رواية وجدان صعيدي

عاصم قلع عبايتو وجلبيتو ورماهم على للارض وقال بطريقه تخوف لا..مفيش اسأله تاني..دلوقتي فاضل اتاكد من كلامك..واذا طلعتي صادقه يبقى سماح..واذا كد،ابه بقى ساعتها قبرك هيبقى هنا يا بت عمي

وجدان بلعت ريقها برعب منو وقالت..تقص..تقصد ايه..يعني ايه تتأكد

عاصم قال بنظره مخيفه.. .واضحه..مش انهارده دخلتنا…كل حاحه هتتكشف وهعرف اذا كنتي كدابه ولا صادقه

وجدان قالت برعب. لا..لا مش عايزه ولسه هتجري بس

شهقت بزهو9ل لما مسكها من ايدها بغضب واخدها على الاوضه و،زقها بقوه على السرير وقفل الباب

وجدان اتسعت عنيها بزهول من طريقتو وقالت ببكا وز،عيق..انت حيو،،ان انت مستحيل تكون بني ادم…انا .انا عايزه اروح لماما وجريت ناحيه الباب بس شالها بدراع واحد ورجع رماها على السرير بغضب وقرب منها وقال…مالك خوفتي…خايفه تتكشف حقيقتك…خايفه اعرف انك كدابه ومش بت بنوت صوح

وجدان بقت تبكي وتترعش وقالت برعب..انا..انا مش خايفه من كده..انا خايفه منك..اوي…ابعد عني وانبي ما تقربلي ارجوك..ارجوك وانبي..لاااااااا

وجدان كانت بتترجاه وعاصم هجم عليها ومهتمش لاي حاحه وكان اهم حاجه عندو يتأكد من برائتها علشان يقدر يكمل معاها وفعلا تمم جوازهم ومقامش غير لما اتاكد من برائتها

قام من جمبها وابتسم براحه وقال …كده برائه…كده تستاهلي تبقى على زمتي.. مبروك يا عروسه وسابها ودخل الحمام يستحمى

اول ما دخل الحمام حط ايده على شعره بضيق…حس بحزن شديد على الي عملو فيها رغم انو حقو لكن اخدو بالطريقه دي زعلو جدا

وجدان بقت تبكي وحاولت تقوم بس كانت تعبانه جدا فضلت مكانها لحد ما خرج

عاصم خرج وكان بينشف شعره وجدان كانت بتبكي جامد ومش قادره تتحرك حتى… وعاصم اتنهد وكان محرج من الي عملو حتى لو هيه غلطت لكن انو يعتدي عليها بالطريقه دي زي ما تكون واحده من الشارع كان شئ مهين احرجو جدا ولع سجاره وقال وهو بيتحاشا يبصلها…بتبكي ليه دلوك..احم..الي حصل ده عادي على فكره احنا متجوزين

بقلم…زهرة الربيع

وجدان بقت تبكي اكتر وعاصم اتنهد وقال..يا بت الناس اهدي..ما انا كمان هعمل ايه يعني …مكنتش هقدر اكمل معاكي بعد الي شوفتو كان لازم اتأكد انك مبتكدبيش وان الي بفكر فيه محصلش وبعدين انا جوزك يعني ده حقنا و

وجدان بصتلو بحده وقالت بدموع..لا…لا مش حقك..مش حقك تعتدي عليا كده…ده اغت،،صاب..والاغت،،صاب عمره ما كان حق

عاصم بصلها بزهول وضحك بخفه وقال…اغت،،صاب…فيه حد يغت،،صب مرتو برضو..اعقلي كده وبطلي جنان…

وجدان صرخت فيه بحده وقالت..انت واحد حيو،ان…ازاي تقبل تكون مع واحده مش طيقاك يا بارد…انت لو كنت راجل مكنتش اتهجمت عليا كده و

بس عاصم مسكها من شعرها جامد وقال بغضب

..انتي هتدلعي كتير ولا ايه..مش معني اني بضغط على نفسي واحايلك علشان عيله تقومي تسوقي فيها ..كان لازم يا اختي اعمل كده امال عيزاني افضل معاكي وانا مختوم على قفايا…انامبعوتالي صورك عر،،يانه و مكتوب تحتهم لما اجيلك المره الجايه هلبسلك ده..عيزاني اعمل ايه…استنى المره الجايه واروح اتفرج

وجدان اتألمت جدا من مسكتو وقالت..اه..اه سيب شعري يا همجي يا زبا، له

عاصم اتعصب جدا وقال.. بكره هتشوفي الزبا، له ده ازاي هيعلمك الادب الي اهلك مقدروش عليه…قومي غوري استحمي والبسيلك حاجه زينه…يمكن اتهف في دماغي ويجيني مزاجي عليكي وزعق وقال… قومي فزي

وجدان قامت برعب وهيه لافه الملايه عليها فتحت الدلاب وكان مجهز فيه هدوم ليهم اخدت حاجه ودخلت تستحمى وهيه بتبكي جامد

عاصم اتنهد بخنقه وقعد مستنيها تخرج

بعد شويه خرجت من الحمام لابسه بجامه كت ولها شورت صغير وبقت تنشف شعرها عادي لان اللبس ده متعوده عليه جدا وكانت بتبصلو بغضب كل شويه

اماعاصم…كان كانو اول مره يشوفها مشالش عيونه من عليها وهيه كانت متنشف شعرها الي نازل على اكتافها والميه بتنزل منه بلع ريقه وهو بيبص لكل جزء فيها

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى