عيالي اتبرو مني _ كاملة
امل:ازاي مانتي عارفه أن عندي مشاكل كبيره اوي
كوثر:خلي املك في ربنا كبير
امل:ونعمه بالله يلا قومي نامي ودخلت نامت هي والبنات وجت حمام تصحيها
كوثر:في حاجه يا حبيبتي
حنان:خدي يا ماما
كوثر:انتي جبتي السلسله دي ازاي
حنان:انا عارفه انك بتحبيها نزلت وعمتو نايمه وخدها من الدولاب
كوثر:والله يا حبيبتي متعرفيش السلسله دي غاليه عندي ازاي لأنها بتاعت مامتي
حنان: انا عارفه يا ماما أنا هكبر وهكون محاميه وهجيب حقك من عمتو
كوثر:انتو حقي يا حبايبي الحمد لله انكم معايا
وفي شقه كوثر بعد ما خدتها شيماء كانت قاعده شيماء مع احمد جوزها
شيماء:طلعت هدوم كوثر كلها ياخربيتك كل دي هدوم كانت جيباها اللي تتشك
احمد:حلوه اوي
شيماء:هي اي
احمد:انتي يا قلبي انتي اللي محليا الهدوم
شيماء:اه بحسب
احمد:اقعدي كده عايزين نتكلم جد شويه
شيماء:خير في اي
احمد:مش لازم الشقه دي تبقي باسمك
شيماء:ازاي يعني وهي امي هتوافق
احمد:دي بتاعتك انتي بقي
شيماء:ازاي مش فاهمه ازكان مكنتش كتباها لاخويا هتكتبها باسمي
احمد:قومي بس اعملي لينا لقمه نكلها واقولك ازاي
شيماء:ماشي
احمد:بتعملي اي
شيماء:هقلع الهدوم دي والبس عبايه
احمد:وده كلام برضه انا عايزك بالهدوم دي
شيماء:عيني يا حبيبي
احمد:حبيبيتي وخرجت شيماء
احمد:يخربيتك عيله مقرفه الهدوم شكلها حلو اوي اكيد كانت حلوه علي كوثر جربوعه زيك تاخدهم مش المهم ناخد الحاجه وبعدين
هوصلك يا كوثر وهتجوزك وارجع علي سريرك الحلو ده
عدا اسبوع
وفي شقه سامي كان اتعلق اوي بالبنات
سامي بقي يوميا يرجع من الشغل يلعب معاهم
وكانت امل وكوثر في المطبخ
امل:ها الاكل خلص
كوثر:خلاص قرب يخلص اهو اكيد سامي جعان
امل:هو بقي معانا في الدنيا البنات جننوا
كوثر:حنين والله عليهم كفايه مش مخليهم محتاجين حاجه
امل:ربنا يخليهم ليكي
ودخلت حنان
حنان:ماما امل بابا عايز يشرب
امل:بابا مين
حنان:بابا سامي
امل الغضب بأن علي وشها وخرجت
كوثر:انتي يا زفته انتي مش عندك الا بابا واحد بس وم١ت
حنان:بس انا بحب بابا سامي وهو عايزني اقوله يا بابا
كوثر:قولتك لا
وخرجت امل مخنوقه
سامي:مالك يا قلبي
امل:مين قال للبنات أنهم يقولوا ليك يا بابا
سامي: انا واي المشكله مهما بيقولوا ليكي يا ماما
امل:هخليهم يبطلوها
سامي:مالك فيكي اي
امل بصت علي التسريحه بقت علبه قطيفه صغيره
سامي:فيه اي
امل:مين اللي جاب العلبه دي
سامي اكيد بتاعتك يا حبيبتي
امل:لا مش بتاعتي
سامي:مالك فيكي اي
امل: يوووووو مافيش اوعي كده وخرجت بصت في رقبه كوثر لقت السلسله
كوثر:دقيقه والاكل يبقي جاهز
امل:بتاعت مين السلسله دي
كوثر:بتاعتي
امل:ازاي مش قولتي خدوا الدهب منك
كوثر:حنان خدتها من عمتها
امل:لا والله ازاي بقي
كوثر:من الدولاب لأنها عرفت أن بحبها اوي
ودخلت امل الاوضه وفضلت تفكر ان جوزها اكيد هو اللي جاب السلسله واكيد كوثر هتتجوز
سامي وقامت الفجر صحت كوثر
كوثر:خير يا حبيبتي انتي كويسه
امل:هبقي كويسه لو قومتي مشيتي دلوقتي
كوثر:ليه في اي
امل:انا حره مش عايزكي في بيتي
كوثر:حاضر ماشي هقوم امشي دلوقتي
امل:وعايزه سلسله جوزي
كوثر:مش فاهمه
امل:هو فاكره أن هو ممكن يسبني انا ويتجوزك وحده زيك
كوثر:انتي بتقولي اي
امل:قومي امشي من هنا يلا
كوثر:خساره يا صاحبه عمري
امل:فاكره نفسك هتضحكي عليه بالعيال دي انا جوزي بيحبني
كوثر:ربنا يخليكم لبعض سماح حنان اصحوا
امل:هاتي السلسله
كوثر:اقسم بالله دي بتاعتي
امل:كدابه انتي قولتي أن شيماء خدت كل دهبك
كوثر:وقولت ليكي أن والله بنتي جبتها منها
امل:وهي راحت قالت ليها هاتي السلسله يا عمتو راحت ادتهلها
كوثر:لا خدتها من وراها
امل:حراميه يعني
كوثر:قطع لسانك قوموا
امل:اقسم بالله لو السلسله مجتش مش هسيبك تخرجي سليمه ولا انتي ولا عيالك واتصلت بالفون ب اخوها محسن
امل:الحقني يا محسن الحيوانه اللي اسمها كوثر سرقتني وعايزه تاخد جوزي مني اطلب البوليس
كوثر:خدي منك لله بكره تعرفي انك ظلمتني
امل:برا بيتي يا زباله ونزلت وهي مش عارفه هتروح فين وتاني يوم الصبح صحي سامي
سامي:صباح الخير قاعده كده ليه
امل: اتفضل انا عارفه انها نذوه وراحت واياك تصرف فلوسك علي حاجه زي كده تاني
سامي:اي ده ومش فاهم حاجه
امل: السلسله اللي جبتها للهانم
سامي:هي قالت ليكي كده هي عايزه توقع بينا اقسم بالله ما حصل
امل:هي قالت حاجه دي عامله تكدب وتقول بتاعتها بس خدتها منها بعد ما طردها
سامي:عملتي اي يا مجنونه اقسم بالله ما اعرف حاجه عن اللي بتقولي ده
امل:فاكريني هصدق كدبك
سامي ضر@بها بالقلم:اخرسي خالص مين اللي كداب
امل:فاكر انك هتزلني علشان مش بخلف
سامي:لا انتي اتجننتي خالص
امل: افتكر اصلك انا اللي شغلتك وانا اللي بنيتك
سامي:عندك حق انتي طالق انا ميشرفنيش اعيش مع وحده زيك
امل:لا والنبي يا سامي انا اسفه انا مقدرش اعيش من غيرك
سامي:اوعي من قدامي بقي انا قر0فت
امل:سامي يا سامي…..
وفي الشارع كانت قاعده كوثر بتعيط
حنان:، ماما أنا سقعانه
كوثر:معلش يا حبيبتي تعالي في حضني
سماح:ماما الحقي الست دي مش عارفه تعدي الطريق
كوثر:خلي بالك من اختك بس وقامت جابت الست الكبيره
الست ام مصطفي ست كبيره مش لاقيه حد يخدمها
ام مصطفي:شكرا يا بنتي
كوثر:العفو يا امي حضرتك عايزه حاجه اعملها لك تاني
ام مصطفي:كتر خيرك انا بيتي قريب هنا ممكن تشيلي الشنط دول معايا
كوثر:ماشي يا امي وندهت للبنات
ام مصطفي:بناتك:ربنا يخليهم ليكي يارب
كوثر:متعرفش حد هنا عندوا اوضه اقعد فيها انا وبناتي
ام مصطفي:عندي في البيت شقه
كوثر:لا شقه صعب هي اوضه
ام مصطفي:ليه يا حبيبتي
كوثر:بس انا لسه هنزل اشوف شغل وادفع ليكي الايجار
ام مصطفي:انتي جوزك فين
سماح:بابا راح وعمتو خدت شقتنا
ام مصطفي:يا حبيبتي يا بنتي دول بنات اخوهم يعني عرضهم ازاي يعملوا كده فيهم تعالي اطلعي انا عايشه لوحدي وطلعت كوثر وكانت خايفه اوي وبعدها حصل
ام مصطفي:تعالي متخافيش البيت ده كله بتاعي مافيش حد ساكن فيه إلا المعلم ابراهيم عندوا محلات وبيبع حاجات قسط وعندوا شقق يا اما بس ساكن هنا علشان بيدفع ايجار 3جنيه والدور التاني ساكنه في ام احمد ست طيبه اوي بتبيع جبنه وانا الدور التالت والشقه اللي قصادي فاضيه تعالي
كوثر:ربنا يسترك بس هتخدي مني ايجار كام
ام مصطفي:نطلع فوق ونتكلم تعالي
وطلعت الشقه
ام مصطفي:انتي عايزه تشتغلي اي
كوثر:اي حاجه
ام مصطفي:انا محتاجه حد يعملي اكل ويجيب طلباتي ب500جنيه في الشهر والشقه ايجارها 500
كوثر:اعملك اللي انتي عايزه والله من غير فلوس وانا هشتغل وادفعلك الايجار
ام مصطفي:لا ايجاري هاخدوا انك تعملي ليا اكل واشتغلي واصرفي علي عيالك
كوثر ‘محدش بيقف جمب حد كده
ام مصطفي:انتي بنت حلال والله وتستهالي كل خير تعالي لوريكي شقتك
كوثر:اتفضلي وقامت شافت الشقه حلوه اوي وعدا يومين وهي قاعده عندها وبتعمل ليها الاكل وبتروق الشقه
كوثر:امال فين عيالك
ام مصطفي:اكيد هتشوفيهم
كوثر:بيجولك
ام مصطفي:لما اروح كل واحد مراته مش عايزه يجي هنا وهو عايزين الورث بس
كوثر:ربنا يهديهم
ام مصطفي:يارب الاكل خلص
كوثر:اه وخلصت الشقه بس ينفع اني انزل ادور علي شغل بس وآسيب البنات هنا
ام مصطفي:اه طبعا ينفع انزلي يا حبيبتي بس بعد ما تكلي
كوثر:مش جعانه والله
ام مصطفي: قولت مافيش نزول من غير اكل وخدي خلي 200جنيه دي معاكي
كوثر:لا والله مش عايزه
ام مصطفي:هتروحي تشوفي شغل كده خلي معاكي فلوس ولما تشتغلي ابقي هاتيها
كوثر:اقسم بالله ما شوفت في حنيتك
ام مصطفي:حبيبتي يا بنتي
ونزلت كوثر وهي ماشيه واحد وقفها
كوثر:ايوه مين حضرتك
مصطفي:انا مصطفي اللي انتي قاعده مع أمه
كوثر:خير فيه اي
مصطفي:انا سمعت انك بتدخلي الشقه عندنا
كوثر:والله باذن ولدتك
مصطفي:عارف انا عايز منك خدمه بس
كوثر:احنن قلب امكم عليكم صح واتكلمت مرات مصطفي شاهندا شخصيه برده
شاهندا:لا يا شطاره احنا عايزين ورق البيت ده من الدولاب
كوثر:نعم بتقولي اي
مصطفي:هديكي قرشين حلوين والله بس انتي شيفاه البيت كبير ازاي وماما سيباه الناس فيه والبيت جايب مبلغ حلو اوي وهجيب شقه لماما وهديكي 25الف جنيه ها قولتي اي
كوثر:اقسم بالله انا كنت بتمني امك دي تكون امي والله
شاهندا:ااااه بتدت أمور الصعبانيات اهو
كوثر:انا مش هعمل حاجه
مصطفي:تمام بس ماما عندها القلب لو عرفت باللي قولته ليكي هتروح مفهوم
كوثر:سيب ايدي
شاهنده:انت بتقول ليها اي ما تخليها تعرفها ونخلص
مصطفي:شاهندا انا بسمع كلامك اهو تروح امي لا
شاهنده:هتعمل اي الراجل مش هيستني كل ده
مصطفي:تعالي لما اقولك وطلعوا ل أمه
فتحت حنان
شاهنده:ودي مين ده كمان
مصطفي:اكيد بنتها
شاهندة:الله اكبر
مصطفي:امي حبيبتي وحشتني
ام مصطفي:حبيبي تعالي انت كمان معقول يا مصطفي جاي تشوف امك
مصطفي:والله يا امي…..
شاهنده :متعرفيش يا طنط والله انا عملت اي علشان يجي انا كنت هسيب البيت وامشي
ام مصطفي:والله فيكي الخير اقعدي يا حبيبتي
شاهندة بصت حوليها اقعد لا لا شكرا
ام مصطفي:متخافيش يا قلبي البيت بقي عالطول نظيف الحمد لله لقيت اللي يعملي
مصطفي:اه صحيح مين دول
ام مصطفي:هقولك بعدين يا سماح معلش جهزي الغدا
شاهنده:لا والله مش هقدر اكل
ام مصطفي:مش علشانك اكلي مع ابني
وحشني وعايزه اكل معاه والنبي ما تكلم اخوك عماد يجي ياكل معانا
مصطفي:حاضر حاضر بس برضه معرفتش مين دول
ام مصطفي:بنات ست غلبانه اوي والله بتروق ليا الشقه دائما وبتعمل اكل
شاهنده:ايوه تعرفيها منين
ام مصطفي:من عندنا من البلد
مصطفي:لا يا امي مش من عندنا انتي جيباها من الشارع
ام مصطفي:قطع لسانك عيب الكلام ده
شاهنده:والله يا طنط انتي غريبه اوي قولتك
نجيب ليكي شقه جنبنا ونبيع البيت القديم ده مش سامعه الكلام
ام مصطفي:وانا مش هسيب بيت جوزي مفهوم هو كتبه باسمي علشان كده
شاهنده:يوووو انتي عجبك العيشه دي
مصطفي:شاهنده لو سمحت وطي صوتك
ام مصطفي:لو سمحت وطي صوتك ده اللي ربنا قدرك عليه يا بني
مصطفي:مهو انتي برضه يا ماما حاجه غريبه اوي تصرفاتك كلها غلط
شاهنده:قولتك دي يتحجر عليها مش سامع الكلام
ام مصطفي:عايزه ابني يحجر عليا منك لله يا بعيده ووقعت مغم عليها ودخل مصطفي
وشاهنده اوضه النوم يشفوا الورق
وجريت حنان وسماح يشفوا ام مصطفي اللي مرميا عالارض
وجت كوثر
كوثر:ينهار اسود اي اللي حصل
حنان:في واحد فضل يزعق ليها لحد ما وقعت
كوثر طلبت الإسعاف وجت وكل ده مصطفي في الأوضه عامل يشوف الورق ونزل اول ما الاسعاف جت
مصطفي:رايحه فين
كوثر:رايحه معاها
مصطفي:وانتي مين انتي اصلا بعد ما كنتي عايزه تعملي حاجه فى امي عايزه تروحي بيها المستشفي
كوثر:انا وهعمل كده ليه
مصطفي:انا جيت لقيت امي مرميه والهانم في الاوضه اطلعي يا ام احمد شوفي اوضه النوم عامله ازاي عامله تدور علي حاجه تسرقها
ام احمد:انت كداب وقليل الربابه الكلام ده محصلش الست دي شايله امك وانا سمعتك وانت عامل تكلمها علشان اجيلك الورق وهي قالت لا بطل بقي ظلم
كوثر:الست بتروح لازم نمشي
شاهنده:انتي مش جايه معانا في حته خدي عيالك وامشي من هنا يلا ومشيت عربيه
الاسعاف وورها مصطفي ومراته بالعربيه وكوثر كانت وافقه مصدومه
حنان:يلا بينا يا ماما من هنا
كوثر. يلا يا حبيبتي وكانت مش عارفه اتصرف ازاي اشتغلت في مدرسه عامله نظافه وبتنام هي وبناتها في المدرسه لحد ما جمعت فلوس وعرفت تاخد اوضه ايجار والبنات دخلوا المدرسه وفي يوم رجعت سماح بتعيط
كوثر:مالك يا حبيبتي فيكي اي
سماح:مش هروح المدرسه تاني
كوثر:ليه بس حصل اي
سماح:اصحابي فضلوا يبعدوا عني وفي الاخر قالو ليا اكنسي الفصل كل يوم ولما قولت الأبله قالت كل بنت يوم قالو مهي امك بتمسح الحمامات يعني اكيد بتعرفي تكنسي عننا وهنديكي سندوتش كل يوم
كوثر:يا حبيبتي يا بنتي مش انا يشتغل علشان اصرف عليكم
حنان:مش عايزين الشغل ده يا ماما
كوثر:طيب وناكل منين
حنان ؛مش عايزه اكل بس مش عايزه اختي تزعل
كوثر:ربنا يحلها من عندوا بقي
وتاني يوم راحت محل عارفه أنه بيطلع حاجات بالقسط والصدم#مه كان شغال فيه احمد جوز شيماء
احمد:كوثر ازيك يا كوثر عامله ايه فينك
كوثر: الحمد لله انا كويسه هو انت شغال هنا
احمد: اه ده يعتبر المحل بتاع واحد صاحبي
كوثر: طب ربنا يخليك يا احمد حاول تكلمه ان انا عايزه ماكينه خياطه قسط
احمد: اقعدي بس قولي لي ازيك وازاي احوالك بناتك عاملين ايه
كوثر: ربنا يسامحها مراتك بقي بس انا عارفه ان انت انسان كويس مش زيها
احمد:لو تعرفي انا فضلت ادور عليك قد ايه والله العظيم كنت كل يوم بنزل في الشارع زي المجنون عشان اشوفك انت فين
كوثر: يعني لما تلاقيني هتعمل ايه هترجع لي شقتي ولا هترجع لي ذهبي ولا هتعمل ايه
احمد: هاعمل حاجات كثير والله
كوثر:حماتك قويه ومفتريه وانا مش عايزه لك مشاكل معها
احمد: ما فيش مشاكل قولي لي بس انت فين وبيتك فين
كوثر: انا مش عايزه اي حاجه غير ان انت لو تعرف تجيب لي ماكينه قطه اشتغل عليها يبقى كثر خيرك قوي
احمد:يا ستي بس قولي لي بيتك فين وملكيش دعوه ربنا يحلها من عنده انت بتقولي ان انت عارفه اللي انا انسان كويس يعني اكيد مش في نيتي حاجه وحشه
كوثر: انا ساكنه في اخر الشارع ده اوضه تحت السلم
احمد: خلاص روحي انت دلوقت وانا خلصت كبرت الموضوع الماكينه زي ما انت عايزه
كوثر: ربنا يخليك يا احمد والله العظيم انا مش عارفه اقول لك كثر خيرك
احمد: عيب عليك كده احنا اهل
كوثر: والله ربنا يعلم انت زي اخويا بالضبط
احمد: طب يلا روحي وانا هابقى اجيلك
كوثر: السلام عليكم، ومشيت
احمد: وعليكم السلام يا حب عمري اخيرا لقيتك يا كوثر وعدا اسبوع وبعدين راح احمد واخد شنط كتير اوي
كوثر: احمد اتفضل تعالي
احمد: ازيك يا كوثر عامله ايه خذي الشنط دي
كوثر: كثر خيرك يا احمد انا مش هاقدر اقبل الشنط دي
احمد: ليه بس كده
كوثر: معلش يا احمد ريحني
احمد:والله العظيم مش هجيب حاجه تاني بس مينفعش اخرج بيهم تاني
كوثر:ماشي يا احمد عملت اي في موضوع الماكينه
احمد:الراجل جاهز بس والله حولت انك مش تمضي علي وصل امانه مش راضي
كوثر:لا امضي ده حقه وانا هدفع
احمد: انا عايزك في موضوع تاني
كوثر:خير يا احمد تحت امرك
احمد:بصراحه من غير لف ولا دوران انا بحبك
كوثر:،نعم
احمد:اهدي بس والله عايزك في الحلال
كوثر:وأنا عمري ما اتجوز بعد مجدي
احمد: طيب ليه هتعيشي عمرك كله كده
كوثر:احمد الموضوع انتهي وعمري اصلا ما هفكر اتجوز جوز شيماء
احمد:علشان تخدي حقك منها
كوثر:بعد اذنك يا احمد اتفضل مع السلامه
احمد:عالعموم برضه انا عمري ما هزعلك مني لو مش موافقه تيجي بكره تخدي الماكينه
كوثر:مش عايزه حاجه خلاص
احمد:انا برضه مش وح0ش قولتك تعالي خدي الحاجه بكره وده كل شي قسمه ونصيب
كوثر:هشوف
احمد:هستناكي سلام ومشي احمد وتاني يوم راحت خد الماكينه
كوثر:مش المفروض أن كمبيالات كل شهر اخد وحده
صاحب المحل:هو وصل واحد لما تخلصي بتخدي
كوثر:ماشي موافقه وفعلا مضت ومشيت وأحمد خد الوصل
صاحب المحل:نعم
احمد: حق الماكينه اهو بالفوائد كمان
صاحب المحل:ليه بقي
احمد: ليا حساب عندها ومش حقك معاك سلام وهو ماشي عمل حاد@ثه وراح
شيماء:لاااااا جوزي مش معقول
امها:اهدي بس يا حبيبتي وبعد العزا بتدور في هدومه لقت الوصل اللي باسم كوثر 😭😭😭😭
شيماء:ينهارك اسود ومهبب يا احمد
الام:ربنا يرحمه ليه يا بنتي كده
شيماء:البيه كان مدي فلوس ل كوثر
الام:كوثر كوثر مين
شيماء:المخفيه مرات ابنك
الام:طيب ليه وهو شاف كوثر فين
شيماء:انا اعرف بقي
الام:اهدي وفهمني كده براحه
شيماء:لقيت وصل امانه علي بياض وده رقم بطاقه الهانم انا فاكره
الام:وهو جوزك حيلته كام علشان يدي ليها
شيماء:اقسم بالله لآخرب بيتها
الام:وهو انتي عارفه هي فين
شيماء:البوليس يوصلها بقي
الام:لا بوليس لا علشان بنات اخوكي
شيماء:يتحرقوا اوعي كده
الام:شيماء يا شيماء خدي هنا تعالي وفعلا راحت قدامت الوصل في النيابه وقالت إن هي كانت واخده من احمد 50الف جنيه وكانت في يوم كوثر بتطلع بدل فاقد للبطاقه بعد ما انكسرت وتم القبض عليها
كوثر: انا عايزه اعرف انا مقبوض عليا ليه
الظابط:عليكي وصل امانه ومش سددي حقه لاصحابه
كوثر:انا بدفع القسط والله كل شهر
الظابط:بتدفعي لمين
كوثر:لصحاب المحل
الظابط:اصاحب محل اي ورثه احمد ناجي عايزين حقهم
كوثر:ومال احمد ناجي بالموضوع ده يدوب بيشتغل في المحل
الظابط:انتي هتستعطبي يابت
كوثر:والله انا مش فاهمه حاجه خالص
الظابط:شيماء مرات احمد ناجي جت سلمت وصل الامانه وقالت إن كنتي وخده من جوزها 50الف جنيه
كوثر:وربنا ما حصل يا باشا والله انا خد بس ماكينه خياطه من صاحب المحل اللي شغال في احمد مش اكتر ومضيت علي وصل امانه لحد ما اسد المبلغ
والظابط أمر بطبط وإحضار صاحب المحل
شيماء:والله لوديها في داهيه
الام:حرام عليكي يا بنتي ليه كده خالص بقي سيبها تربي عيلها
شيماء: والفلوس اللي خدتها من جوزي
الام:مش قالت إن كان الوصل ده لصاحب المحل روحي واسالي
شيماء:اه صحيح عندك حق
الام: انا غلط في حق مرات اخوكي والنبي سيبها تربي العيال بقي
شيماء:خليكي انتي علي جنب يا امي والنبي وراحت شيماء للمعلم ابراهيم صاحب المحل
شيماء:مساء الخير
ابراهيم:اهلا اهلا اهلا اومري يا ست الكل تلاجه غساله اي شي تحت امرك
شيماء:انا مرات احمد اللي كان شغال هنا
ابراهيم:معقول اتفضلي ارتاحي ده كان احسن حد شغال عندي هنا والله الله يرحمه
شيماء:انا كنت عايزه اعرف هو احمد كان مسلف فلوس لكوثر
ابراهيم:مين كوثر اه مرات اخوكي صح
شيماء:هو انت تعرفها
ابراهيم:اه الله يرحمه جوزك بقي كان عايز ياخد الاجهزه بتاعت الجواز من عندي
شيماء:جواز مين مش فاهمه
ابراهيم:جواز احمد علي كوثر
شيماء:ينهار اسود ومهبب
ابراهيم:ده كان مديها فلوس كمان
شيماء:والله لخرب بيتها خطا@فه الرجاله دي
ابراهيم:اوعي تزعلي نفسك علي ناس واطيه زي دي
شيماء:ربنا يولع فيه مكان ما راح بقي
ابراهيم:انتي الف راجل يتمناكي والله
شيماء:طيب انا عايزه منك طلب يا استاذ ابراهيم
ابراهيم:انتي تومري تحت امرك
شيماء:انا عايزك تقول الكلام ده في النيابه
ابراهيم:طبعا هقوله انا لازم اقول الحق لو علي رقبتي والله
شيماء:كلك ذوق والله
ابراهيم:وقلبي طيب اوي
شيماء:مع السلامه
ابراهيم:رايحه فين استني هخلي السواق يوصلك
شيماء:لا مش مستهله
ابراهيم:والله ما يحصل اصبري وتاني يوم راح النيابه وشهد بالكلام ده
وتم حبس كوثر 3سنين
وفي بيت شيماء
الام:ارتاحتي كده قلبي وربي غضبان عليكي يا شيماء
شيماء: ليه علشان حبست اللي كانت عايزه تتجوز جوزي
الام:لا انتي عارفه أن كان جوزك طفس وهي كانت في الشارع
شيماء:بقولك اي بقي انا دماغي مش رايقه والنبي
الام:ربنا هيحاسبني علي اللي عملته في الست دي
شيماء:اه وصله النكد بدأت انا قايمه ارقص
الام:احترامي نفسك يابت جوزك لسه ميت وانتي عايزه ترقصي
شيماء:اه واول عريس هيجي هوافق عليه
الام:حوشي العرسان اللي وافقين طابور برا والباب خبط
شيماء:اول عريس جه اهو هههههههههههه وفتحت الباب كان ابراهيم
شيماء: معلم ابراهيم اتفضل
ابراهيم:اسف لو جيت في وقت غير مناسب
شيماء:انت تنور في اي وقت البيت بيتك
ابراهيم:ربنا يخليكي
شيماء: يا ماما ماما معلم ابراهيم صاحب المحل اللي كان شغال في ز0فت الط0ين وهو اللي واقف جنبي في القضيه
ابراهيم: انا قلت الحقيقه كان لازم الناس تعرفها
الام: لا والله فيك الخير حضرتك عايز حاجه تؤمر بحاجه يعني
شيماء: ايه يا ماما الكلام اللي انتي بتقوليه ده
الام: انت شايفه الوقت يسمح للزيارات دلوقتي
ابراهيم: والله انا مش جاي زياره انا جاي اطلب ايد مدام شيماء
الام: جاي تطلب يديها وجوزها ما عندهاش عن وفا0ته شهرين
ابراهيم:الحزن في القلب يا ست الكل بعدين وما كانش انسان كويس قوي يعني عشان هي تزعل عليه
الام: والهانم رايها ايه
شيماء:بصراحه المعلم ابراهيم الناس كلها بتشكر فيك وكفايه اللي عملوا عشاني
وفي السجن كوثر كانت عامله تعيط
مديحه: ارحم عينيك شويه حرام عليك
كوثر: والله العظيم انا ما عملت حاجه انا كل اللي عملته انا جبت مكنه خياطه بالقسط مش اكتر
مديحه: هو انتي عبيطه في حد يعمل كده
وطبعا اتاخرتي في القسط حبسك
كوثر:لا الموضوع اكبر من كده
مديحه:اي في اي احكي
كوثر:حكت ليها عالحوار كله
مديحه:انتي بجد هبله كده يابت ولا بيشتغلني
كوثر:والله ما بكدب عليكى دي الحقيقه
مديحه:الله يخربيتك ده انتي هتتكلي في الس2جن هنا ده انتي برا والناس عامله فيكي كده امال هنا هتعملي اي
وعدا سنه ومحدش راح زار كوثر من عيالها
مديحه:مالك فيكي اي
كوثر: البنات وحشتني قوي معقول نسيوني كده
مديحه: بكره هتخرجي ليه يا حبيبتي وتنوري الدنيا كلها
كوثر: خايفه اخرج والله مش عارفه اعمل ايه
مديحه: انا جبت لك شغل في دار مسنين
كوثر: هما هيرضو شغاله واحده كانت مح0بوسه
مديحه: ما تخافيش اختي هتظبط لك كل حاجه
وعدا ال 3سنين
كوثر:اخيرا هخرج من السجن وأشوف عيالي
مديحه:انا مش عايزكي تزعلي لو قابلوكي وح0ش
كوثر:لا حقهم بس مش لدرجه انهم ينسوني انا والله كنت محبوسه علشان كنت بجيب ماكينه خياطه علشان مصاريفهم
مديحه:حبيبتي ربنا يفرح قلبك وزي ما قولت ليكي دار المسنين اللي قولت ليكي عليها هتروحي تشتغلي فيها انتي بنت حلال
كوثر:ربنا يخليكي وخرجت كوثر وعرفت أن عيالها سابو الشقه وراحت ل بنتها الكبيره سماح بعد ما خدت العنوان من الجيران
سماح:ينهار اسود انتي اي اللي جابك هنا
كوثر:وحشاني يا سماح
سماح:انا امي راحت وجوزي عارف كده لو سمحت امشي
احمد:مين عالباب يا سماح
سماح:دي وحده جايه تمسح السلم يا حبيبي غوري بقي من هنا والنبي قفلت الباب سماح ودخلت
احمد:في حد يعمل كده الست كانت لسه واقفه
سماح:اعملها اي يا احمد
احمد:انتي بتتكلمي كده ليه
سماح:احمد انا مش ناقصه اوعي من وشي
حنان:هو فيه اي
احمد :اختك مش عارف مالها
حنان: طيب اهدي بس هدخل اشوفها مالها
احمد: انا نازل اجيب الغدا
ودخلت حنان الاوضه
حنان:مالك يا سماح انتي كل شويه تزعقي لاحمد كده
سماح:تعرفي مين اللي كانت عالباب امك
حنان:معقول حبيبتي يا ماما
سماح:نعم يا ختي حبيبتي يا ماما انتي عبيطه يابت
حنان:ازاي تخليها تمشي
سماح:انتي ناسيه امك دي عملت فينا اي
حنان:ايوه نسيت برضه دي أمي
سماح:انا بقي عمري ما هنسي أن خليتني اتجوز وأنا عيله عندي 15سنه بواحد اكبر مني ب10سنين
حنان:احمد بيحبك
سماح:انا لا مش بحبه
حنان: حرام عليكي كفايه أن لحد دلوقتي
مبعرفش ان امه باعت لينا الشقه الصغيره وهو لحد دلوقتي ميعرفش فاكر ان احنا كنا شارين الشقه من أمه
سماح:وطي صوتك انتي فضيحه
حنان:متخافيش احمد مش هنا نزل
#فلاش باك
ام احمد صاحبه البيت بعد ما كوثر اتحبست
سماح:حضرتك عايزني
ام احمد:تعالي يا حبيبتي
سماح:انا عارفه أن لازم نمشي من البيت هنا بس ممكن تسيبي ليا وقت بس اشوف مكان تاني
ام احمد:يا حبيبتي هو انا معنديش اصل لا طبعا انتي هتفضلي هنا قدام عيني انتي واختك
سماح:انا مش عارفه واشكرك ازاي
ام احمد:ده عقد الإيجار بتاع الشقه بتاعتكم انا بعت الشقه ل ولدتك
سماح:نعم حضرتك بتقولي اي
ام احمد:حبيبتي انا مليش الا ابن واحد ومسافر وانا مش عايزه من الدنيا الا الستر بس ومن ستر مؤمن في الدنيا ستره الله في الاخره خدي يا حبيبتي وربنا يحميكي انتي واختك
سماح:معلش هو حد من الجيران عرف أن ماما محبوسه
ام احمد:لا يا حبيبتي متخافيش انا الوحيده اللي اعرف
سماح:بجد مش عارفه اقولك اي
ام احمد:خدي بالك من اختك يا حبيبتي وبعد اسبوع راحت ام احمد ونزل احمد علشان يعزي
سماح:احنا كنا شارين الشقه الصغيره دي من مامتك وعايزه أبيعها
احمد:انا والله معرفش حاجه لسه عن البيت طيب انتي عايزه تمشي ليه
سماح:احنا كنا قاعدين هنا علشان مامتك وهي الله يرحمها راحت هنعقد ليه
احمد:انتي عايشه انتي واختك بس
سماح:بابا وماما راحو الله يرحمهم
احمد:انا اسف والله مكنتش اعرف
سماح:لا ولا يهمك
احمد:طيب انتي عايزه كام في الشقه
سماح:هنسال هي تجيب كام ونبيعها
احمد ‘موافق وفعلا خدت سماح الفلوس ومشيت
حنان: والله حرام البه0دله دي
سماح:حد كلمك يابت
حنان:ماكنا قاعدين في شقه ليه نمشي
سماح: مينفعش نقعد تاني في البيت ده
حنان:طيب انتي خدتي الفلوس دي مش بتاعتنا
سماح:مش الست باعت لينا الشقه
حنان:علشان نقعد فيها مش ناخد فلوس
سماح:بقولك اي اقعدي ساكته
حنان:اتغيرتي اوي يا سماح
سماح:امك السبب
حنان:طيب هنعمل اي دلوقتي
سماح:هنشوف شقه صغيره ايجار
حنان:انتي عبيطه يابت
سماح:بقولك اي امشي قدامي احسنلك وانتي ساكته
حنان:بجد انتي غلط
سماح:ماشي برضه خليكي سكاته
وبعد اسبوع راحت سماح اشتغلت في شركه عامله بوفيه وراح احمد الشركه اول ما شافت احمد المج وقع منها
احمد:براحه مالك فيكي اي
سماح:ينهار اسود
احمد:انتي بتشتغلي هنا
سماح: اه فتره مؤقته
احمد:طيب زعلانه ليه كده
سماح:ابدا مافيش حاجه
احمد:الشغل مش عيب عالفكره
سماح:انت جاي هنا ليه
احمد:دي شركه واحد صاحبي وانا خلفي شريك فيها
سماح:بجد مبروك
احمد: انا بعت البيت وخد شقه صغيره كده وهكمل عالفلوس اللي معايا وهدخل شريك مع صاحبي
سماح:تمام طيب حضرتك عايز حاجه مني
احمد:انتي عندك كام سنه يا سماح
سماح:15سنه
احمد:ياااااه شكلك اكبر من كده انا بحسب عندك 20سنه
سماح: لا انا لسه صغيره وعدا شهر في الشركه وبدأت سماح تشغل احمد وتهم بيه وجه اليوم اللي احمد قال ليها أنه عايز يتجوزها
سماح:انا انت فاجأتني
احمد:بجد انتي انسانه محترمه اوي واتمني انك توافقي
سماح:يعني مش هيجي اليوم اللي تقول في اتجوزت عامله بوفيه
احمد:تاني يابنتي الشغل مش عيب المهم الاخلاق
سماح:طيب هو ينفع نتجوز وانا لسه صغيره كده
احمد:ايوه ينفع بس انتي وافقي
سماح موافقه
وراحت البيت
حنان:يارب دايما اشوفك فرحنا مالك
سماح:احمد عايز يتجوزني
حنان: احمد مين صاحب الشركه اللي انتي شغاله فيها
سماح: اي نعم هو
حنان:الف الف مبروك يا حبيبتي انتي تستهلي كل خير
سماح:انتي فاكره ام متجوزا حب
حنان:امال اي
سماح:عندي شقه كبيره مش هحتاج ان اشتغل عند حد
حنان:بس كده
سماح:ايوه طبعا الدنيا دي اهم شي فيها الفلوس وبس
عمتك رميتنا في الشارع عالشان الفلوس امك اتحبست عالشان الفلوس كنا بنطتت من بيت لبيت علشان الفلوس يبقي لازم نجري ورا الفلوس
حنان:بس انتي لسه صغيره
سماح:يبقي لازم اعيش حياتي بقي
حنان:طيب وانا هسيب المدرسه بقي علشان اشتغل
سماح:انتي عبيطه انتي هتعيشي معايا وعلشان يا ستي متحسيش انك عاله عليا هتسعديني في شغل البيت
#رجوع
ونزل احمد علشان يجيب الغدا لقاه كوثر قدام العماره بتعيط
احمد:هو حضرتك اللي كنتي جايه تمسحي السلم صح
كوثر بصوت مخن0وق:ايوه
احمد:احنا عندنا بواب خدي القرشين دول خليهم معاكي وكل ما يخلصوا تعالي وانا اديكي غيرهم ومتزعليش من اللي مراتي عملتوا
كوثر:شكرا مش عايزه فلوس
احمد:غريبه اوي انتي شبهه مراتي جدا
كوثر:انااااااا..يا بني هو انا اطول يا حبيبي
احمد:انتي فوق الكل يا ست الكل لو عوزتي حاجه تحت امرك
كوثر:ربنا يخليك يابني وما يحرمني منك
احمد:بعد اذنك يا حبيبتي ومشي ومسحت دموعها ومشيت مش عارفه هتروح فين افتكرت الورقه اللي كانت معاها دار المسنين وطلبت انها تروح العنوان وفعلا راحت قابلت مسؤوله الدار مدام عفاف
عفاف:اه كلمتني عنك صفاء اخت سميره
كوثر:انا ليا الشرف اني اشتغل معاه حضرتك
عفاف:هي قالت ليا انتي كنتي محبوسه ليه بس انا نسيت
كوثر:كنت طالبه ماكينه خياطه قسط ومش دفعت تمنها
عفاف:اهم شي عندي الأخلاق مفهوم
كوثر:انا مش بتاعت مشاكل خلاص
عفاف:وده المطلوب انتي شغلك انك بتمسحي الاوض وتغيري للنزله مفهوم
كوثر:مفهوم
عفاف:تعالي لما لوريكي شغلك
كوثر: اتفضلي ومشيت. دخلت الاوض وعرفت الشغل وبعدها دخلت تروق لقت ست كبيره عامله تعيط راحت تشوفها
كوثر:معقول ست ام مصطفي ازيك عامله اي
ام مصطفي:انتي تعرفني يا بنتي
كوثر:انا كوثر كنت سكت عندك في الشقه اللي قدامك
ام مصطفى:كوثر ازيك يا حبيبتي عامله اي انتي اي اللي جابك هنا
كوثر: بشتغل هنا
ام مصطفي:يا حبيبتي يا بنتي ربما يحميكي
كوثر:اكيد مش هسالك ايه اللي جابك عشان عارفه ان اكيد ابنك هو اللي عمل كده
ام مصطفي: ربنا يسامحه هو مراته
كوثر:معلش ما تزعليش المهم لو احتاجتي اى
حاجه عرفيني وانا اعملها لك على طول
ام مصطفي:اه لو تعرفي تخليني ومش يدوني منوم ثاني يبقى كثر خيرك قوي
كوثر: منوم منوم ايه
ام مصطفي: والله يا بنتي مش عارفه انا بيدوني كوبايه العصير بنام السبت ممكن اصحى الثلاثاء
كوثر:معقول ليه كده
عفاف: الله الله من اولها سايبين الشغل وعمالين نتكلم مع النزله
كوثر: اسف والله حقك علي بس هي طلعت جارتي وكنت اعرفها
عفاف:اتفضلي يالله علي شغلك
كوثر: حاضر ماشي
وفي اوضه كوثر دخل الدكتور محمد
عفاف:اتفضل يا دكتور عامل اي
الدكتور:ها الحاله الجديده من يوم ما كشفت عليها وقولتك كويسه لحد دلوقتي مافيش اخبار ولا اي
عفاف:ابنها كل شويه بقي يجي رميها بقالو سنه اشمعنا الشهر ده اللي كل شويه يجي
الدكتور:والعمل دي ست كبيره بس صحتها كويسه
عفاف:انا بديها منوم كتير علشان تفضل نايمه وابنها لما يجي يعرف أن أمه تعبانه
الدكتور:لا مش هينفع احنا دائما بنشوف الحلات اللي ملهاش أهل علشان لما ندفن محدش يتكلم انما لو ابنها بيجي لازم اكيد هيستلمها
عفاف:طيب والعمل اي
الدكتور:لازم تشتكي بأن جنبها وجعها
عفاف:وبعدين
الدكتور:هنقول أن عملنا الزياده وهنشيل الكلي بس
عفاف:طيب كده ابنها مش هيحضر العمليه
الدكتور:انا عارف عنوان ابنها وهو نازل بيتكلم في التلفون موببله يتسرق واحنا نتصل وبعدين نعمل العمليه ونقول الست كانت بتموت واتصلنا بيك الموبيل مقفول هنسبها تروح
عفاف:استاذ ورئيس قسم اقسم بالله هههههههههههه
الدكتور:بحب شغلي اعمل اي بقي
وفعلا اتسرق موبيل مصطفي وحصل اللي قالو عليه وعملت العمليه
كوثر:الف سلامه عليكي تعالي يا ست الكل
ام مصطفي:جنبي وجعني اوي
كوثر:الف سلامه عليكي يا ست الكل احنا شلنا الزياده اللي وجعاكي خلاص اهي
عفاف:حمد لله علي سلامتك برضه عاملين نتصل ب ابنك مش بيرد
ام مصطفي:سيبك منه خلاص بقي عايزه منك خدمه
عفاف:تحت امرك يا امي اتفضلي
ام مصطفي:طلعت 1000 جنيه من شنتطها خدي يا مدام عفاف
عفاف:لا طبعا انتي بتعملي اي
ام مصطفي:خدي دول انتي تعبتي اوي معايا
عفاف:ده شغلي
إم مصطفي:اسمعي الكلام بس وعايزه منك خدمه
عفاف:اومري
ام مصطفي:عايزه اليومين دول كوثر تكون معايا
عفاف:لا ازاي وشغلها
ام مصطفي:تخلص شغل وتجي ليا ارجوكي يا بنتي توافقي
كوثر:انا ممكن اخلص شغلي واجي ليها عالطول