رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم كاملة

ريهام باستغراب:يعني اي، مش فاهمه. 

سليم قرب منها اكتر وحوطها من خصرها برقه. 

سليم:يعني اتحب. انتي بنت رايك فيا اي. 

ريهام باستغراب هي دايما بتحاول تقرب منه اول مره يعمل كده وهي استغلت الفرصه. قربت منه وحوطت رقبته. 

ريهام بدلع: ومين يقدر يقاومك ي سليم بيه حضرتك جذاب جدا واي بنت تتمني نظره منك وتحبك. 

سليم: يعني شكلي ما يسدش النفس. 

ريهام: تؤ تؤ مين اللي قال كده دي اي واحده تتمناك ي سليم بيه. 

سليم بعد عنها وهي ادايقت. 

سليم: تمام روحي مكتبك. 

عند يزن. كان متعصب جدا. وقام راح لتسنيم تاني. 

يزن: تسنيم خلاص بقا قولتلك مقصدتش. وانتي اختي. 

تسنيم بتريقه: بس اللي حصل ده مبيحصلش بين اخوات ي ابيه ولا اقول

يزن. 

يزن بجمود مصطنع: تمام ي، تسنيم بس، اعرفي اللي حصل سوا تفاهم انا مكنتش قاصد. وطلع.

تسنيم بغيظ: انت غبي. وجبان ي يزن يوم ما يبان حبه ليا يجي، يقولي، مقصدش ماشي والله لاوريك. 

سليم خلص الاجتماع وفضل يشتغل لبليل متاخر خلص الشغل. وكان هيروح يسهر كالعاده في البار بس مرحش وراح علي الفيلا. طلع اوضته لاقي رقيه نايمه وشعرها نازل على وشها. نزل علي ركبه وقرب ايده من وشها شال شعرها ودقق في ملامحها بريئه جدا 

وجميله. قرب من وشها. وباسها من خدها برقه. 

رقيه قامت فجاءه مفزوعه. 

رقيه: انت بتعمل اي في اوضتي. 

سليم: علفكره دي اوضتي انا. 

رقيه: هو انت مش قولت هطلقني تاني يوم مسبتنيش، ليه لحد دلوقتي. 

سليم بنظرات مرع0به: انتي هبله. هو انتي فاكره دخولك هنا زي خروجك ولا اي. 

رقيه قامت بخوف من نظراته. علشان تفتح باب الاوضه وتخرج. سليم رزع الباب وحاوطها بايده. وفجاءه. 

رقيه قامت بخوف من نظراته. علشان تفتح باب الاوضه وتخرج. سليم رزع الباب وحاوطها بايده. وفجاءه. 

سليم: متخفيش قولتلك مش سليم الجارحي اللي يجبر واحده عليه. 

رقيه: طب لو سمحت ابعد وخلينا نتكلم وبطل نظراتك دي. 

سليم: ليه بتخافي. 

رقيه بقوه مزيفه: وانا هخاف منك ليه. انا اصلا معرفكش، وانت هتسبني. امشي، من هنا.

سليم بضحكه مرعبه: ليه وانتي فاكره هتمشي من هنا بمزاجك. انتي مش هتخرجي من هنا. من غير لما امتلكك وبكامل ارادتك. 

رقيه: انت بتحلم انا مستحيل اخليك تلمسني. انا مش زي اللي انته بتعرفهم. 

سليم: عارف علشان كده مصمم اني اكسرك. 

رقيه: ليه انا عملتلك اي انا مليش، ذنب في حاجه.

فجاءه رقيه بصت في عيونه لاقيت النظرات المراعبه اللي كانت اتبدلت لنظرات تانيه حنونه ودافيه وحزينه. سرحت فيها.

سليم لاحظ نظراتها. رجع لبروده تاني. 

سليم: بتبصيلي كده ليه عجبك. 

رقيه: وانا اي اللي هيعجبني فيك انت شخص قاسي. ومريض.مفيش فيك حاجه تتحب. 

سليم بصلها بغضب ومسك دراعها جامد. 

سليم بغضب: تحبي، تشوفي المريض ده ممكن يعمل فيكي اي. وفجاءه رمها علي الارض وطلع من الفيلا كلها. 

سليم في عربيته. 

سليم بغضب: بقا انا شخص مريض ومتحبش وحتت. بت زي دي تقولي كده وفي وشي والله لوريكي. انا عرفت انتي هتيجي بالحنيه. وانا هبقا حنين لحد ما تسلمي وبعدين هرميكي.

سليم وصل للمكان اللي بيسهر فيه. فضل يشرب كتير لحد ما بقاش شايف قدامه. واخد واحده معاه. وراح الشقه اللي بيقضي ليله فيها. 

البنت كانت بتضحك بدلع. قربت منه. سليم قبلها بعن0ف. وبعدين بعد عنها. 

البنت بدلع: اي ي حبيبي بعدت ليه. 

سليم بصلها بق0رف: قومي اطلعي برررا ي زب0الة. 

البنت: ليه بس هو احنا لسه ابتدينا. قلبت ليه

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى