رواية بقلم حازم محمود

انا اماني  سني ٢٧ سنة علي قدر متوسط من الجمال كنت بحب وبعزة وبحترمة جدا  عمري مازعلتو ولا رفضتلوا طلب كنت عايشة في بيت عيلة انا وجوزي وامو وأبو واختو كنت اوي كنت  بتمنا اني أفضل في بيت العيلة معاهم  بس بعد ما شوفت جوزي  مع وانا كرهت كل حاجة في حياتي عمري ما فكرت ان يكون في بنهم حاجة انا فاكرة انو بيحب اختوا وبيقعد معاها طول الوقت عادي شي طبيعي لاي اخوات  ديما كنا نسهر مع بعض باليل ونضحك سوا لحد ما انعس خالص وابقا عايزة انام

بحاول اني اخد جوزي علشان ندخل شىقتنا. عشان ننام
بس هو مكنش يرضي ويقولي  انا عايز اختي في موضوع روحي انتي وانا هاجي وراكي 
اتكرر  الموضع ده كتير اوي  وصلني لحاله اشك  فيهم
افضل افكر لا طبعا دي اختو مستحيل
ازاي يعني يكون في حاجة بينو وبين  اختو بس انا بتمنا  ان يكون ظني مش في محلة
وده تفكير شبطان
في يوم بقا زي ما متعودين نسهر انا وجوزي وحمايا وحماتي واختو
فضلنا مع بعض لحد الساعة ١ باليل 
حماتي طبعا وحمايا مشيو  ودخلوا شىقتهم 
وقعدنا انا وجوزي واختو لحد ما جوزي قالي روحي نامي انتي  علشان عايز اختي في موضوع مهم جدا
انا قولتوا حاضر تصبحو على خيررر 
بس كنت حاسة انوا هيحصل حاجه ودماغي بتفكر لا اكيد في بينهم حاجه وانا لازم أعرفها مش معقول كل يومين كده روحي نامي 
عشان عايز اختي في موضوع
لا اكيد في حاجة وانا لازم اعرفها اليلة 
انا بقا دخلت شىقتي لان جوزي بيجي ورايا عشان يطمن اني دخلت ويعمل نفسو بياخد حاجه ويطمن اني هنام  ويقفل الشىقة ويطلع
انا  ببقا حاسة بي
بس بعمل نفسي نائمه
ولما بيجي بحس  انوا تعبان
شويه ويسدق ما ينام
اكلموانا  واسالو   انت جيت ياياسر
اه جيت نامي بقا علشان انا فصلت
ليه هو تعبان   من ايه
انا قبل ما بدخل بيبقا شايفه عادي جدا ومفيوش حاجه
المهم انا بقا بعد ما دخلت بنص ساعة خرجت من اتسحب  عشان محدش يحس بيا ولا ياخد بالة 
بصيت مطرح ماكنا قاعدين ملقيتش جوزي  ولا اختو موجودين
قلقت جدا افضل اكلم نفسي
لا لا مستحيل يكون الي في دماغي صح 
بس برضو فضلت اتسحب لحد ما وصلت اختو قربت على الباب وحطيت ودني على الباب وسمعت ..يتبع
وصلت اختو قربت على الباب وسمعت صوت 
انا بجد مش مسدقه الي انا سامعه ده معقول 
قربت وحطيت ودني علي الباب  صوت واختو وهي  بتقولو بس ياياسر بقا كفاية.
حسيت معقول  طيب ازي اتوترت اوي مش عارفه اعمل ايه ولا اتصرف ازاي 
عيطت وحولت امسك نفسي 
هما حسوا بحد برة  وصوتهم الي كنت سمعاة اتمنع
مبقتش سامعه
وقفت  وقربت على الباب شوية
لقيت صوت رجلين بتقرب نحيت الباب 
رجعت اجري  بسرعة علي دخلت على وعملت نفسي نايمة
لقيت ياسر  دخل عليا انا حاسه بي
وحب  يشوفني صاحية ولا نايمة لانو كان متوقع اني انا الي كنت عليه
قرب عليا وقالي اماني اماني انتي نمتي
انا ..اه نمت في حاجة يا حبيبي ولا اي
عايز حاجة اقوم  اعملهالك …..
ياسر :لا عايز سلامتك انا كنت بطمن عليكي بشوفك ولا لسة  …
اة نمت يا حبيبي اول مادخلت ..
. ماشي خلاص كملي نىوم وانا شويا وهناك
اماني:امممم ماشي طيب عايز اي حاجه
ياسر : لا نامي
اماني: ماشي هنام تصبح على خير
انا عملت نفسي  نايمة
بس من جوايا  اولع في خصوصاً بعد شكوكي الي ماكنتش اتخيل أنها تحصل وانو فعلا  في حاجة بينو وبين اختو 
طلع  تاني اول ما طلع بشويا طلعت وره
لقيتو رجع على أوضة ختوا
طلعت وراة  لاني كنت عايزة اقفشهم وهما مع بعض،
بس الغريب بقي انوا لما دخل اوضة اختوا مقفلش الباب وقعدو يتكلمو بصوت عالي وكلام عادي زي ما يكون فهموا اني عرفتهم
او حد شك فيهم 

1 2 3 4 5 6الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى