نداء الى

من برة البيت، كان صوت ابني الكبير عماد، فتـــ⊂ـــت الباب وانا ملهوفة بس ملقتش أي حد إطلاقا، شوية واتكرر الصوت ولقيته جاي من بعيد، من عند آخر الشارع تقريبا..

يرتدي هـــ⊂gمي في لمح البصر وخرجت |جـ، ،ـري في البلد، ضلــoــة وطين وبرد، الشوارع فاضية وانا ماشية، بنهج، بترعش.

وصوت ابني عمال يتكرر
ووسط الضلمة كنت شايفة شبح،مجرد ( شـبح ) عمال يتحرك بسرعة وانا بحاول الحقه او |جـ، ،ـري وراه بأي طريقة..

بس حركته كانت سريعة، سريعة اوي، لحد ما وصل لطريق الزراعة اللي بيطلع عـLـي الطريق السريع، ⊂خلت فورا وراه وانا لسة عمالة بنادي عـLــيه بلهفة، بخوف، بتوتر، لحد ما وصلت عـLـي اول الترعة الكبيرة اللي بتفصل بين الطريق السريع والأراضي الزراعية
..
واختفت كل حاجة، مبقتش شايفة ولا سامعة أي حاجة، اللهم احفظنا إلا

بنت،
بــنــ،ــت كانت G|قفه عـLـي ⊂ـــرف الترعة ولابسة لبـ، ،ـس خفيف وعمال تغني وكأنها قاعدة عـLـي البحر، معرفش ليه ⊂ــسيت بكهربا شديدة أول ما عنيا لمحتها، .

ريقي نشـ، ،ـف وقلبي بدأ يدق بسرعة غريبة، مين دي وواقفة هنا بتعمل ايه من الأساس، فكرت أقرب منها واشوفها او اسألها عن ولادي بس اترددت كتير، وفضلت واقفة Oــش قــ|درة أشيل عنيا من عليها إطلاقا..

بس |لغـ، ،ـريب إني بدأت أسمع صوت اهات، وكأن فيه حد بيتعذب، والصوت كان مميز أوي، وواضح وضوح الشمس، ده صوت ابني، عمال يتوجع ويستغيث وينادي عليا، والأغرب ان الصوت كان جاي من الترعة، .

وبالأخص من عند البنت دي نفسها، معرفش ليه ⊂ــسيت انها رابطة ابني بتقضي فيه، ويمكن بتقتله، OــــШــكت ⊂ــجر كبير Gقـ، ،ـربت منها وانا بترعش، بتنفض، قـ، ،ـربت Gقـ، ،ـربت لحد ما شوفت لقطة بشع،مش هنساه لحد ما أموت..

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى