رواية نسيم العشق كاملة جميع الفصول بقلم يارا عبدالعزيز

نور:- احم 

جنة بصتلها بالامبالاة وهي مش عارفه تحدد مشاعرها من ناحيتها

نور بدموع:- ممكن اقعد جانبك لو مش هيضايقك يعني

جنة:- هو انا اتكلمت عشان تعيطي ولا عايزة تمثلي دور البريئة وانا اللي جاية عليكي وتروحي تقولي لجدي وعيسى

نور:- لا والله انا بس زعلانة من نفسي زعلانة عشان انا كنت السبب فى زعلك ووجـ”ع قلبك بس فيه حاجات كتير انتي متعرفيهاش عن جوازي انا ومصطفى وللأسف مش هعرف اقولهالك كل اللى عايزكي تعرفيه ان والله مش قصدي اذيكـ”ي انا اسفة يجنة متزعليش مني والله لو فضلتي زعلانة كدا انا مش هسامح نفسي 

جنة:- هو انتي بتحبي مصطفى فضول مش اكتر على فكرة

نور:- انا بعشق مصطفى

جنة:- اوه طب تعالي اقعدي 

نور بفرحة وهي بتمسح دموعها وبتعقد جانبها

:- بجد يعني انتي مش زعلانة مني 

جنة:- وانا هزعل منك ليه بصي لو فضلت زعلانة منك معناها اني لسه بحب مصطفى وانا دلوقتي ست متجوزة فدا يعتبر خا”يـنة لجوزي وانا عمري ما كنت ولا هكون كدا والصراحة بقى من غير زعل اللي تبقى مع عيسى الجبالي تبقى هبلة لو فكرت فى غيره

نور:- اممم شكلك بتحبيه

اللهم صلى وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ♥️

جنة وهي بتفتكره وبتبتسم حطيت ايدها على خدها مكان ما شفايفه لمسـ”تها 

:- مش عارفه حقيقى مش عارفة بس مش عايزة اخسره 

كملت بهمس:- خلاص اسكتي جوزك دخل لو شافنا بنتكلم هيطر”دنا من المحاضره 

مصطفى:- كدا المحاضرة انتهت تقدروا تتفضلوا

نور كانت لسه هتخرج بس لاقيت مصطفى بعتلها مسدج تستنى

جنة:- هو ؟

نور:- اها روحي انتي وانا هحصلك 

جنة:- تمام 

كل الطلابة خرجوا من المدرج ومفضلش غير مصطفى ونور راح مصطفى ناحية الباب وقفله وراح وقف قدام نور 

مصطفى:- شايفك اتصاحبتي على جنة اوي 

نور:- ودا يضايقك فى ايه 

مصطفى:- نور اتكلمي كويس

نور:- اه فيه حاجه تانية يلا عن اذنك 

مصطفى وهو بيمسك ايديها:- استني 

نور:- نعم وبعدين مش خايف حد يشوفنا يا دكتور مصطفى

مصطفى:- انتي زعلانة بقى 

نور:- انت ليه مش عايز تعرف حد اني مراتك مستعر مني لدرجة دي 

مصطفى:- انا وانتي مش هنكمل يا نور مفيش داعي أن حد يعرف 

نور بدموع:- تمام عن اذنك 

مصطفى: بتعيطي ليه 

نور بعصبية مفرطة وصوت عالي وبكاء: وانا المفروض معيطش صح جوزي اللي بحبه بيقولي مش هنكمل يا ريتني ما عرفتك يا رتني ما حبيتك ياا تقول كلمة كويسة ياا متقولش خالص

قالت كلامها وسابته وخرجت وهي بتحاول تتحكم فى عياطها وشهقاتها، بص لطيفها بحزن كبير 

مصطفى:- غصبن عني يا نور انتي متعرفيش مصطفى على حقيقته

جنة كانت جاية تخرج بس لاقيت حد بيشد ايدها وبيدخلها اوضة صغيرة فاضية موجودة فى الكلية، جنة خافت بشدة وهي بتصـ”وت بس حط ايده على فمها واتكلم بهمس 

: اهدي انا عيسى فيه ايه ساعة مستانيكي على فكرة

جنة وهي بتبص لعينيه اللي مقدرتش تشيل نظرها عنهم 

عيسى:- خلصتي اروحك

جنة:- لسه فاضلي سكشن انت ممشتش لحد دلوقتي ليه

عيسى:- قولت اوصلك واروح المصنع

جنة:- امممم اسفة عشان خلايتك تستنى على الفاضي

دفـ”ن رأسه في عنقها بحب واتكلم بهمس وألم 

: جنة انتي لسه بتحبي مصطفى

جنة بخجل:- لا والله مبقاش فى دماغي انت مهتم

 بالموضوع اوي كدا ليه 

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى