمر هي مش من مستواك هي أكيد وقعتك في شباكها عشان فلوسك
عمر مهما كان بردو بحبها
زينب هطلقها يا عمر
عمر هو من الآخر ياما تقبلي بزواجي من فريده او والله العظيم هسيبلك البيت وامشي …
زينب بتكلمني كده عشان واحدة زي دي
عمر اعمل إيه إنتي اللي مش عايزة تتغيري…ولا تشوفي الإنسان من جواه مش من الخارج
زينب قبلتها بس افتكر إنك هتيجي ندمان في يوم علي جوازك منها وهتطلب السماح
فريده كانت ساكتة هي مش شايفه إن عندها حق ترد عشان هي خطتها تكره عمر فيها وتساعد هيثم مش شايفه إن من حقها ترد وهي أصلا هتندم عمر إن طلب منها فرصة
عمر مسك ايد فريده ودخل اوضته وشهد مشيت من قدام زينب بصمت وزينب قعدت بتغلي وبتفكر هتعمل ايه عشان تخلص من فريده
في غرفة عمر وفريده
عمر ملس ب ايده علي وشه مضايق من أمه اللي مش عايزة تتغير وكل همها المكانة الاجتماعية
عمر ياريت متخديش كلام ماما جد وتزعلي هي كده بس هتتغير بعدين
فريده هزت راسها بالنفي .مع إنها زعلانة من كلام زينب عنها والمستويات لكن نفت إنها زعلانة
عمر تعالى اوريكي الاوضة كلها
فريده كلها ليه مش اوضة عادية
عمر تؤتؤ عادية مين هو ده منظر إنسان عادي
وعمر لف فريده عشان تشوف السلم والدور الثاني من الاوضة
فريده إيه ده دورين زي التلفزيون بالظبط
عمر طب يلا نطلع بقي عشان تشوفيها كلها
وطلعو وخلها تشوف جزء المكتبة والجيم الكبير اللي زي الجيم اللي في النادي
فريده إيه ده ده الجيم لوحده زي بيتنا إيه ده
عمر هههههه مش كبير للدرجة
فريده بص يا بابا مش فارق معايا الجيم اهم حاجة المكتبة العسل دي يكون فيها كتب حلوة
عمر فيها فيها …تعالي اوريكي الاوضة من تحت

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى