رواية قصتي مع سحر زوجة صديقي وجاري في نفس المنزل
هي: اه نام امال هكلمك وهو صاحي ؟؟!
انا… طب عايز اشوفك دلوقت .
هي …. لا طبعا مش هينفع
انا : بقولك لازم اشوفك ان ش**** دقيتين …
هي … عادل بجد مش هينفع …. يتبع
هي …. لا طبعا مش هينفع
انا : بقولك لازم اشوفك ان ش**** دقيتين …
هي … عادل بجد مش هينفع .
.انا …. بقولك انا نازل افتحي الشقة ،،،هشوفك وامش علي طول بس طفي انوار الشقة كلها
هي : و**** انت مجنون ومش هترتاح غير لما جوزي يحس !!
انا …. انا نازل. ولو مفتحتيش هخبط عليكم .
لبست ترنج خفيف وبس وفعلا فتحت الباب. ودخلت بسرعة علي المطبخ وهي دخلت ورايا وقالت بصوت خافت انت وربنا مجنون ومش طبيعي !!
قالتلها مجنون بيكى
هي : اه اه طب…. دا انت مجنون رسمى بقي !!
وابتديت ادوخ عشان تحض.نى وفعلا حصل بينا الى طول عمرى كان نفـ.ـسي فيه
وقالتي يلة بسرعة امشي قبل ما احمد يصحي وتبقي فضـ.ـيحة
و بعد اللى حصل بينا خرجت بسرعة وطلعت شقتي وانا في قمة السعادة اني اخيرا قدرت
اشوفها ادامى وليا بعد كدة متقدرش ترفض اني ابقي معاها في اي وقت
فتحت الكمبيوتر وفتحت فولدر صور سحر وفضلت اتفرج علي كل صورها واتئمل صورها صورة صورة
بعدها فتحت الماسنجر علي التليفون وبعتلها رسالة وكان مضمون الرسالة اني اسعد انسان في الدنيا
بسبب الى حصل بينا وانى اتولدت النهاردة وفضلت مستني الرد لكنها شافت الرسالة ومردتش
دخلت نمت وكل ما اقلق بالليل واصحي ابص علي الماسنجر اشوفها ردت ولا لا ملقيش اي رد منها ..
مرت الليلة وصحيت الصبح لبست هدومي ونزلت شغلي كالمعتاد وفي نص يومي العملي بعتلها رسالة تاني يمكن ترد ولكن كان التجاهل وعدم الرد منها ايضا …
استمر الحال علي ما هو عليه لمدة اربعة ايام لا بترد علي رسايلي ولا بصادف اني اشوفها او اشوف احمد زوجها
لغاية ما احمد اتصل بيا…. يتبع
اشوف احمد زوجها لغاية ما احمد اتصل بيا
انا :: السلام عليكم
احمد :: وعليكم السلام
انا :: ازيك يا احمد عامل ايه
احمد :: تمام بقولك يا عادل
انا :: قول ياريس خير
احمد :: بص الكمبيوتر عندي كل ما افتحة يفتح وبعد شوية يجبلي شاشة سودة كأنة مقفول بس المروحة شغالة
انا مصدقت وطبعا فرصة وجتلي لغاية عندي علشان اشوف سحر ويمكن تجيلي فرصة و اقدر اتكلم معاها
انا :: لازم اشوف الكمبيوتر يمكن اقدر اعملة
احمد :: طيب لما ترجع من الشغل او علي بالليل ممكن تيجي عندي تشوفة ؟ ولا هتعبك
انا :: لا خالص مفيش اي تعب من عنيا حاضر هجيلك
احمد :: تسلم ياعادل **** يخليك
وقفلنا وهفضلت افكر ازاي هكلم سحر
خلصت شغلي وانا مروح في طريقي الي البيت قولت اشتري هدية حلوة كدة لسحر واحاول اديهالها مع كلمتين حلوين مكتوبين في كرت رومانسي يمكن الجو يلطف معايا وترضا عني
وبالفعل وانا ماشي لمحت محل مصوغات ذهبية ،، دخلت المحل واشتريت سلسلة حلوة وقلب صغنن وحطتهم في علبة قطيفة شيك واشتريت كرت صغنن وكتبت فيه لأجمل انسانة في الدنيا وروحت
طلعت شقتي غيرت هدومي ولبست اشيك طقم عندي وحطيت من اجمل برفان بحبة واتشيكت وخدت علبة السلسة في جيبي ونزلت
رنيت الجرس علي شقة احمد ؛ فتحتلي مدام سحر واول ما شافتني وشها احمر وارتبكت وكان واضح عليها انها متعرفش اني جاي سحر :: عادل
انا :: عاملة ايه ؛ احمد موجود
سحر :: اه موجود خير في حاجة ؟
انا :: طب هفضل كدة علي الباب
سحر :: اسفة اتفضل
انا دخلت وقالتي اتفضل يا عادل احمد بس بياخد حمام وهيجيلك ودخلتني اوضة الضيوف
انتهزت فرصة ان احمد بياخد حمام وسألتها. ممكن اعرف مش بتردي عليا ليه
سحر :: عادل مش هينفع هنا
انا :: هو انتي مدايني فرصة اتكلم
سحر :: طب ارجوك اسكت دلوقت احمد ممكن يخرج في اي لحظة ويسمع
وطبعا هي عمالة تلتفت وعنيها علي الباب وخايفة احمد جوزها يدخل
انا طلعت علبة الهدية وقولتلها طب ممكن تقبلي مني دي
سحر :: ايه دي لا طبعا مش ممكن بمناسبة ايه
انا :: مش بمناسبة حاجة وعلشان خاطري خديها وروحت ماسك ايدها وحطيتلها الهدية في ايدها
سحر :: ارجوك عادل متحرجنيش واللي حصل من الاول كان غلط
انا :: بصي نبقي نتكلم ماسنجر وابقي ردي عليا واللي انتي عايزه هعملة والهدية هتاخديها ماشي
ولسة هتتكلم احمد جوزها جه ودخل سلم عليا وهي دارت علبة الهدية قبل ما جوزها ياخد بالة وخرجت بسرعة
احمد :: منورني ياعادل
انا :: البيت منور بيكم يا احمد امال فين الكمبيوتر ؟
احمد :: في الاوضة التانية تعالي شوف فيه ايه
دخل هو قدامي وانا وراه وروحت فتحت الكمبيوتر وبعد ما فتح مفيش دقيقة الشاشة فعلا اسودت فكيت سلوك ووصلات الكمبيوتر وخرجت الرام وقولت له هحتاج منظف كمبيوتر بيت الرام عايز يتنضف
احمد :: طب انا معنديش هنزل اجبهولك
انا :: طب مفيش عندك سبيرتوا ابيض
احمد :: للاسف لا بردو
دخلت سحر وجايبة الشاي وحطتة علي الترابيزة قدامنا
انا :: تسلم ايدك يا مدام سحر
سحر :: تسلم ياعادل
احمد :: بص البيت بيتك انا هنزل اجبلك المنظف من المحل اللي في اخر الشارع
انا :: طب انا هنزل اشتريه وخليك انت مينفعش
احمد :: يا جدع البيت بيتك عيب تقول كدة
انا طبعا سكت ومعرفتش ارد وقولت في نفسي مصـ.ـلحة خليه ينزل
دخل لبس ونزل وفضلت انا وسحر لوحدنا
انا :: مالك يا سحر متغيرة معايا ليه
سحر :: عادل انت عارف ان اللي حصل بينا مكنش المفروض يحصل انا خـ.ـونت جوزي وعملت اللي مفيش واحدة محتـ.ـرمة تعملة وانت خونت صاحبك
انا :: ليه بتقولي خـ.ـيانة ؟
اقولك علي حاجة كنت بتمني اقولها من يوم ما شوفتك
انا بحبك وبموت فيكي واللي حصل مني ده غصب عني مش بأردتي
سحر :: بتحبني ؟ انا مرات صاحبك عارف يعني ايه مرات صاحبك
انا :: عارف. بس اعمل ايه في قلبي ومشاعري مش قادر يا سحر غصب عني بحبك
سحر :: يا عادل انا من بعد اللي حصل بينا ده وانا مش قادرة اسامح نفسي ؛ يا عادل انا ست محتـ.ـرمة واللي حصل بينا ده حرام ومينفعش اننا نستمر فيه
انا :: علشان خاطري بلاش تموتيني بكلامك ده انا مصدقت اني قربت منك طب احلفلك بأيه اني بحبك وانك في نظري احسن حد في الدنيا ؛ علشان خاطري متحرمنيش منك ولا تبعدي عني
سحر :: عادل العلاقة اللي بينا دي متنفعش بجد انا ست متزوجة ومش عايزة اخسر جوزي ولا بيتي
انا :: طب ممكن نفضل صحاب ولا ده كمان مينفعش
سحر :: يعني ايه صحاب ؟
انا :: يعني نفضل اصدقاء علي الفيس واي حاجة مضايقني وعايز افضفض افضفض معاكي
سحر :: ماشي يا عادل بس توعدني متحاولش تطلب مني اي حاجة غير في حدود الصداقة
انا :: ماشي يا احمل سحر في الدنيا كلها
قالتلي طب انا هروح اروق المطبخ وانت نش غريب ده بيتك وكمان احمد لما يجي مينفعش يشوفني قاعدة معاك كدة
دخلت هي المطبخ وانا فضلت في مكاني منتظر احمد يجي وبعد ربع ساعة احمد جه وجاب المنظف معاه
اخدت منة المنظف ورشيت مكان بيت الرام وطلبت منة يجبلي فرشة سنان نضيفة مستغني عنها “” دخل الحمام وجبلي فرشة السنان ونفضت بيت الرام والرام كمان نظفتة وركبت كل حاجة زي ما كانت وشغلت الكمبيوتر اشتغل
انا :: ايه رائيك بقي ياعم الكمبيوتر اشتغل اهو
احمد :: تسلم ايدك بجد
انا :: يسلمك يا صاحبي “” امشي انا بقي
احمد :: تمشي تروح فين ياعم هنتغدي مع بعض ونشرب الشاي علشان عايزك في موضوع
انا :: موضوع ايه خير
احمد :: لما نتغدي طيب نتكلم “”
انا :: لا مش هقدر خالص سامحني
احمد :: بقولك ايه هتتغدي ومش بمزاجكك
مع الحاح احمد المستمر واصرارة علي اني اتغدي معاهم وافقت
بعد ساعة سحر حطت الغدا وقومنا اتغدينا وبعدها شربنا الشاي
وسألت احمد موضوع ايه اللي عايزني فيه
قالي انة الشركة بتاعتة عاملة رحلة بعد اسبوع لأحد الشوطئ ومسموح لكل موظف اصتحاب 5 افراد معة للرحلة وهو عمل حسابي اطلع معاهم وان الرحلة مش هتكون حلوة من غيري واني لازم اكون معاهم وده طبعا بحكم صدقتنا القوية
وانا طبعا علشان ظروف شغلي ولأني معرفش هينفع اخد اجازة ولا لا قولت له يسبلي فرصة اشوف ظروفي في الشغل ايه وارد عليه بكرة
قالي ماشي بس ضروري احاول اخد الأجازة دي اهي فرصة نغير جو
قولتلة ان شاء **** خير
بعد ما اخدت قعدتي معاهم 😳😳😱😱🥺🥺..يتبع ..
قولتلة ان شاء **** خير
بعد ما اخدت قعدتي معاهم ومدام سحر ابتدت تفك معايا ورجعت تقريبا طبيعية وبقت بتتكلم معايا
وتضحك زي الأول استأذنت
منهم ومشيت تاني يوم الصبح قدمت علي اجازة تتم بعد اسبوع ولمدة 5 ايام وتم الموافقة عليها
واتصلت بأحمد عرفتة اني خلاص هروح معاهم
وقولت في بالي انا لازم الطف الجو مع سحر واحاول اقرب منها اكتر واكتر قبل ما يجي ميعادة الرحلة
ابتديت اتحجج بأي حاجة علشان اكلم سحر وبدءت ارسلها علي الماسنجر وكنا بنتكلم كل يوم
ومع مرور الوقت ابتدت الحواجز تشال وبدئنا نضحك ونهزر وسحر بدءت تميل نحوي
وتنجذب لي وللحديث معي لدرجة انها اصبحت تبدء هي بمارسلتي اذا ماحصلت ظروف معايا ومكلمتهاش
وبعد اسبوع وفي اخر ليلة قبل الذهاب للرحلة اتكلمنا مع بعض مراسلة
انا :: سحر انتي صاحية
سحر :: اه يا عادل بحضر شوية حاجات لزوم الرحلة علشان منساش حاجة
انا :: احمد صاحي ولا
سحر :: احمد نايم وشبعان نوم
انا :: انا مستني بكرة بفارغ الصبر علشان اكون معاكي ” اقصد معاكم
سحر :: ممممم مش هتبطل ياعادل
انا :: غصب عني ومش بأيدي اعمل ايه حاولت ومقدرتش
سحر :: انا عارفة انك مجنون ومش هتسكت غير لما تودينا في داهية
انا :: طب اعمل ايه اذا كنتي انتي سبب جناني
سحر :: طب روح نام احسن
انا :: مانا نايم اهو
سحر :: ههههههه نايم وبتحلم يعني
انا :: لا اقصد نايم يعني فارد جسمي علي السرير
سحر :: طب نام علشان هتصحي الفجر
انا :: هتلبسي اية هناك
سحر :: ممممممم نام يا عادل
انا :: انتي مش عايزة تقولي ليه مانا كدة كدة هشوف بكرة
سحر :: تصبح علي خير يا عادل
وقفلت الماسنجر وانا قمت طفيت النور ونمت ومصحتش غير علي صوت رنة تليفوني واللي كان بيتصل احمد.
وقالي يلة قوم اغسل وشك كدة وفوق والبس…….
قالي يلة قوم اغسل وشك كدة وفوق والبس وانزل علشان هنمشي كمان ساعة قومت غسلت وشي ولبست وعملت كوباية شاي واخدت شنطتي اللي فيها متعلقاتي ونزلت رنيت جرس باب شقة احمد اللي فتحلي احمد قالي اتفضل جوا علي ما مراتة سحر تخلص لبسها دخلت وسألتة.
احنا هنركب اتوبيس الشركة منين قالي اننا مش هنروح بأتوبيس الشركة واننا هنروح بعربيتة وهنقابلهم هناك بعد تلت ساعة سحر خرجت وكانت لابسة طقم خروج اووووووف علي جمالها فيه كانت ملاك في الطقم ده .
ونزلنا وركبنا العربية بتاعة احمد ومشينا احمد شغل الكاسيت وكنا واخدين معانا اكل وعصائر لتسليتنا في الطريق وكنا بنهزر ونضحك وبعد مرور ثلاث ساعات من السفر وصلنا الشاليهات بتاعة الشركة وقابلنا هناك المسؤل علي الرحلة اللي بدورة وصلنا للمكان اللي هنسكن فيه ال الاربع الايام بتوع الرحلة وكانت ومن حسن حظي كان ليا غرفة خاصة بيا مجاورة لغرفة احمد وسحر.
كلة دخل الغرفة بتاعتة وحطينا امتعتنا ولابسنا لابس البحر وخرجنا علي الشاطئ قابلت احمد وسحر هناك الجزء الثالث اللي كنت متشوق اني اشوفها ؛؛ لقيتها لابسة حاجة حلوة وقاعدين علي كراسي وقدامهم طرابيزة خارج منها شمسية علشان الشمس روحت قعدت معاهم وسألتهم ايه يا جماعة مش هتنزلوا البحر ولا ايه احمد.
ياعم نرتاح شوية وبعد كدة ننزل البحر هيمشي يعني انا :: لا مش هيمشي نستني يعني ورانا حاجة سحر طلعت شنطة فيها اكل وتورمس شاي وسألتنا حد جعان احمد قالها اعمليلي سندوتش وانا قولتلها انا عايز كوباية شاي مش هاكل دلوقت.
وكل شوية عيني تروح عليها وكان اصلا لبسها خفيف جدا وشفاف قعدنا بتاع ساعة كدة وبعدين احمد قال انا هنزل المية وسأل سحر هتنزلي معايا ولا لا اللي قامت وقالت اه طبعآ هنزل وراحت المية.
وقلي مش هتنزل البحر معانا ولا ايه ؟ انا قولت له انا هنزل بس شوية كدة روحوا انتوا انا هولع سيجارة. وبعدين هحصلكم
وقولت في عقلي دي لو مراتي استحالة اخليها تنزل كدة او اخلي حد يشوف لحمها اللي باين كلة برغم ان الشاطئ كان مليان بنات وستات ونسبة كبيرة جدا لابسين مايوهات لقيت احمد جوزها بيشوري من البحر وعايزني اجبلة كورة من شنطة جنب الطرابيزة ده اللي فهمتة من اشارة ايدو فتحت الشنطة لقيت فعلا كورة بلاستك اخدتها وروحتلهم ونزلت البحر معاهم.
وفضلنا نلعب في المياة ونحدف الكورة لبعض وكانت سحر هي اللي في النص وكنا كل ما نحس بتعب نخرج نستريح علي الشط ونرجع ننزل المية تاني فضلنا علي كدة طول اليوم لغاية ما خلاص تعبنا ومبقناش قادرين نعمل اي مجهود تاني خرجت من المياه علي الشط وماصدقت روحت فارد جسمي علي الرملة جنب الطرابيزة والشنط بتاعتنا وبعد شوية لقيت سحر قعدت علي الكرسي اللي ورايا علي طول وقالت ياااااه انا بجد تعبت ومش قادرة خلاص المية هلكتني انا .. يتبع.
جاري كتابه الفصل الجديد من الروايه حصريه اترك تعليق ليصلك البارت فور نزوله او حاول زيارتنا الليله