رواية حمايا_بينام_معايا_انا_وسلفتي

#حمايا_بينام_معايا_انا_وسلفتي

الجزء الاول 🔞

للكبار فقط🔞

بقلمي 

أنا اسمي فاتن والنهارده قررت اخرج من صمتي واحكيلكم قصتي اللي ممكن تستغربوها او تقولو عليا مجنونه… 

انا من محافظه بسطيه ومن قريه كلها ناس طيبين وفلاحين متجوزه وعندي تلات عيال عندي 29 سنه جميله جدا بشهادة كل الناس ماهو انا من مواليد محافظه المنصوره متجوزه في بيت عيله بيت كبير وراقي وعلي مستوي ساكنه في الدور الارضي وفوق مني سلفتي وعيالها الاربعه ماهي متجوزه قبلي باربع سنين بس انا وهي زي الاخوات بصراحه عمرنا مااختلفنا مع بعض هي بتعتبرني اختها الصغيره وانا بعتبرها اختي الكبيره هي عندها 33 سنه وجميله اوي جمالها يفوق جمالي عنيها خضرا وشعرها احمر كدا جميل وخدودها وردي وجسمها يتعمل منه تمثال احنا مش

ساكنين في نفس محافظات اهالينا ساكنين في محافظه القاهره والحمدلله عايشيين ومستورين ومش ناقصنا حاجه حماتنا اتوفت من تلات سنين وحمايا راجل عفي عنده قوه شخصيه عظيمه راجل لسه بصحته هو ساكن اخر دور فوق سلفتي اتجوز بعد وفاة حماتي باربع شهور اتجوز بنوته عندها 23 سنه وبعد كم شهر طلقها واتجوز غيرها مره واتنين وتلاته فضل عالوضع دا حوالي سنتين يتجوز ويطلق اكتر وحده فضلت معاه اربع شهور وكل اللي اتجوزهم صغيرين وحلوين اوي وبعد مايطلقهم يقول اصل دي كانت طمعانه فيا اصل دي عايزه تورثني بالحيا كل طلاق كان بيلاقي مبرر جديد….. 

حمايا دا كان شخصيه قويه جدا كان متحكم في كل حاجه متحكم في البيت في المصاريف في ولاده في عيالنا وفي مدارسهم في حياتهم وحياتنا الشخصيه في شغل اجوازنا خصوصا انه معندهوش غير جوزي واخوه الكبير…….. 

حمايا كان راجل مقتدر وغني جدا عنده سلسله محلات قماش وميني فاتوره كبيره اوي في سوق القماش المحلات دي كلها بتاعته مدي لاولاده محلات مشغالينها والباقي مأجره كان ليه اسم كبير وكلمه مسموعه في السوق ومعارف كتيره جدا من مستشارين لظباط شرطه ناس تقيله اوي يعرفها وبيعملوله حساب ولحد هنا الامور ماشيه تمام رغم ان انا وسلفتي مكنش عاجبنا ان حمايا متحكم في كل حاجه وكان ولاده شويه عرايس بيحركهم زي ماهو عايز والموضوع دا كانوبيخلينا مخنوقين شويه ماهو اي ست تحب تشوف ان جوزها احسن راجل في الدنيا وليه شخصيته ومكانته……. 

واوقات كنا بنقول اهو عادي بقا عشان هو بيصرف ومش حارمنا من حاجه رغم انه بيعتبر عياله لسه صغيرين بس برضو بيصرف عليهم ومش مخليهم محتاجين لحاجه 

وهما برضو مكنوش يقدرو يخرجو ان طوعه لان كل حاجه ملكه وباسمه ومش مخلي لاولاده فلوس في بنك ولا رصيد خاص بيهم كل حاجه باسمه هو ومكنوش يقدرو ينطقو بكلمه قدامه او من وراه…….. 

في يوم كنت بنضف الشقه عادي جدا وواخده راحتي مانا في بيتي ولابسه هدوم خفيفه وبعد ماخلصت تنضيف ومسح الشقه قولت بالمره انضف الطرقه بتاعت قذام الشقه واول سلمه ومكنش في حد في البيت غيري انا وعيالي وسلفتي وعيالها والعيال كلهم صغيرين اصلا فعادي خرجت قدام شقتي بنضف قدامها وانا مطمنه ان مافيش حد وكنت لابسه قميص شقه لونه ابيض  بس خفيف وقصير وصدره مكشوف…. 

وانا بمسح الارض والدنيا لايصه بالميه اتزحلقت ووقعت عالارض جسمي بقا كله ميه فالقميص اتبل ميه وشف الملابس الداخليه اللي تحته وكنت لابسه طقم اسود داخلي لصق القميص في جسمي وقولت اكمل شغل وبعدين ادخل اخد شاور واغير ملابسي وفجأه وانا بمسح الارض وبلف وشي الناحيه التانيه الاقي 😳 حمايا قدامي 

من خضتي وهو شايفني بالمنظر دا جريت علي شقتي بس اتزحلقت من كميه الصابون اللي علي الارض راح هو جيه نحيتي و…………….. 

#يتبع 

فجأه لقيت حمايا بيقرب مني بيحاول يساعدني بس انا من كسوفي منه جريت وقفلت الباب في وسه ومن ورا الباب قولتله اسفه يابابا مكنتش اعرف ان حضرتك هتيجي دلوقتي 

قالي انتي كويسه ولا اتعورتي قولتله كويسه بعد اذنك هغير هدومي …

ومن وبعدها حمايا بدأ يترردد علينا في الشقه كتير اوي مع انه في الاول مكنش بييجي غير نادراً رغم انه ساكن في نفس البيت بس مكنش بيجي كتير كان منعزل علي نفسه

 خصوصا الايام اللي كان بيتجوز فيها بس من وقت ماشافني وانا بالشكل دا بدأ يتردد علينا كتير وكل مره يقول العيال بيوحشوني وانه بيجي بسببهم بصراحه كنت بقدره واقول دا في مقام ابويا وكنت دايما من باب الاحترام والبر لزوجي ابوس علي ايده تقديراً واحترماً وبراً من بنت لابوها……. 

بس مكدبش عليكم بقيت اتخنق من كتر تردده علينا في الشقه خصوصا انه بيختار اوقات بيكون ابنه مش موجود فيها وانا زي كل الستات بحب اقعد في شقتي براحتي بلبس خفيف وخصوصا ان شغل البيوت مش بيخلص من تنضيف وغسيل وطبيخ وغيرهولما بيخبط باضطر البس اسدال الصلاه وافتحله فضل علي الحال دا فتره كبيره جدا وفي يوم جالنا زي العاده بس حصلت حاجه غريبه نفسه

وفي يوم جالنا زي العاده بس المره دي حصلت حاجه غريبه جدا  وحت ابوس ايده زي كل مره احتراما ليه راح حط ايده ورا ضهري في منطقه حساسه انا اتصدمت واتكسفت 

وجزيت علي المطبخ قولت ياه وفضلت اغالط نفسي يمكن ماخدش باله من الحركه اللي حصلت دي واخدتها علي انها حركه مش مقصوده بس الشك قاتلني دخلت المطبخ واتصلت علي سلفتي حكيت لها اللي حصل بالحرف وفضلت اضحك والحقي حمايا شكله خرف لقيتها بتقولي يخرف مين يابنتي دا لسه مشاءالله عليه  دا بصحته ومش باين عليه سنه دا رياضي وبيمشي كتير وستحرك كتير مش بيستسلم للقعده في البيت عشان مايضعفش.. 

المهم عدينها ضحك وهزار بس بدأت الاحظ انهوبيبصلي بنظرات غريبه نظرات شاذه برغم ان انا كل مايكون عندنا في البيت بكون لابسه ملابس محترمه وواسعه بصراجه بدأت اشك هو ليه يبصلي كدا… 

في يوم الكل خرج والعيال راحو المدرسه وروقت الشقه بس حسيت بحركه برا الشقه حركه غريبه فضلت اقول مين؟  مين؟  محدش رد روحت لبست اسدال الصلاه وفتحت الباب بصيت لقيت قطه قدام الباب قولتلها هو انتي يامضروبه سيبتي ركبي هههههههه 

سبتلها الباب مفتوح ودخلت اكمل اللي اا بعمله روحت قلعت الاسدال وكنت لابسه قميص نوم قصير من النوع اليكرا كان مكشوف اوي من الصدر وقصير جدا وضيق اوي علي جسمي تقريبا محدد كل معالم جسمي خلصت شغل البيت وبعدها قررت اخد شاور جهزت حمامي وعبيت البانيو مياه سخنه وحطيت كريمات وشامبو استحمام وكل لوازم الستات بتاعت الحمام وخلعت القميص بس افتكرت اني مااخدتش غيار تاني خرجت من الحمام وانا مش لابسه غير اندر بس ماهو مافيش غيري في الشقه بس وانا خارجه لقيت ڤازه وقعت من مكانها قولت يمكن القطه فافتكرت باب الشقه مفتوح 😳

طلعت جري علي الباب وقفلته بالمفتاح كل دا وانا عريانه مافيش حاجه تسترني اخدت ملابسي ودخلت الحمام نزلت في البانيو وسرحت مع الحمام الساخن وشغلت موسيقي هاديه تخليني استرخي دخلت في سرحان عميق وفجأه حسيت كان في حد معايا في الحمام فتحت عنيا بس مافيش حد بصراحه انا خوفت قولت يمكن اعوذ بالله قومت ولفيت جسمي ببشكير واخدت هدومي وقولت هروح البس في اوضتي بس وانا خارجه من الحمام لاحظت ان باب الشفه مفتوح جريت عاشن اقفل الباب اللي انا متاكده اني قفلته وانا بقفله لمحت حد طالع عالسلم قفلت الباب واتصلت بسلفتي اسالها هو انتي لسه طالعه عالسلم قالتلي لا انا كنت نايمه وصحيت علي صوت باب شقه حمايا وهو

 بيتقفل هنا اتاكدت ان اللي كان معايا في الشقه حمايا وانه كان شايفني وانا باخد شاور وهو اللي فتح الباب قررت اطلع عند حمايا بشويش اشوف هو بيعمل ايه وليه راجع يتسحب زي الحراميه دخلت اوضتي اكمل لبسي لقيت دولابي مفتوح استغربت اكتر شكيت يكون في حرامي دخل بس مالقتش دهب ناقص لكن لقيت حاجه ناقصه ومكنتش اتوقع انها تنقص من عندي 😳

فتحت الدولاب مالقتش حاجه من دهبي ناقصه بس لقيت ملابس من ملابسي الداخليه ناقصه وفي منها اللي واقع في الارض كان حد شدهم وقتها قررت اطلع بشويش واتسحب اشوف حمايا بياخد هدومي ليه…… 

وفعلا طلعت للدور التالت ولقيت باب الشقه مفتوح حاولت اسمع اي حاجه مسمعتش بدات ادخل جوا الشقه بصيت يمين وشمال بحاول اعرف هو فين بس مش موجود في الصاله وفجأه سمعت صوت انين جاي من اوضة النوم اتسحبت لحد اوضه النوم لقيت حمايا الراجل اللي بعتبره ابويا  

ماسك هدوم من بتاعتي وبيحسس عليها انصدمت من اللي انا شوفته وطلعت جري علي شقتي مكنتش عارفه اعمل فأتصلت بماما وحكيت ليها علي اللي حصل من اول موقف السلم لحد ماسكة ضهري وحكيت كل حاجه… 

بس الغريبه امي فضلت تزعقلي وتغالطني طبعا مرضتش اقولها علي موقف اني دخلت شقته من غير مايعرف لان وقتها كانت هتتهمني اني انا اللي بجري وراه مش هو وفضلت تزهق وتقولي انتي حماره ازاي تتجرأي وتقولي كده علي حماكي دا في مقام ابوكي واضح ان الكتب اللي بتقريها قلبت دماغك كلامك دا مستحيل يدخل عقل واياكي تقولي الكلام دا تاني لما لقيت ماما اتصرفت معايا بالشكل دا قولت خلاص هحتفظ بكل دا لنفسي مينفعش احكي لحد تاني لاني هبقي المتهمه الوحيده اذا كانت امي مصدقتنيش مين هيصدق كلامي دا 

عدت الايام ومافيش جديد.. 

في يوم جوزي رجع من الشغل بدري عن ميعاده وراجع جري دخل علي اوضة النوم علي طول علي مادخلت وراه لقيته بيغير هدومه وبيحضر قي شنطته 

بقوله في ايه مالك..؟  

قالي محتاجني اسافر ضروري 

قولتله مين اللي هيسافر؟؟  

قال انا واخويا لازم نروح نجيب شغل من بورسعيد 

قولتله بورسعيد مش بعيده يعني دول كلهم ساعتين سفر وليه تسافرو دلوقتي ماتسافرو الصبح 

قالي لازم نسافر دلوقتي عاشن نكون هناك الصبح بدري 

لبس هدومه واخد كم غيار معاه واتصل علي اخوه ينزاه واخده معاه ومشيو.. 

قاعده في شقتي انا وعيالي وسلفتي في شقتها مع عيالها وحمايا في شقته…. 

الساعه جات 11 بالليل كنت عشيت عيالي وبنيم فيهم وتقريبا دخلو في النوم لقيت حمايا بيرن عليا 

1 2الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى