رواية بلوة حياتي كاملة بقلم روان محمد

عمر وكمان  يوسف   خلاص مش بقي بتاعي خلاص مش بقي بيحبني
وركضت علي سريرها وهي بټعيط 
عند  يوسف   وفريده
فريدههو حضرتك هتكلم مع شهد ايمتا
 يوسف  انا هقولها بكرا 
فريدهبجد
 يوسف  سارة هتسافر بكرا عشان سام راجع ومش هيسافر تاني
فريده يعني هي مش هتعرفني عليه زي ما قالت!
 يوسف   ياختييييي اتلهي ده معرفة زبااااااالة ينعل ابو شكله
فريدهبقي عندي فضول أعرفه
 يوسف  خير يا رورو هو الواد اللي إسمه عمر قالك إيه
فريده بتوترااااا هيكون قالي ايه
 يوسف  علي النعمة انا مش مرتحالك إنتي وهو
فريدهليه بس
 يوسف   عشان كان بارد علي عكس مانا متوقعه عمر كان المفروض يبقي عصبي وهايج مش بالبرود ده
فريدهحيلك حيلك هايج ايه هو تور بتروضه ده كيوت
 يوسف   عمزها اوباااا بتدافعي عنه وكيوت لأ في جديد لازم اطلع عليه
فريدهفيه حاجة زي اعجاب 
 يوسف  علي بابا اكدبي غيرها بتحبي صح
فريدهمش عارفه
افتكرت كلام عمر لما قال …
عمر الاعجاب بيكون دقة قلب سريعة الحب بيكون دقة عڼيفة وكمان الحب يعني إن يوحشك اللي بتحبيه حتي وهو جنبك بيوحشك لما يبعد عنك كام ساعة تحسي قلبك مولع ومشتاق ليه ملامحه مش بتملي منها ابدا
فريده في نفسها إنت فعلا وحشتني جدآ وحاسة إن قلبي محروق من الاشتياق ليك …انا فعلا بحبك إنت معاك حق انا فعلا بحبك يا عمر
 يوسف  تيرا تيرا تيرا را را
… بتفكري في إيه يا صغيرتي المدللة
فريدهاحم مش بفكر في حاجة
 يوسف   مش عليا يا بينوكيو منخيرك كبرت 
فريده خلاص خلاص هو انا اااا انا
…انا فعلا بحبه انا اتأكدت إني بحبه وحشني اوووووي 
 يوسف   بحنان حبيبتي كبرت وبتحب لا وبتحب مين صاحبي حبيبي اللي عارف هو قد ايه هيحبها ويحافظ عليها
فريده حضنت  يوسف  وربنا بحبك انت الحب الأول عيب عليك 
 يوسف  يا كدابة طب مش بذمتك مش نفسك إن الواد عمر الرخم دلوقتي اللي تكوني في حضنه
فريده بعدت عنهاكون في حضڼ عمر بتاع إيه ده انا اخنقه
 يوسف  حبيبي يا سيد وحشتني والله
فريدهواحد بيقولي سيد والتاني برعي إنتو إيه هاا إنتو إيه
 يوسف   بدهشةبيقولك برعي !!
فريدهاه يرضيك يا أبيه !
 يوسف  لا طبعا
فريدهحبيبي
 يوسف   يرضيني…
فريدهنعععععااااام
 يوسف   بضحك حلو يابنتي الواد ده عنده زوق برعي أحسن من سيد
فريدهخفة مشاء الله   أسيل   بهتت عليك بسرعة
 يوسف  يخربيت دي سيرة انا مش مصدق إن دي اختنا!!!
فريدهههههه البت دي لو خدها عصام هيربيها ساعات بتمني اسلمها ليه ب ايديا
 يوسف   انتهد ب آسفانا آسف إني سبتكم ليه زمان لكن دلوقتي هو لا يجرأ إنه يرجع يتعرض لحد فينا تاني
فريده ازاي ده كل شهر والتاني بيجي
 يوسف  ضغط عليه في الموضوع اللي بيوجعه
فريده!!!!!!
 يوسف   الأملاك اللي جدي كاتبها ب إسمي 
فريده إيه ده هو فيه أملاك ب اسمك!!!
 يوسف  اممممه ياستي ده كان عقاپ ل هشام ابوهم لكن محدش فيهم بيقول بابا غير   أسيل   أحيانا عشان اتجوز واحدة مطلقة وكمان طلق ماما ف اتحرم من الميراث وجدي كتب نصيبه ب إسمي
فريدهوايه دخل عصام ب ده
 يوسف   المحلات والأملاك دي هي اللي معيشاه!!!
فريدهخلي يشبع بيهم المهم يفضل بعيد عننا
 يوسف  اممممه…بقولك قومي اعمليلي كوباية قهوة
فريده بتمثل النعس اعمل لنفسك
 يوسف  انا بردو اللي   أسيل   بهتت عليا دي باهتة كسلها عليك
فريده أبيه عمر بيعمل كل حاجة وحده وخليته هو اللي عمل الأكل قبل كده
 يوسف   اضحك ولا ابين اسناني وحضرتك فين!!
فريده لأ مانا مش بعرف اطبخ
 يوسف  نععععااااام!!!
فريده اهدي يا أبيه ده ده اللي عمر عارفه اصلي قولتله إني مش بعرف اطبخ
 يوسف  وده ليه بقي !
فريدهمش بيقولو إن الوصول لقلب الراجل من بطنه…وانا مش عايزة أوصل قلبه…بس هو قلبه طلع فاتح علي كله
 يوسف   إنتي متأكدة إنك مش مخبية حاجة!
فريده افتكرت همس عمر لأ مش مخبية حاجة
 يوسف  تمام هروح أعمل القهوة لنفسي
 يوسف   طلع من الاوضة واتنهد بقلق ياترى عمر مخطط لحاجة إزاي كان بارد كده وازاي فريده أصلا هادية ده
…انا كنت مفكر إنها هتقلبها عياط و ممكن كمان يحصلها اڼهيار عصبي
فريده في الاوضةعمر إنت فعلا غريب هو فيه كده
فلاش باااااااااااااااك للي همسه عمر واللي خد وقت طويل
عمر عطي فريده قلم في ايديها من غير ما حد يلاحظ وهمس في ودنها
بصي يا ستي…انا خاېف تتعبي وتتوتري وإنتي خاېفة عليا عشان كده هقولك على خطتي تطمني… القلم اللي معاكي ده أكيد فيه دليل براءتي تمام وانا دلوقتي عايز ابين لفادي وفارس إن انا خلاص وقعت في خطتهم وهما قدرو ينجحو…وهما هيغلطو وأقدر أخلص منهم وايوة القلم ده كان موجود في العربية ف متسجل اللي حصل في العربية صوت وصورة كمان انا عارف إن المخډرات اتحطت لما كنا جو الفيلا لأني تفقدت العربية كويس الصبح ف دلوقتي مستقبلي وحياتي بين إيدك وانا واثق فيكي …بحبك وخلي بالك من نفسك عشان خاطري وكمان  يوسف   ومهاب مش لازم يعرفو عشان مش هيوافقو علي الخطة مهما كلف الأمر …انا واثق فيكي يا حبيبتي اوعديني مش هتقولي ليهم!
فريده
عمريلا اوعديني 
فريده بترددو…وعد
عمرانا واثق فيكي علي فكرة
فريده بحزن خلاص وعد بس إنت اوعدني إنك هتكون كويس
عمر قبل جبيها تمام…وعد
فريده في نفسها حرام عليك ليه عملت كده ليه مطلعتش معايا ليه كده انا مش قادرة اتنفس من غيرك
عمر كان في الزنزانة وكان يعتبر سامع هي بتقول ايهوانا كمان مش عارف اتنفس من غيرك ما عليكم خيال عقيم.
 يوسف   في الجنينة عشان يرد علي اتصال مهابنعم يا مهاب
مهاب يوسف   قولي هو عمر قايلك حاجة انا مش عارفها!.
 يوسف   لأ خير فيه إيه
مهاب لأ بس انا مش عارف حاسس إن دماغه فيها حاجة كان بارد أوي ومش فارق معاه اللي هيحصل
 يوسف   إن جيت للحق فانا شاكك بردو
مهابشكلها خطة والرخم مش قايلنا
 يوسف  هو مش قالك حاجة
مهاب لأ بس قالي حاجة غريبة… إن فادي وفارس هيجو البيت ب أي شكل انا دلوقتي مشدد المراقبة علي البيت 
 يوسف  ربنا يسترها
مهابطب هقفل انا عشان لازم أتكلم مع سالي
 يوسف  تمام وانا رايح اعمل قهوة
مهاب قفل مع  يوسف   و يوسف   كان رايح المطبخ وشهد كانت في المطبخ
 يوسف   دخل وشاف شهد يوسف   آسف ممكن أرجع لما تخلصي
شهد عادي مفيش داعي تعال
 يوسف  كنت جاي اعمل قهوة
شهدوانا مسألتكش !!!
 يوسف   بعتابإنتي ليه عملتي كده
شهد بصتله عملت إيه
 يوسف  ليه قولتي الكلام اللي جرحني ده ليه نهيتي علاقتنا كده!
شهد بصوت مترددااا قصدك إيه
 يوسف   قصدي رسالتك دي بص يا  يوسف   رجعت زي ما رجعتش مش هتفرق معايا انا بقول اللي بينا مكنش حب ده كان اعجاب مراهقين مش اكتر
…بجد الرسالة دي حتي لو كانت عادية بس كسرتني جدا معقول حبي ليكي بالنسبة ليكي كان اعجاب وحبك ليا كان اعجاب مش حب
… حرام عليكي انا حبيتك اكتر من نفسي إنتي كنتي اول دقة قلب إنتي حبي الاول إنتي الأميرة المدللة اللي قلبي حبها
…هو انتي ليه عملتي كده وانا مش عارف ليه قلبي ده لسا بيحبك وھيموت عليكي
…لما شوفت الرسالة من 4 سنين فكرت واتكسر فكرته كرهك وفضلت واهم نفسي اني بكرهك
…لكن اعمل ايه انا مش عارف ليه لما شافك كان سعيد وحسيت إن الحياة رجعتله
…مع الأسف قلبي مقدرش يكرهك ومازال بيحبك حتى بعد ما كسرتيه لسا بيحبك لسا
شهد كان فيه في داخله سعادة من كلام  يوسف   وحبه

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى