رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم كاملة

سليم: تؤتؤ ابدا هتتعاقبي. قرب شفايفه منها وباسها برقه وحنيه. وبعدين بعد عنها. كل م هتعملي حاجه هو ده عقابك. 

رقيه بصتله بخجل: علفكره انت قليل الادب 

سليم: تحبي اوريكي قلة الادب بجد. 

رقيه: لالا خلاص سكت انا اسفه. سليم ضحك عليها. قرب منها وشالها طلع السرير وضمها لحضنه بحنان ونام. 

تاني يوم الصبح. سليم راح الشركه ورقيه قامت بعده.لاقيت موبيلها بيرن. برقم غريب ردت. 

رقيه بخوف: بابا ماله انا جايه حالا. رقيه نزلت جري تسنيم مكنتش لسه مشيت ندهت عليها ورقيه مردتش تسنيم طلعت وراها.

بعيد عن الفيلا. شويه وقفت عربيه سودا. ونزله اتنين واخده رقيه وفجاءه.

#البارت 9

تاني يوم الصبح. سليم راح الشركه ورقيه قامت بعده.لاقيت موبيلها بيرن. برقم غريب ردت. 

رقيه بخوف: بابا ماله انا جايه حالا. رقيه نزلت جري تسنيم مكنتش لسه مشيت ندهت عليها ورقيه مردتش تسنيم طلعت وراها.

بعيد عن الفيلا. شويه وقفت عربيه سودا. ونزله اتنين واخده رقيه تسنيم طلعت بسرعه ندهت الحراس بس كانو اخده رقيه. 

في الشركه عند سليم كان تلفونه بيرن. وفجاءه سليم قام اتنفض من علي مكتبه. 

سليم بغضب: يعني اي اتخطفت وانتو كنته فين ي شويه بهايم. سليم قفل واخد المفاتيح بتاعة العربيه وطلع. يزن كان طالع من مكتبه شاف سليم طالع يجري. 

يزن: سليم استني في اي بتجري كده ليه. 

سليم نزل ركب عربيته ويزن ركب جنبه. 

يزن: سليم في اي ي، بني سوق براحه هنعمل حادثه

سليم بغضب جحيمي: رقيه اتخطفت مفيش غيره شهاب الكلب اكيد هو اللي خطافها. 

يزن: طب احنا دلوقتي هنروح فين. 

سليم: هروح اجيب مراتي من عنده. 

يزن: سليم لازم تهدا انت معندكش دليل واحد بس انه هو اللي خطافها. 

سليم بغضب: زي ما خطف تسنيم زمان اكيد هو اللي خطف رقيه وزي ما ابوه دمرني زمان عايز ينتقم مني.

يزن: سليم لازم تهدا مينفعش تروح وتقوله انت خطفت مراتي كده

سليم كمل طريقه وصل قدام فيلا شهاب ونزل. واحد من الحراس اتصل بشهاب وبلغه. سليم دخل لاقي شهاب قاعد ببرود بيشرب سيجاره. رحله ومسكه من تلابيب قميصه. 

سليم بغضب جحيمي: وديت مراتي فين ي شهاب. 

شهاب ببرود: هو انت اتجوزت الف مبروك مراتك مين بقا. 

سليم ضربه بوكس ونزل فيه ضرب ويزن حاول يسلك شهاب منه ومعرفش. 

سليم بغضب: والله لو مقولت مراتي فين لقتلك. 

شهاب: قولتلك معرفش وعلي فكره انا ممكن اقدم فيك بلاغ انك اتهجمت عليا في بيتي. 

سليم بغضب جحيمي: اعلي مافي خيلك اركبه والله لو عرفت انك انت ما هرحمك ي، شهاب. سليم سابه وطلع من الفيلا هو ويزن. 

يزن: سليم انت لازم تهدا وتفكر طول مانت متعصب كده مش هنلاقي، حل. 

سليم بمراره: اهدي ازاي ومراتي مخطوفه معرفش عنها حاجه. انا هراقب شهاب اكيد هو اللي عاملها.

في اوضه معتمه ابتدت رقيه تفتح عينيها. لاقيت واحد واقف باصصلها. 

رقيه برعب: انا فين. 

يا اهلا بمرات الغالي.. لا عرف ينقي سليم. 

رقيه ببكاء: انت مين وعايز مني اي. 

لا انا عايز من جوزك مش منك. الشخص قرب منها ومسك وشها بايده. وكمل. اصل بينا طار قديم وهخلصه منه فيكي. 

رقيه حاولت تفلت من ماسكة ايده بس كانت مربوطه ومش عارفه. 

تؤ تؤ متعيطيش احنا لسه بنبتدي. وبصلها بنظرات قذ0ره.بس انا مش هعملك حاجه غير قدام سليم علشان احرق قلبه عليكي.وبعدين هق0تله. 

رقيه تفت في وشه: مش هتقدر تعمله حاجه ي حي0وان. قرب منها جذابها من شعرها. 

مش شهاب الاسيوطي اللي واحده زيك تشتمه وتف عليه هدفعك تمن اللي انتي عملتيه ده. 

شهاب زقها وضربها بالقلم 

شهاب بقذاره بص علي جسمها: هزلك انتي وسليم. وطلع من الاوضه

سليم راح الفيلا طلع اوضته واول ما فتح الباب افتكر رقيه حس بنغزه في قلبه بحزن اول مره يحس بيه من بعد اللي حصل معاه. 

دخل وقعد علي الكرسي. حط راسه بين ايديه. 

سليم بحزن: لازم الاقيكي ي رقيه واول ما لاقيكي هطلقك علشان انتي بقيتي في خطر بس الاقيكي. وهو سرحان تلفونه رن بنمره غريبه. 

اهلا ي سليم بيه مراتك الوتكه دي معانا بس تعرف عرفت تنقي لا وشرسه كمان وانا بحب النوع ده اوي. 

سليم بغضب جحيمي: والله ي شهاب لو لمست شعره واحده منها لقتلك. 

شهاب ضحك بشر: لا من الناحية دي متقلقش هلمس بس لما تيجي. علشان انتقم منك واشوفك وانت عاجز مش قادر تعمل حاجه بس تعرف مراتك حلوه اوي.

سليم حس بنار بتاكل في قلبه. 

سليم بغضب: اياك تقربلها والله لقتلك ي حيوان. 

شهاب: تؤتؤ متغلطش ي سولي انا مستنيك بكره الساعه تمانيه بليل تكون عندي تتنازل عن كل املكك ياما مش هتشوفها تاني. هبعتلك المكان ومتحولش تبلغ الشرطه.وقفل. 

سليم بغضب: والله لهيكون التمن حياتك ي شهاب. 

تحت في الفيلا كانت تسنيم بتبكي ويزن قاعد قصادها حس بنغزه في قلبه لما شافها بتبكي قرب منها وشدها لحضنه. 

يزن بحنيه: تسنيم حبيبتي ممكن تبطلي عياط والله هنلاقيها.

تسنيم مسكت في اكتر. 

تسنيم ببكاء: دي اتخطفت قدام عيني ممكن يحاولو يعمله فيها زي ما كانو هيعمله فيا. 

يزن ملس علي شعرها بحنان. وطبع قبله علي جبينها.

يزن: متخفيش ي حبيبتي سليم مستحيل يسمح لده يحصل. تسنيم بعدت عنه. 

سليم غير هدومه ونزل. 

سليم: يزن هتكتب كتابك علي تسنيم والنهارده.

تسنيم: بس، ي ابيه انا مش موافقه. 

سليم بجديه: مفيش نقاش، ي تسنيم مش هامن عليكي غير مع يزن انا دلوقتي بدور علي رقيه ممكن انتي كمان تنخطفي. يزن روح هات الماذون وتعالي. 

يزن مشي وسليم وصله مسدج علي تلفونه بيفتحه لاقيه فيديو لرقيه وهي بتبكي وتصرخ وشهاب بيحط ايده عليها بوقاحه. 

سليم بغضب جحيمي: والله لقتلك ي شهاب ورزع الفون في الحيطه. وفجاءه. 

#البارت 10

سليم وصله مسدج علي تلفونه بيفتحه لاقيه فيديو لرقيه وهي بتبكي وتصرخ وشهاب بيحط ايده عليها بوق0احه. 

سليم بغضب جحيمي: والله لقتلك ي شهاب ورزع الفون في الحيطه.

يزن دخل ومعاه الماذون تسنيم بصتله وكانت بتبكي

يزن: سليم فين. 

تسنيم: طلع اوضته. عايزه اتكلم معاك قبل اي حاجه. 

يزن: وانا سمعك. 

تسنيم: احنا هنتجوز بس علشان خاطر ابيه سليم بس بعد ما المشكله دي تتحل هنطلق ي يزن. 

يزن بصلها بحزن: ليه ي تسنيم انا عايز افهم انتي رافضاني ليه. 

تسنيم: من غير ليه ي يزن ده شرطي علشان اوفق. 

يزن: وانا موافق. 

سليم نزل. والماذون بدا يكتب الكتاب وخلص. 

سليم: خد تسنيم وامشي وخلي بالك منها متخليهاش تتطلع نهائي دلوقتي ي يزن. 

يزن طبطب علي كتفه. 

يزن: متقلقش ي سليم تسنيم في عنيا. 

يزن وتسنيم مشيه وسليم طلع اخد عربيته وطلع علي البار فضل يشرب كتير لحد ما بقاش قادر وابتدا يهلوس. جت واحده لفت ايديها حوالين رقبته. 

سليم فضل يلهوس باسم رقيه. وزقها بعيد عنه وطلع مقدرش يروح الفيلا راح علي شقته. 

عند يزن وتسنيم. وصله ودخله الفيلا بتاعة يزن. 

تسنيم: اوضتي فين. 

يزن قرب منها: تقصدي اوضتنا. 

تسنيم: لا اوضتي انا مستحيل انام معاك في اوضه واحده. 

يزن: وده ليه بقا ان شاء الله. 

تسنيم: انا وانت هنطلق ي يزن انت فاهم. 

يزن: انتي هبله انتي فاهمه بعد ما بقيتي ليا هسيبك. 

تسنيم بصريخ: ايوه ي يزن هتسبني انا مش عايزاك ولا عايزه اعيش معاك. 

يزن قرب منها بغضب جذابها من خصرها. 

يزن: تسنيم صوتك ميعلاش انتي فاهمه انا بقيت جوزك وطلاق مش مطلق انتي سامعه. وقرب من شفايفها وبا0سها بغضب وبعدين. بحنيه. تسنيم حاولت تبعده. بس مقدرتش ولحظه انسجمت معاه بس فاقت وبعدته عنها

تسنيم: اياك تقربلي تاني ي يزن فين عايزه انام. 

يزن اخدها وطلع علي اوضته وقفل الباب بالمفتاح. 

يزن: دي اوضتنا ي تسنيم. 

تسنيم: قولتلك مش عايزة ابقا معاك في مكان واحد. يزن تجاهل كلامها وطلع غير هدومه وطلع علي السرير تسنيم قعدت علي الكنبه. وهو عمل نفسه نايم تسنيم نعست وهو قام شالها وحضنها بتملك ونام. 

تاني يوم بليل. سليم وصله مسدج بالعنوان من شهاب قام بسرعه اخد مفاتيح العربيه وطلع وبعت العنوان ليزن. 

بعد ساعتين تقريبًا وصل سليم لمكان في الصحرا لاقي عربيه مستنيه ركب معاهم وصله لمخزن مهجور نزل وكانو ماسكين ايده وحاطين مسدس علي دماغه.

شهاب بشر: يا اهلا سليم بيه عندنا. 

سليم بغضب جحيمي: مراتي فين شهاب. 

شهاب: فين عقد التنازل. 

سليم: عايز اشوف مراتي الاول. 

شهاب: اوي اوي هنوريك مراتك روح هتله مراته من جوا. 

رقيه طلعت وكانت مربوطه وفي سلاح متوجه ناحية راسها وكانت بتبكي. 

سليم بلهفه: رقيه انتي كويسة حد عملك حاجه. رقيه هزت دماغها بلا.

شهاب قام وقف قصاد سليم. وسليم حرر ايده من اللي ماسكها وضربه بالبوكس. 

سليم بنبره مرعبه: ايديك الوسخه دي لمست مراتي ي شهاب وانا حلفت لاقطعها. 

رجاله شهاب ماسكه سليم بالقوه. وكانو كتار سليم حاول يفلت منهم بس خدره. 

سليم فاق وفتح عينه لاقي نفسه مربوط علي كرسي ورقيه قدامه مر0بوطه في سرير. وحاطين حاجه علي بقؤ. 

دخل شهاب ومسك سليم من وشه. 

شهاب بح0قاره: انا استنيت لما تصحي علشان تشوفني ومراتك قدام عنيك ي سليم. بس تعرف مراتك جامده اوي وعجباني. 

سليم عنيه بقت حمرا زي الدم من غضبه حاول يفك نفسه بس معرفش. 

شهاب: تؤتؤ مش هتعرف تعمل حاجه انا عايزك كده ضعيف قدامي. شهاب فك قميصه وقرب من رقيه لمس وشها بايده بقذاره وابتدت ايده تتجرا اكتر ورقيه فضلت تصرخ ودموعها مغرقه عنيها. وسليم عمال يحرك الكرسي بعنف

شهاب قرب منه وشال القماشه اللي علي بقؤ. 

شهاب: انا عايز اسمعك وانت بتترجاني ي سليم. 

رقيه: الله يخربيتك ي سليم اتجوزتني غصب عني واتخطفت بسببك. شهاب بصلها وهي كملت. اه والله متجوزني بالغصب يعني انا مش فارقه معاه. وهساعدك تنتقم منه. انا كمان عايزه اخلص منه. 

شهاب حس انها صدقه لانه عارف سليم مش بتاع جواز. قرب منها وفكها. 

شهاب: انا شايف انك تشوفني انا ومراتك سوا وكمان هي موافقه افضل مش انتي موافقه. رقيه هزت راسها بالموافقه سليم بصلها بنظره رعب0تها. 

شهاب قرب منها وجذابها من خصرها وابتد يتجرا وكان هيفك زراير بلوزتها بس رقيه لمحت فاظه علي الكومود اللي جنب السرير جابتها وضربتها بيها علي راسه وقعته علي الارض وفضلت ترزع فراسه لحد ما فقد الوعي. 

جريت علي سليم وفكته. سليم شدها لحضنه بتملك دخلها بين ضلوعه. باشتياق. 

سليم: تعرفي للحظه صدقت اللي انتي بتعمليه حقيقي وكان هاين عليا امو0تك. هربيكي علي اللي عملتيه ده. 

رقيه: يعني انا غلطانه اني انقذت الموقف. 

سليم: دلوقتي اكيد حد هيدخل طالما معدش في صوت تعالي معايا سليم ورقيه استخبه ورا الباب. واخد السلاح بتاع شهاب 

دخل اتنين من رجالة شهاب وسليم ضربه واحد منهم براس السلاح وقعه والتاني فضل يضرب في لحد ما فقد الوعي. 

سليم: الله يخربيتك ي يزن كل ده ومجتش. 

يزن من وراه: لا يعم انا اهو 

سليم: جيت بعد نهاية الفيلم كنت فين ي زفت كل ده عملت اي في الرجاله اللي تحت. 

يزن: متقلقش رجالتنا قايمين بالواجب.وبلغت البوليس. حمدالله على سلامتك ي رقيه. 

رقيه: الله يسلمك ي يزن. 

سليم: لازم نمشي من هنا. قلع الجاكيت بتاع البدله حاطه علي رقيه وشالها. بس فجاءه. 

#البارت 11

دخل اتنين من رجالة شهاب وسليم ضربه واحد منهم براس السلاح وقعه والتاني فضل يضرب في لحد ما فقد الوعي. 

سليم: الله يخر0بيتك ي يزن كل ده ومجتش. 

يزن من وراه: لا يعم انا اهو 

سليم: جيت بعد نهاية الفيلم كنت فين ي زفت كل ده عملت اي في الرجاله اللي تحت. 

يزن: متقلقش رجالتنا قايمين بالواجب.وبلغت البوليس. حمدالله على سلامتك ي رقيه. 

رقيه: الله يسلمك ي يزن. 

سليم: لازم نمشي من هنا. قلع الجاكيت بتاع البدله حاطه علي رقيه وشالها. بس فجاءه. سليم لا قي سلاح متوجه ناحية راسه. 

شهاب بشر: انت فاكر اني هسيبك تمشي ي سليم هقتلك قبل ما تمشي. 

سليم نزل رقيه. ولف وشه لشهاب. 

سليم ببرود: اقتلني مستني اي. 

شهاب بشر: تعرف كان نفسي اشوفك مزلول وانا مع مراتك زي ما امك خانت ابوك مع ابويا ي سليم. 

سليم لكمه بغضب ونزل في ضرب. يزن قرب وحاول يمسك السلاح اللي في ايد شهاب. 

سليم: خد رقيه وانزل ي يزن. 

يزن: مش هسيبك ي سليم 

سليم بغضب: اعمل اللي قولته يلاا. 

يزن راح لرقيه علشان ينزلها ويطلع لسليم تاني بس مرضيتش وكانت منهاره من العياط وبتصرخ. وفجاءه سمعه صوت ضرب نار. 

يزن ورقيه جريو علي سليم بين0زف وشهاب بيحاول يهرب. يزن حاول يمسكه معرفش بلغ الحراس علشان تمسكه وهو واخد سليم ونزل هو رقيه. 

ركبه العربيه وطلعه علي اقرب مستشفي بس كان سليم فقد الوعي من كتر الدم ورقيه كانت بتعيط بنهيار وبتصرخ. باسم سليم. 

وصله المستشفى وسليم دخل العمليات. وبعد مرور وقت الدكتور طلع. 

الدكتور: اطمنه الحمدلله الرصاصه جت في كتفه وهننقله العنايه المركزه علشان نطمن اكتر بس وجودكم هنا ملوش لازمه حاليا. 

يزن: تمام ي دكتور يلاا ي رقيه تعالي. 

رقيه بحزن: لا انا مش هسيب سليم. 

يزن: يلاا ي رقيه متعنديش وجودك ملوش لازمه. 

رقيه: قولتلك مش هسيب سليم. 

يزن: طب تعالي بس غيري هدومك وهرجعك تاني. 

رقيه مشية معاه بالعافيه. وصله الفيلا وفعلا غيرت هدومها ويزن وداها ومشي.

راح الفيلا واول ما دخل تسنيم جريت عليه. 

تسنيم: لاقيته رقيه وديني اشوفها

يزن: لاقينها متقلقيش ي تسنيم احم بس، سليم اتصوب وهو في المستشفى دلوقتي. 

تسنيم فضلت تبكي وطلعت جري علشان تروحله بس يزن مانعها. 

يزن ضمها لحضنه بحنيه. 

يزن: تسنيم حبيبتي اساس الدكاتره مانعين حد يدخل مفيش غير رقيه هناك هغير هدومي ونروح مع بعض. وبعدين الحمدلله حالته مش خطر. 

يزن مسك وشها بين ايديه ومسح دموعها وباسها علي جبينها وطلع علشان يغير. 

مر خمس ساعات ورقيه ويزن وتسنيم واقفين قدام العنايه مستنين سليم يفوق جه الدكتور ودخله. وقالهم ان سليم ابتدا يفوق. 

رقيه بلهفه: طب ممكن ادخله. 

الدكتور: هننقله اوضه عاديه تقدري تشوفيه. 

سليم اتنقل اوضه عاديه ورقيه دخلتله. 

سليم: رقيه انتي كويسة حصلك حاجه. 

رقيه كانت بتبكي: لا انا كويسه. 

سليم:تعالي قربي واقفه بعيد ليه. 

رقيه قربت من السرير. 

رقيه: حمدالله على سلامتك ي سليم. 

سليم: الله يسلمك ي رقيه. انا عايز اطلع من هنا. 

رقيه: مينفعش ي سليم انت لسه تعبان. 

سليم: روحي نادي يزن. طلعت رقيه ندهت على يزن وتسنيم. 

يزن: خير ي سليم. 

سليم: ماسكته شهاب. ولا هرب. 

يزن: احم الحقيقه انه هرب ي سليم بس متقلقش رجالتنا بيدوره عليه. 

سليم: انا لازم اطلع من هنا اطلبلي خروج ي يزن. 

يزن: سليم انت لسه تعبان. 

سليم بغضب: قولت اطلبلي خروج ي يزن بسرعه. وفعلا يزن طلبله خروج وطلع من المستشفى. وصله الفيلا وطلع سليم اوضته هو ورقيه. ويزن وتسنيم مشيه

سليم بهدوء ما قبل العاصفه: ممكن اعرف انتي طلعتي من الفيلا كنتي رايحه فين. 

رقيه بخوف: سليم والله جالي تلفون قالولي ان بابا تعبان جامد مفكرتش وطلعت اجري. 

سليم بغضب: وانتي اي حد يتصل بيكي يقولك كلمتين وتصدقيهم. 

رقيه بصريخ: كنت عايزني اعمل اي ي سليم حد اتصل وقالي ان بابا واقع وتعبان. 

سليم بغضب: متعليش صوتك ي رقيه. لازم يكون فيكي مخ وتفكري مش اي رقم غريب تردي عليه ي هانم. ي محترمه. 

رقيه بغضب: ايوا ي سليم محترمه وغص0ب عنك كمان. 

سليم قام بغضب قرب منها جذابها من وسطها بايده الساليمه. 

سليم بغضب: عارفه ي رقيه لو اتكررت تاني هعمل فيكي اي هسيبك تتخيلي. 

رقيه حاولت تبعده عنها وكانت بتبكي. سليم قرب شفايفه منها بدون وعي وباسها باشتياق هي وحش0ته لما غابت عنه وميعرفش ليه. سليم بعد عنها وهو بيلهث وضمها ليه بقوه. 

سليم: رقيه عايز اتكلم معاكي في موضوع. 

رقيه: موضوع اي ي سليم. 

سليم: ا… وفجاءه. 

#البارت 12

سليم قام بغضب قرب منها جذابها من وسطها بايده السليمه. 

سليم بغضب: عارفه ي رقيه لو اتكررت تاني هعمل فيكي اي هسيبك تتخيلي. 

رقيه حاولت تبعده عنها وكانت بتبكي. سليم قرب شفايفه منها بدون وعي وباسها باشتياق هي وحشته لما غابت عنه وميعرفش ليه. سليم بعد عنها وهو بي0لهث وضمها ليه بقوه. 

سليم: رقيه عايز اتكلم معاكي في موضوع. 

رقيه موضوع اي ي سليم. 

سليم: احنا لازم نطلق ي رقيه.

رقيه بصدم#مه: نطلق

سليم بقسوه بعدها عنه: ايوه هنطلق وهتمشي ومش عايز اشوف وشك تاني. 

رقيه بحزن حاولت تداريه ردت ببرود مزيف

رقيه ببرود: تمام خلصت كلامك هفضل معاك لحد ما جرحك يخف ونطلق. 

سليم بصلها ببرود: تمام اقعدي بس هتجوزك حقيقي هكمل جوازنا ي رقيه هنفذ اللي انتي كنتي جايه علشانه هنا. 

رقيه: معدش، فارق معايا حاجه انا حياتي ادمرت وخلاص. 

سليم حس بنغزه مؤلمه في قلبه من كلامها بس هو لازم يبعدها علشان متبقاش في خطر. 

سليم: جهزي نفسك هنكمل جوازنا بكره تكوني جاهزه ياما تمشي ومشفش وشك تاني. 

رقيه بصتله بكسره ومردتش وهو طلع علي السرير ونام واداها ضهره. رقيه قعدت علي الكنبه في الضلمه وكانت بتبكي لحد ما النوم غلبها ونامت كان النهار طلع اصلا. سليم مكنش عارف ينام. قام قرب قعد قصادها ومسح بقايا دموعها وبا0سها جنب شفا0يفها. 

سليم: انا اسف بس مضطر اسيبك كده او كده كنا هنطلق هكرهك فيا لحد ماتمشي لازم تبعدي ي رقيه. سليم شالها حطها علي السرير وضمها ليه بقوه. ونام. 

اليوم خلص بدون ذكر احداث. وتاني يوم الصبح سليم قام وغير هدومه علشان يروح الشركه رقيه حست بيه وقامت. 

رقيه: انت رايح فين. 

سليم ببرود: ملكيش دعوه 

رقيه بغضب: لا ليا انت لسه تعبان 

سليم بزعيق: قولتلك ملكيش دعوه ي رقيه وجهزي نفسك لو جيت لاقيتك في البيت هخلي جوزنا يبقا حقيقي. وبالغصب. 

رقيه بصتله بالم وحزن ومردتش وهو تخاطها ونزل. وصل الشركه ودخل مكتبه. 

عند يزن وتسنيم. 

تسنيم: علي ما اظن موضوع رقيه انتهي طلقني ي يزن. 

يزن بصلها بغضب: متجبليش سيرة الطلاق ي تسنيم انتي فاهمه انا مش هطلق.

تسنيم بزعيق: لا هطلقني، ي يزن انت اصلا متجوزني ليه انا وانت كنا بنعتبر بعض اخوات. 

يزن بغضب: لا مش اخوات وعمري ما اعتبرتك اختي ي تسنيم. 

تسنيم: ليه ي يزن 

يزن بصلها: قولتلك هتعرفي بعدين بس اعرفي انا مش مطلق انتي سامعه. وسابها ومشي. راح الشركه عرف ان سليم موجود وراحله. 

يزن: سليم انت اتجننت اي اللي جابك وانت تعبان

سليم: مش قادر اقعد في البيت ي يزن لازم الاقي الكلب شهاب. وكمل بتنهيده انا هطلق رقيه. 

يزن بصدم#مه: تتطلق مين انت اتجننت ي سليم شكلك ده انت كنت هتموت علشانها كنت عامل زي المجنون لما اتخطفت جاي دلوقتي وبتقولي هطلقها. 

سليم: مينفعش تفضل معايا طول ما هيا بعيده عني هتكون في امان. 

يزن: اول مره اعرف انك ضعيف ي، سليم مش متعود عليك كده ي صحبي. 

سليم: مش ضعف ي يزن انا كده ببعد عنها الخطر. بس هي رافضه تسبني قبل ما جرحي يخف. بس انا لازم اخليها تسبني. 

يزن: هتعمل اي ي سليم هتخليها تمشي ازاي.

سليم: هعمل اللي كنت متجوزها علشانه. 

يزن: سليم انت حبيتها ولالا. 

سليم: انت عارفني مبحبش ي يزن. 

يزن: انت بتضحك علي نفسك ي سليم اللي يشوف لهفتك عليها ميشفكش دلوقتي. انت اللي كابت مشاعرك اللي حصل زمان خلص وانتهي ي صحبي فكر كويس. 

سليم بتنهيده: تسنيم عامله اي واحشتني اوي. 

يزن بحزن: عايزنا نطلق. 

سليم: تتطلقه بص ي يزن هي يمكن عشان الموضوع جه بسرعه وهي متعودتش لسه عليك. كزوج. 

يزن: تعرف ي سليم انا مش عارف ليه هي رفضاني بالطريقه دي ده حتي علاقتنا لما كانت بتقولي ابيه كانت احلي من دلوقتي علي الاقل كنا بنتكلم. 

سليم: تسنيم دماغها ناشفه ي يزن لازم تصبر وتتحمل طالما بتحبها. 

يزن: انت كمان متتسرعش ي سليم. ومتقلقش رجالتنا بيدوره علي شهاب في كل مكان. انا رايح مكتبي. 

وبليل سليم روح علي الفيلا وطلع اوضته ملقيش رقيه… وفجاءه.

#البارت 13

وبليل سليم روح علي الفيلا وطلع اوضته ملقيش رقيه… وفجاءه. لاقي صوت رقيه وراه. 

سليم: انتي لسه ممشتيش معني كده انك موافقه علي اللي قولته. 

رقيه بقوه مزيفه: مش هتقدر تعملي حاجه ي سليم. 

سليم قرب منها بغضب وقف قدامها واتكلم بقسوه. 

سليم: لا هقدر وهوريكي ي رقيه. 

سليم ابتدا يقرب منها. وهو بيفك زراير قميصه زقها عالسرير واعتلاها.وشق ملابسها

رقيه بصريخ: خلاص ارجوك ي سليم والله همشي بعد ما جرحك يخف. 

سليم بغضب: قولتلك امشي وانتي مسمعتيش الكلام. سليم قبلها بقسوه لحد ما بقتش قادره تاخد نفسها بعد شفايفه عنها وابتدا يتجرا. 

رقيه ببكاء: ارجوك ابعد ي سليم انا اذيتك في اي حرام عليك. سليم قطع بقيت هدومها بوحشيه رقيه مقدرتش تتحمل وفقدت الوعي. 

عند يزن وتسنيم. 

يزن: تسنيم ممكن نتكلم شويه مع بعض. 

تسنيم بعناد: لا مش عايزه اكلمك. 

يزن حاول يهدا ويكلمها بهدوء. 

يزن: ممكن اعرف اي اسباب رفضك ليا. ومتقوليش علشان احنا كنا بنعتبر بعض اخوات. 

تسنيم بغضب: علشان انت دايما بتدخل في حياتي ي يزن حتى اكتر من سليم تقعد تقولي متسفريش اعملي ده ومتعمليش ده وانا مستحيل اخليك تتحكم في حياتي انا مش عارفه اصلا انت متحكم في حياتي بأي حق. 

يزن: لا ي تسنيم انا مش متحكم في حياتك انتي فهمتي خوفي عليكي غلط. 

تسنيم: وانا اتخنقت يزن من الخوف الزياده ده انا عايزه اعيش، حياتي. 

يزن بصلها: تسنيم انا بالنسبالك اي في حياتك. 

تسنيم: بالنسبالي اخويا ي يزن. 

يزن بصلها بحزن: تمام ي تسنيم شهرين وهطلقك علشان سمعتك وسمعة سليم. 

تسنيم مكنتش عايزه الوضع يوصل لكده ومنغير متحس دموعها نزلت ومقدرتش توقفها. 

يزن قرب منها وضمها لحضنه بحنيه وهي بادلته الحضن. 

يزن بحنيه: طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي مش انتي عايزة تطلقي.طب اي رايك ندي لبعض فرصه الشهرين دول لو مرتحتيش هعملك اللي انتي عايزاه. 

تسنيم هزت راسها بمعني انها موافقه هي بتحبه وعايزه خوفه الزياده ده يقل. 

يزن: اي رايك نروح لسليم. وبعدين نخرج روحي غيري هدومك. 

عند رقيه وسليم… رقيه فاقت لاقيت نفسها نايمه علي السرير وتقريبا مش لابسه هدوم وفي دم علي السرير دموعها نزلت وانهارت لاقيت سليم خارج من الحمام لافف فوطه حوالين وسطه والتانيه بينشف بيها شعره. 

رقيه بانهيار: انت عملت فيا اي منك لله ي سليم. انا بكرهك مش انت عايزني امشي انا همشي ومش هتشوف وشي تاني. 

سليم ببرود: عملت اللي انتي جايه علشانه.. ورمالها فلوس. قومي اطلعي برا

رقيه بصتله بكسره وصدم#مه في نفس الوقت مكنتش حاسه بحاجه جسمها كله بيتنفض من الرعب اللي هي في. رقيه قامت لافت ملاية السرير حوالين جسمها. راحت علشان تتطلع هدوم. 

سليم بقسوه: تؤتؤ هتطلعي زي مانتي كده. 

رقيه بصتله بانكسار: منك لله ي سليم. انا مكرهتش في حياتي قدك. جت تمشي سليم وقفها. 

سليم: استني… انتي طالق. 

رقيه مردتش ونزلت. كانت طالعه من الفيلا ومش واخده بالها من العربيه اللي جايه عليها وكانت هتخبطها. رقيه مقدرتش تتحمل اكتر من كده وفقدت الوعي نزل شخص باين عليه الحقاره بصلها واخدها. 

حد من الحراس اللي واقف برا دخل بسرعه وقال لسليم. اللي كان نازل اصلا علشان يروح ورا رقيه. 

سليم بغضب: وانت ي غبي خليته ياخدها الله يخ0ربيتك. 

الحارس بخوف: ي سليم بيه والله مكنت اخد بالي. 

سليم بصله نظره رعبته: هاتلي تسجيلات الكاميرات اللي علي الفيلا بسرعهه. 

سليم شاف الكاميرات واخد رقم العربيه وطلع. 

يزن: سليم انت رايح فين. 

سليم بغضب: رقيه انخطفت تاني وانا السبب. 

يزن: طب اهدي انا جاي معاك. تسنيم ادخلي انتي وخلي بالك من نفسك. 

يزن وسليم طلعه.

يزن: انا هكلم سيف واديلو رقم العربيه اكيد هيقدر يساعدنا. بس رقيه اتخطفت ازاي ي سليم وانت موجود. 

سليم بغضب من نفسه: انا السبب دمرت حياتها وهي ملهاش ذنب. 

يزن بصدم#مه: اوعي يكون اللي في بالي ي سليم. 

سليم بالم اول مره يحس بيه: لا انا ملمستهاش بس هي متعرفش بكده انا عملت اللي افظع من كده انا مش مصدق اني طلعت بالحقاره دي. 

يزن: سليم انت عملتلها اي. 

سليم. افتكر اللي حصل قبل شويه وكان بيحكي ليزن. 

فلاش باك. 

رقيه بعد. ما فقدت الوعي سليم قام وعدلها هي مفقدتش الوعي سليم داس علي حاجه في رقبتها ومن غير ماتحس.وجرح نفسه وعمل بقع دم عالسرير. وقام دخل الحمام اخد دوش علي ما طلع رقيه فاقت. 

باك

سليم حكي اللي حصل ليزن وكان عنيه بدمع ومش مصدق ازاي خلها تمشي كده حتي من غير هدوم بملاية السرير. 

يزن بغضب: تعرف ي سليم انت تستاهل اللي بيجرلك ده انت لو اعتديت عليها كان احسن ي راجل دي الرجوله ي سليم. 

سليم بغضب: يزن متزدهاش عليا. انا ندمان لوحدي. 

يزن: لو مكنتش اتخطفت مكنتش هتقوم تدور عليها ي سليم. 

سليم: لا ي يزن انا كنت نازل وراها علشان اشوفها رايحه فين لاقيت الحارس في وشي وبيقولي اللي حصل. 

يزن: بجد ي سليم انت معندكش قلب ولا بتحس. تتطلع مراتك كده. قدام النااس. 

سليم بكسره: طلقتها. 

يزن: طلقتها كمان ليه ي، سليم كده عملتلك اي علشان ده كله. 

سليم بحزن والم في قلبه: اسكت ي يزن انا عملت كده علشان تكرهني وتمشي وجودها في حياتي كان اذي ليها. كان لازم تمشي. 

يزن وسليم عرفه المكان بمساعدة سيف صاحب يزن لانه ظابط مخابرات. راحه علي العنوان وعارفه انها شقة دعاره.. كسره الباب ودخله واتصدمه من اللي شافو.. وفجاءه. 

#البارت 14

يزن وسليم عرفه المكان بمساعدة سيف صاحب يزن لانه ظابط مخابرات. راحه علي العنوان وعارفه انها شقة دعاره.. كسره الباب ودخله واتصدمه من اللي شافو..الشقه مليانه بنات ورجاله. هما دخله. سليم سمع صوت رقيه بتصرخ لاقي الاوضه وكسر الباب ودخل لاقي واحد بيحاول يعتدي علي رقيه. 

ماسكه فضل يضرب فيه بعنف وغضب وكسر ايديه. مسبش، في حته سليمه. راح رقيه وقلع قميصه ولابسه ليها وشالها. وطلع. 

سليم بغضب جحيمي: يزن الكلب اللي جوا ده عايزه اوعي تسيبه. 

يزن: اعتبره حصل.. شكرا ي سيف. 

سيف: العفو.. ي يزن انت اخويا ي جدع حمدالله على سلامة المدام ي سليم. 

سليم: الله يسلمك ي سيف انا هاخد الكلب اللي جوا ده اربيه وبعدين يبقا خده. 

سيف: تمام يلاا ي بني لم الزب0اله دول علي البوكس. 

سليم اخد رقيه. ونزل كانت نايمه من كتر التعب حاسة اللي هي في حلم مش حقيقه. 

سليم راح علي الفيلا طلع الاوضه حط رقيه علي السرير وغيرلها هدومها مسح بقايا دموعها بحنان باسها من جبينها. شاف علامات ضرب علي وشها وجس0مها دمه غلي وعيونه بقت سودا. وحلف انه ياخد حقها حتي من نفسه. 

سليم غير هدومه ونزل. 

سليم: تسنيم خليكي مع رقيه انا رايح مشوار ومش هتاخر. ي حبيبتي. 

تسنيم: حاضر ي ابيه

سليم طلع ركب عربيته وراح المخزن اللي في الشخص اللي حاول يعتدي علي رقيه. سليم اول ما شافه ممسكش نفسه ونزل في ضرب. 

سليم بغضب: انطق ي حيوان عملتلها حاجه قول والله لقتلك. 

يزن شاف الراجل هيموت حاول يبعد سليم بس مقدرش عليه من كتر الغضب والغيره اللي كانت جواه.

يزن نده علي الرجاله اللي برا علشان يبعده سليم بعده بصعوبه. 

سليم وهو بينهج بغضب: والله ي كلب لازم تتربي. اسمع منك ليه ياخد علقه كل ساعه. 

في حد باعتني علشان اخد مراتك انا مليش، دعوه ي بيه. 

سليم وطي عليه مسكه من تلابيب هدومه. 

سليم بفحيح مرعب: مين اللي باعتك ي كلب انطق. 

هقول ي بيه… بس خليني امشي من هنا. 

سليم بغضب: اخلص قول. 

شهاب واحد اسمه شهاب.. كان مكلفني ارقب الفيلا علشان ياخد مراتك ويوديها شقة الدع0اره واصورها ويهددك بالصور. 

سليم بغضب جحيمي: اه ي كلب ي حيوان والله لق0تلك ي شهاب. سليم رمه الراجل بع0نف ولكمه برجله. 

يزن: سليم انت لازم تترتاح.. جرحك شكله اتفتح وبينزف في دم علي قميصك. 

سليم بغضب: ارتاح ازاى وانا خليت مراتي تطلع كده انا السبب في كل ده. 

يزن بحزن عليه: قولتلك متتسرعش ي سليم حاول تصلح اللي عاملته رجع رقيه ليك تاني.صدقني انت اللي كابت مشاعرك. 

سليم ويزن خرجه. ركبه العربيه وصله الفيلا سليم طلع الاوضه وتسنيم ويزن مشيه. 

سليم قعد جنب رقيه علي السرير. ملس علي شعرها بحنان. بصلها بحزن وندم علي اللي عمله فيها. 

سليم بندم: انا اسف ي رقيه انا السبب في اللي حصلك.

سليم لاقي رقيه بتتنفض. وبتصرخ باسمه. 

رقيه بهلوسه: سليم الحقني ابعده عني ي سليم. 

سليم فضل يصحي فيها. 

سليم: رقيه فوقي ده كابوس. رقيه قامت منفوضه. اترمت في حضن سليم

رقيه ببكاء: انا خايفه ابعده عني. انا بكرهك ي، سليم 

سليم عنيه دمعت علي حالتها 

سليم بندم: انا اسف ي رقيه والله هجبلك حقك حتي من نفسي. 

رقيه رجعت نعست تاني بتتهرب من وقعها بالنوم. سليم ضمها ليه بحنيه وتملك. بس منمش لان رقيه طول اليل بيجلها كوابيس. 

عند تسنيم ويزن. 

تسنيم: يزن هي رقيه اتخطفت ازاي وليه ابيه سليم بيقول انه هو السبب. 

يزن: متقلقيش ي حبيبتي هما كانو متخانقين ورقيه طلعت. وشهاب كان مخلي حد يراقب الفيلا واخد رقيه. 

تسنيم بحيره: انا بفكر احكي لرقيه علي اللي حصل زمان.

يزن: انا شايف انه من حقها تعرف ي تسنيم. 

تسنيم: انا هروح وهحكيلها. 

يزن بصلها: تسنيم عايزه تعرفي انا اتجوزتك ليه. 

تسنيم بابتباه: ليه ي يزن 

يزن بصلها بعشق: علشان بحبك ي تسنيم مش عارف انتي ازاي محستيش طول السنين دي اني بحبك. 

تسنيم بصتله وعيونها دمعت هي كانت مستنيه الحظه دي من زمان. 

يزن: اي مالك زعلتي. 

تسنيم: يزن انا مش هرفض حبك ده بس لازم تتغير انا مش حابه خوفك الزياده ده. 

يزن: بصي ي تسنيم انا مش هقدر مخفش عليكي بس اوعدك اني هحاول اتحكم في اعصابي شويه. 

تسنيم: تعرف اني انا كنت مستنياك تقولي الكلمه دي من زمان. 

يزن: يعني اي يعني كنتي حاسه اني بحبك. 

تسنيم بخجل: ايوا بس انت مكنتش بتتكلم ي يزن. 

يزن: يعني افهم انا اي دلوقتي. 

تسنيم بصتله: تفهم اني انا كمان بحبك ي يزن. 

يزن: بجد ي تسنيم. 

تسنيم: بجد ي يزن 

يزن قرب منها: مستعده نكمل حياتنا مع بعض ي تسنيم. 

تسنيم بخجل هزت راسها بمعني انها موافقه. 

يزن قرب منها. وجذابها لحضنه. مسك وشها بين ايديه قرب من شفايفها وباس0ها بعشق. 

جذابها لسرير واعت0لاها. لتصبح زوجته قولا وفعلا. 

وفي يوم جديد. عند رقيه وسليم. 

سليم نام وش الصبح مقدرش ينام ويسيب رقيه قام بلهفه من صوت رقيه وصريخها حاول يهديها وياخدها في حضنه وهي زقت0ه بعيد عنها. 

رقيه ببكاء: اللي حصل كان حقيقه منك لله ي سليم انت السبب في كل حاجه انا عملتلك اي لكل ده. 

سليم بالم: رقيه ارجوكي اهدي وانا هفهمك. 

رقيه: انا عايزه امشي من هنا ومشفش وشك تاني ي سليم. 

رقيه قامت وفتحت باب الاوضه علشان تخرج… وفجاءه. 

يزن: يعني اي يعني كنتي حاسه اني بحبك. 

تسنيم بخجل: ايوا بس انت مكنتش بتتكلم ي يزن. 

يزن: يعني افهم انا اي دلوقتي. 

تسنيم بصتله: تفهم اني انا كمان بحبك ي يزن. 

يزن: بجد ي تسنيم. 

تسنيم: بجد ي يزن 

يزن قرب منها: مستعده نكمل حياتنا مع بعض ي تسنيم. 

تسنيم بخجل هزت راسها بمعني انها موافقه. 

يزن قرب منها. وجذابها لحضنه. مسك وشها بين ايديه قرب من شفاي0فها وباس0ها بعشق. 

جذابها لسرير واع0تلاها. لتصبح زوجته قولا وفعلا. 

وفي يوم جديد. عند رقيه وسليم. 

سليم نام وش الصبح مقدرش ينام ويسيب رقيه قام بلهفه من صوت رقيه وصريخها حاول يهديها وياخدها في حضنه وهي زقته بعيد عنها. 

رقيه ببكاء: اللي حصل كان حقيقه منك لله ي سليم انت السبب في كل حاجه انا عملتلك اي لكل ده

سليم بالم: رقيه ارجوكي اهدي وانا هفهمك. 

رقيه: انا عايزه امشي من هنا ومشفش وشك تاني ي سليم. 

رقيه قامت وفتحت باب الاوضه علشان تخرج… وفجاءه

#البارت، 15

سليم نام وش الصبح مقدرش ينام ويسيب رقيه قام بلهفه من صوت رقيه وصريخها حاول يهديها وياخدها في حضنه وهي زقته بعيد عنها. 

رقيه ببكاء: اللي حصل كان حقيقه منك لله ي سليم انت السبب في كل حاجه انا عملتلك اي لكل ده. 

سليم بالم: رقيه ارجوكي اهدي وانا هفهمك. 

رقيه: انا عايزه امشي من هنا ومشفش وشك تاني ي سليم. 

رقيه قامت وفتحت باب الاوضه علشان تخرج… سليم مسك ايديها ومانعها.

سليم: طب ممكن اعرف هتروحي فين. 

رقيه: ملكش دعوه.هروح في ستين داهيه. 

رقيه نتشت ايديها من ايده ونزلت وسليم نزل وراها. 

سليم: طب تعالي انا هوصلك للمكان اللي انتي عايزاه. 

رقيه: قولتلك مش عايزه منك حاجه انت مبتفهمش. 

سليم قرب منها ماسكها من ايديها. واجبرها تركب العربيه. ركبها وطلع هو كمان. 

سليم: تحبي اوصلك فين. 

رقيه ببكاء: نزلني انا مش طايقه وجودي معاك. 

سليم بحزن: انا اسف ي رقيه والله.. رقيه قاطعته. 

رقيه: مش عايزه اسمع منك حاجه وديني عند بابا وامشي ومش عايزه اشوفك تاني. 

سليم وصل هو ورقيه وهي نزلت. طلعت ورنت الجرس، وفي واحده فتحتلها. 

رقيه باستغراب: انتي مين 

الست: انتي اللي مين انا صاحبة البيت ده ي محمد تعالي شوف مين. 

والد رقيه: رقيه اي اللي جابك هنا. 

رقيه: مين دي ي بابا

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى