قصة ظلمت ملك

-الرقم ده متصل بالكاميرا 011$$$$$

فتح أسامه تليفون بسرعه وانصــ!ـ mم اول ما شاف الرقم

(أنتهت الحرب اللي ما بينا ومحدش فـIز، في الأخر أنا وأنتوا خسرنا أهو ده الأنجاز)

-أنت ف*ض<ـتـ أختي..!
-وأنت كمان فضـ<ـت 7بيبتي، واحده بـ واحده
كان واقف أدmم بكل برود وبيقول كده، وأسامه في عينه شـ̡ كبير، صــ،_*خ فيه
-أنا عملت لك اي وحش

اتحرك أدmم ناحية أسامه وهو بيبتسم وقال
-عملت كتير قوي، هقول أي ولا أي
-أنا ؟

-ايوه، من زمان وانا بحقد عليك، من زمان وانا مش طايقك بكرهك يا صاحbي
-صاحbي اي بقي، انت خليت فيها صاحbي
ضحك أسامه من اللي بيسمعه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ -أنت يا أدmم، انا مش مصــ!ـ ق
-لو لاحظت انت اللي خطبت ليا أختك اجباري مش أختياري
بدأت عيون أسامه تدmمع علي اللي بيسمعه وقال
-انا لما خليتك تخطب اختي كان نيتي انك متبعدشي عني لأني كنت مخد*وع فيك وشايف فيك الأخ والشـ،_ ف بس انت طلعت عكس كده

ضحك أدmم وبدأ يلفظ بعصبيه وقال
-مش قادر انسي فعلا، بس انت اللي خليتني أنسي، مش هنكر انك كنت واقف جنبي في الدراسه وانك مسيبتنيش، بس عمايلك اللي خليتني أعمل كده، انت كنت بتغيير مني، اها بتغيير
-أنا

قرب أسامه وdرب ادmم، وأدmم رد ليه الضر*ب وهما بيضر*بوا بعض كانوا بيقولوا
-أنا عمrي ما عملتلك حـIجه وحشه ليه تعمل فيا كده
-مين فينا حb ملك أنت ولا أنا
-كل*ب

-أنا اللي حbيتها وانا اللي عرفتها علي جدك قبـIـ ما يم0وت وانا اللي خليت جدك يتعلق بيها، بس مكنتش أعرف أن جدك هيطلع واطي ويكتب في وصيته اجباري انك تتجوzها
-يا رجوله شدي صاحbي حb 7بيبتي، انا مش هندmم اني أقت*لك

بدأ اسامه يخ*نق أدmم، وآدmم كان بيضحك ويقول
-هاخدها منك يا أسامه
-هق*تلك

-أنا اللي كنت بعمل فيكم Iلمصائب دي، انا اللي كنت بدmمr الشـ̡ كه، انا بكرهك يا اسامه بكرهك
أتقلب أسامه وبدأ ادmم هو اللي يخن*ق فيه
-عارف كمان انا اللي كنت بسر*قكم مش Iلموظف اللي فصلتوه، واللي متعرفوش أن خلاص أبوك اتنازل ليا علي قرار عام للشـ̡ كه
-لاااااا

صـ̡ خ اسامه وبدأ يضر*ب ادmم بقوه
-شيطااااان

وقف أدmم وهو بيضحك والد* م بينزل منه
-عزرائ* يل مستنيك، يا ياخد روحك يا، ياخد روحي

-أكيد روحك

حمل اسامه حجر كبير واتحرك ناحية ادmم
أم ملك في وسط الناس تبكي وتصــ،_*خ، وأربع رجـIل حـIملين النحش (التابوت) ومعظم النساء بيواسوها،
بدأ الشيخ يقرأ ويدعوا

-اللهم يا حنان يا منان أرحم مoتانا وأغفر …..
أم ملك كانت بتصــ،_*خ ومش مصــ!ـ قه اللي حصل

دخـJـ أسامه الـoـستشفي، وجهه مل*طخ بالد..، الدكاتره اتحركوا ناحيته بسرعه،بدأ يسألهم
-أنا كويس، سندس كويسه ؟
بدأ يتحرك ناحية سندس بس Iلممrضين منعوه
-اهدي يا بيه

-سندس أختي فين ؟. سندس كويسه، عاوزها تعرف الحقيقه
اتحرك دكتور ناحيته وهو بيتأسف وبيقول
-البقاء لله يا بيه، الانسه سندس انتقلت بجوار ربها

صـ̡ خ أسامه وبدأ يبكي وهو مصــ!ـ و*م
-سندس لا، هي عايشه، سندس عايشه
اتحرك ناحية حجرتها وهو بيكي ودخـJـ وهو بير*تجف
-أختي

شـIل الساتر من علي وشها، وبدأ ي<ـض*نها وهو بيبكي
-سندس انا مش وعدتك أن هرجعلك حقك ؟
بدأت د*موعه تنزل علي وجهها وقال

-أنا رجعت حقك يا سندس، أبوs أيدك لا يا سندس متمو*تيش
دخـJـوا الدكاتره علشان ينقلوها، بدأ يصــ،_*خ

-لاااا اختي عايشه، سندس
قعد مكانه وهو بيبكي، بدأ يتذكر كلام ملك ليه
-عوزاك تعرفه ان الشـ،_ ف مش لعبه في أيده، عوزاك تعرفه ان بنـIت الناس مش سهل يرجعوا شـ،_ فهم بعد ما تم الطعن فيه، عوزاك تعرفه ان مش هسيبه وان مش هستني ربنا يجيبلي حقي منه

ظل يصـ̡ خ من شدة الصــ!ـ *مه وبيلفظ اسم سندس
اتحرك ناحية القصــ،_ بتاعه وهو مش شايف قدامه، دخـJـ القصــ،_، بدأ يصــ،_*خ بقوه
-لاااااا

ظل بيبكي صعد لحجرة ملك وهو بيبكي وظل يتذكر أخته سندس وهي بتضحك، شاهد ورقه لملك علي الطاوله، مسك الورقه وهو لا يبالي باللي مكتوب

-حـIولت ولكني فشلت، تعoـدت أن هذا وذاك <ـتـي لا أيأس من أرجاع حقي، مثل ما فعل سيفعل له، هذه الحياه، انت لم تحbني قط بل تجد لي الأنيس لملجاءك الخاص، وهذا لا يكفيني، فقررت عدmم البقاء معك، ارجو منك السماح علي ما فعلته لأختك

بدأ يبكي بشده علي اللي حصل
أدmم كان بيعـIلج وجهه في Iلمنزل وبيفكر في كل شئ حصل، دخـJـ له واحد
-الزاي أسامه عرف

-كنت متوقع أن هو هيعرف في اي وقت، وكنت مستعد ل ده
-طب اي
-من بكره هو وأبوه، هكرشهم من الشـ̡ كه، وانا اللي هكمل

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى