رواية السم في العسل (كامله جميع الفصول) بقلم كوكي سامح

منار ( روحي هناك عند البوابه دي وخبطي ولما حد يسألك انتي مين قوليلي هقعد استني ماما) 

فريحه: وانتي رايحه فين 

منار بشخط ( فريحه اسمعي الكلام.. انا هروح بس اشتريلك الشكولاته اللي نفسك فيها وكنت حرماكي منها) 

فريحه ( بجد ي ماما) 

منار ( اه ي حبيبتي.. يلا بقي روحي خبطي ع الباب زي ما قولتلك وانا هروح اجبلك الشكولاته زي ما وعدتك.. يلا ي حبيبتي) 

فريحه: حاضر 

مشيت فريحه وراحت عند البوابه المكان مضلم ومكانش فيه غير اضاءه خافته 

قربت من البوابه وبصت علي منار 

منار قفلت شباك العربيه ومشيت 

فريحه وقفت علي البوابه تخبط مكانش حد بيفتح، الدنيا ضلمه وابتدت تخاف فقعدت علي الارض جمب البوابه تستني مامتها 

فوق البوابه كان في يافطه مكتوب فيها 

فوق البوابه كان في يافطه مكتوب عليها

( دار وفيه للايتاااااااام) 🥺

بعد ما فريحه خبطت ومحدش فتح، خافت وقعدت ع الارض جمب البوابه 

منار ايدها ع الدركسيون وبتسوق ع أقصي سرعه

” في نفسها” 

( بقي كده ي سهر، كنت خايفه ع بنتك مني، اهو ي ستي ولا تخافي عليها ولا تحزني انا ريحتك منها خالص وللأبد، اما انتي بقى هترتاحى قريب اوى لما يتلف حوالين رقبتك حبل المشنقه،فتحت شباك العربيه وبتستنشق الهوا، ياااااااااااااااااااه

ده هيبقي يوم الهنا بالنسبالي، وقتها بس هقدر اتنفس واعيش حياتي من جديد)

فى القسم ( غرفه الحجز) 

سهر للبنت بتاعه الودع: انتي قولتي انك هتنقذيني من هنا، بس ازاى!؟ ممكن اعرف؟ 

البنت قعدت جمبها ع الأرض: قولتلك هنقذك

سهر بصوت مبحوح: قوليلي ازاى؟ 

البنت: مش شغلتك 

سهر بتعصب وبتبص حواليها: ازاى مش شغلتي، انا لازم اعرف هتخرجيني من هنا ازاى؟ 

البنت: ممكن تسكتى شويه 

( اظن انا وانتي مش لوحدنا وبصت حواليها، وقربت منها وهمست فى ودنها ” ممكن حد يسمعنا ونروح انا وانتي فى ستين داهيه” ووقتها بقى لا انتي ولا انا هنخرج من هنا) 

سهر: بس انا مظلومه 

البنت: عارفه

سهر: وعرفتي منين واي اللى خلاكي واثقه اوى كده

البنت: ياريت تسكتى شويه، انا تعبانه ومنمتش من امبارح 

“سهر سكتت وبعد دقايق” 

ممكن أسألك سؤال؟؟ 

البنت بنفخ: قولي؟ 

سهر: فى كذا حاجه محيراني

اول حاجه: انتي هنا ليه! واشمعني في التوقيت ده بالذات 

تانى حاجه: انتي تعرفيني منين وبتساعديني ليه؟

تالت حاجه بقى واهمهم: انتي مين؟

البنت بصتلها بدون رد

سهر: واضح كده انك مش عاوزه تجوبي ع اسئلتي ولا حابه تتكلمي

( بس ممكن اعرف اسمك اي؟) 

البنت: وعد، اسمي وعد

سهر: انتي مين؟

البنت فردت نفسها ونامت ع الارض جمبها

وحطت ايدها تحت راسها وعينها باصه ل سهر

( عاوزة تعرفي انا مين؟)

سهر: ياريت

البنت بتهرب: قولتلك وعد وغمضت عينها ونامت

فى ڤيلا الدمنهوري…

احمد ركن العربيه ودخل الڤيلا ووراه اخواته

كارم ل أحمد ببكاء: انا مش مصدق أن منار مراتي تعمل فى بابا كده

احمد بغضب: متقولش مراتك، دى مجرم”ه

( انت فاهم)

كارم: انت بتقول اي، دي مراتي وأم ابني

احمد: وعلشان مراتك وأم ابنك، لازم تطلقها

كارم بذهول: أطلقها وقرب منه وببكاء 

( مش يمكن مظلومه) 

احمد بتعصب وغضب قرب منه ومسكه من لاياقه القميص ( اانا شوفتها بعيني وهي ماسكه فى ايدها السكينه، وابوك نايم ع الارض سايح في دم”ه وبضحكه سخريه ها وانت بتقولي مظلومه)

كارم: انا مش مصدق أن منار تعمل كده

( انا حاسس اني بحلم)

احمد

( ابعت لها ورقه الطلاق، اللي زى دى متنفعش تعيش وسطنا تاني)

كارم سابه ومشى وخرج بره الفيلا 

( خد عربيته ومشى) 

كريم تؤام كارم زوج معتزه 

” بص لكارم لما خد العربيه ومشي” 

( في اي ي أحمد هو كارم رايح فين.؟ 

احمد 

( معرفش، بس اخوك اتجنن) 

كريم 

(اتجنن)

احمد 

( ايوه اتجنن، علشان البيه مش مصدق أن منار حاولت تقتل ابويا)

” وبيقول عليها مظلومه” 

كريم 

( انا عارف انه غلط وكلنا شوفناها بعنينا بس 

حط نفسك مكانه، صعب ي أحمد) 

احمد بزعيق وغضب 

( قسمًا بالله ان ما رمي عليها يمين الطلاق ما هيبقى اخويا ولا اعرفه ولما بابا يقوم بالسلامه 

وخددت عقوبه اققل من مؤبد، انا هقتلها بإيدى واخد حق ابويا منها ومن اللى يتشدد لها أن شالله لو كانت سهر مراتى نفسها) ومشى وسابه

احمد دخل الڤيلا ووراه كريم 

روقيه لمعتزه لما شافتهم ( دول وصلوا وزغدتها فى رجليها: قومي نطمن منهم ع حمايا) 

روقيه ل أحمد: ها ي أحمد، عمي عامل اي 

احمد: في الإنعاش 

( تحت الاجهزه ومش حاسس بحاجه خالص) 

روقيه: لا حول ولا قوة الا بالله، منك لله ي منار

( انا عارفه كان مستخبلنا كل ده فين!) 

ووببكاء وخباثه ( ي حبيبى ي عمي) 

احمد: ما خلاص ي روقيه انتى هتندبى 

( الحج بكرة يقوم وهيبقي زي الفل) 

معتزه نغزتها فى دراعها وبوشوشه ( اسكتي الحكايه مش نقصاكي) 

روقيه بتبص ع باب الڤيلا وبتشب بدماغها

( هو فين عمار) 

احمد: قاعد جمب بابا 

روقيه: مم، ربنا يطمنكوا عليه، اقصدى ربنا يطمنا عليه 

احمد: هي فين سهر 

روقيه: من ساعه ما مشيتوا وهي في اوضتها منزلتش خالص 

احمد: انا طالع اشوفها وسابهم وطلع ع اوضته

كريم لمعتزه: اعمليلي قهوه 

معتزه: حاضر 

روقيه لمعتزه بغيره: شايفه هيموت عليها ازاى؟

معتزه بتجاهل: انا داخله اعمل القهوه 

__ منار وصلت ودخلت ركنت العربيه في الجراچ

الفون بيرن وكان احمد 

وبنفخ ” اف، ده أحمد وكنسلت” 

طلعت جري وكانت روقيه واقفه 

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى