رواية ليلتي بقلم سلمي ابراهيم
اول ما دخل رضوى قامت وقفت وظاهر علي وشها الجمود… رضوي..علي…عاوزاك…… علي راح معاها عالاوضه وبصت لين وعلياء لبعض بضحكه نصر…… رضوي..اي اللي انت عملته دا يعلي..هي دي تربيتي ليك…. علي..لو سمحتي يماما…..متضغطيش عليا…انا اصلا مش عارف انا ازاي عملت كدا….. رضوي بشك..علي…هو نت شربت حاجه……. علي..اه….شربت زفت عصير..بس لين كانت قالتلي انو عليه خمر.ا تقريبا…. رضوي..ونت من امتي ونت بتش.رب خمر.ا……هااا علي..عادي..سعات كنت بجيبها انا ويحي….ولين بردو لما كنا بنخرج مع بعض…. رضوي لنفسها..بس مش غريبه ان كل دا يحصل..دا زي ما يكون مترتبله…انا مش مطمنه……. علي..امي…انا بحب ليلي….مش هقدر ابعد عنها..انا قلقان تكون راحت فين رضوي بحده..اكيد روحت بيتنا..وانت تنسي ليلي دي خالص…فاهم…منك لله البنت مريضه ونت كملت عليها…وسع من ادامي عشان نحدد معاد كتب الكتاب…يلا خرجت ليلي وفضلت ماشيه حاسه انها تايها وعماله تعيط جدا….ركبت تاكسي وصلها لحد القاهره والبيت…عماله تعيط جدا وداخله لقت يحي واقف أدام الباب بيخبط…… يحي بص وراه..ليلي..هو علي فين….. ليلي كانت هتقع بس يحي جري لحقها..مالك في اي….
ليلي بدموع..انا مش قادره أقف……. يحي..طب خلاص اهدي..هو علي فين بس ليلي صرخت بعياط..متجيبليش سيرته….انا بكرهو…..وصورته مع لين مش مفارقه خيالها يحي..طب اهدي…..هو مفيش حد جوه… ليلي..اه..عند زفته…..لين….. يحي..طب تعالي نقعد ف الكافيه اللي جنبنا دا ع ما يجو…….راحت معاه ليلي وقعدو…….. اول ما قعدو بعت يحي رساله لعلي(ليلي معايا ف الكافيه اللي جنب بيتكم ومنهاره..هو حصل اي) يحي..تشربي اي ليلي..مش عاوزه حاجه…… يحي..طب لو سمحت انا قهوه ساده وهي لمون…… ليلي..انا قولتلك مش عاوزه حاجه……. يحي..خلاص يليلي لما يجي متشربيش….المهم انا عاوز افهم اي حصل ليلي..يحي…انا مش قادره اتكلم…..بس خلاصة الكلام…علي ولين…هيتجوزو يحي اتصدم جدا..نعم….ازاي يعني……وجاله رساله من علي….(خليها معاك…امي هتبات هنا مع خالتي ونا جايلكو اهو اوعي تسيبها تمشي) ليلي..مش لازم تفهم ييحي..صاحبك يبقي يفهمك……. يحي..طيب..انا بس عاوز اقولك ان علي بيحبك يليلي….انا اه مش فاهم اللي حصل بس هو محبش غيرك وبس
ليلي ضحكت بسخريه..اسكت ييحي….علي مش بيحب غير نفسه…انت متعرفش هو عمل اي يحي بيحاول يفكها..طب اهدي بس…ياريتني كنت انا اللي اخدتك ومسيبتكيش ليه لما لقيناكي… ابتسمت ليلي بدموع كدا..ياريتكو كنتو سيبتوني كنت موتت يحي..بعيد الشر عنك….المهم انا عاوزك بس تهدي كدا…انا اخوكي وفضهرك…..علي انا متأكد انو هيصلح اللي عمله ليلي..مهو هيصلح فعلا……. يحي بيبصلها ومش فاهم حاجة..شويه كدا ووصل علي ودخل حط ايده عالترابيزه ليلي قامت وقفت..انت اي جابك فوشي تاني..انا مش قولتلك مش طايقاك يحي..علي…اهدو كدا احنا ف مكان عام علي ومش قادر يبص فعنيها.. ليلي..ممكن تدخلي البيت ونا جايلك ليلي..انا مش هقعد معاك في بيت واحد….. علي..ليلي…لو سمحتي ليلي بصتله كدا..ماشي يعلي..عن اذنك ييحي وسابتهم ودخلت البيت يحي..اقعد..اي اللي حصل يبني..اي دا..نت مدمع علي..انا واقع فمصيبه…. يحي بقلق شديد..احكي..اخلص……. دخلت ليلي البيت ودموعها منشفتش من ع خدها ومش قادره تستحمل كدا…زهقت وتعبت من حياتها…
اي حد تحبه اما يموت ويسيبها او يحصل اي حاجه تفرقهم عن بعض…….قعدت ليلي ف الصاله ومحاوطه رجليها بايديها وعماله تعيط وبس…..اول ما حست بصوت علي طالع مسحت دموعها عشان تبين قوتها……وقعدت عادي..دخل علي البيت لقاها قاعده..قرب عليها شويه لكنو ملوش عين حتي يكلمها علي بحزن شديد..ليلي…. ليلي..هو نا مش قولتلك لسانك ميخاطبش لساني……. علي راح قعد تحت رجليها..انا اول مره فحياتي اقعد كدا لحد…..اول مره اترجي حد….اول مره قلبي يدق بحب….ليلي اقسم بالله اني محبتش حد الا انتي….انا عارف اني غلطت جدا…بس صدقيني مفيش فقلبي غيرك…ونا فعلا مكنتش فوعي…..وقرب عليها با.س راسها بحنيه…وسابها ودخل اوضته…..هي قلبها رق اكتر لكنها شخصيتها قويه متقبلش لنفسها ابدا الاهانه..مسحت دموعها اللي مش عاوزه تجف ابدا ومن تعب تفكيرها نامت ع نفسها عالكنبه…..إنما هو بردو من تعب تفكيره تعب جدا ونام……. جهه الصبح وصحيت ليلي ع صوت الباب اللي بيخبط…….راحت فتحت لقيت رضوي ومعاها علياء ولين رضوي..ادخلو اتفضلو لين بتغيظ ليلي..هو علي فين….. لين حست بضيق نفس جامد وافتكرت شكلهم مع بعض وكمان كلام لين وتتخيل جوازهم وكذا سيناريو…خرج علي من الاوضه ع صوتهم علياء..صباح الخير يعريس…تعالي سلم ع عروستك…… سمعت ليلي الكلمه دي مقدرتش تتمالك نفسها داخت جدا ووقعت في الأرض… علي برعب..ليلي…….. علياء..تعالي يعريس سلم على عروستك…….ليلي كان نفسها بيضيق اكتر..ولما سمعت الكلمه دي مقدرتش تاخد نفسها ووقعت في الأرض
على بر.عب..ليلي……وجري عليها شالها تحت نظرات الغ.يظ والغيره من علياء ولين…دخل بيها الاوضه وجاب برفيوم..وبدات تفوق وكلهم واقفين وعلي قاعد جنبها عالسرير وعيونه غرقانه في دموع….فتحت عيونها لكنها مكنتش ف كامل وعيها..ومسكت ف علي اوي ودف.نت وشها في ح.ضنه وهي بتعيط اوي وهو فضل يطبطب عليها لانو شايفها بنتو ف اوقات ضعفها وزعلها…. لين بغي.ظ..علي…مينفعش اللي انت بتعمله دا علياء..انت خلاص…مبقتش تحب غير الحر.ام علي بكل هدوء..ماما…خديهم واطلعوا برا الاوضه واقفلو الباب لين..لا طبها مش هنخرج واسيبك معاها على بصوت ر.عبهم..قولت اخرجو برا بدل ما اقوملك يلين اكس.ر البيت ع دماغك…… رضوي شد.تهم.. يلا…..يلا يجماعه مش عاوزين مشاكل…….وقفلت الباب وليلي ماسكه فيه اوي وعماله تعيط….. على بنبرة حزن وحنيه..ليلي….حبيبتي…..مالك ليلي بعياط..علي يبابا…..علي هيتجوز واحده تانيه…..(كانت حاسه انها ف ح.ضن ابوها..مش حبيبها وهو حاسس انو فح.ضن بنتو) على بنفس النبرة..ونتي…زعلانه لي….. ليلي..عشان انا..بحبو….كان نفسي انا اللي اكون مراتو على..هو كمان…بيحبك اوي يليلي…دا بيعشقك…بس اكيد هو عمل كدا غص.ب عنو…….. ليلي..هو وحش…..ونا زعلانه منو وعمري ما هسامحه…..عشان خلاني اتعلق بيه واحبه اوي..والآخر هيتجوزها هي
علي..مش يمكن هو كمان زعلان من نفسو زيك كدا ويمكن اكتر…زعلان انو عصي ربنا…زعلان انو عمل حاجه حرا.م..زعلان انو هيبعد عنك ليلي..ونا زعلانه عليه اوي..لانو حتي مش هيعرف يفرح يبابا…..ولا هو هيفرح ولا انا هفرح…يبقي لي عمل كدا من الاول سكت علي مبقاش عارف يرد…دموعه بتنزل بطريقه رهيبه وفضل يملس علي شعرها بهدوء وبس…… لين..يعني اي نسيبهم لوحدهم جوه كدا يخالتي….انا داخلالهم رضوي بحده..بت….اقعدي مكانك….اوعي تروحي ناحيه الباب….مش كفايه عملتك السودا دي علياء..مالك بتكلمي البت كدا لي رضوي بصت لاختها بحده..والله انا مستغرباكي…انتي حتي مديتيش بنتك قلم واحد ع عملتها دي…دا نا هزق.ت علي اللي هو الراجل..هي الآيه اتقلبت ولا اي….وبقا الراجل هو اللي بيته.زق والبنت امها تطبطب عليها…بنتك دي كان المفروض كسر.تي رقبتها عشان قليلة ادب علياء..وابنك..مغلطش لما اس.تغل اننا مش موجودين وعمل كدا….. رضوي..والله دي مش اول مره نسيبهم لوحدهم مع بعض…ونا بقا مش عارفه اشمعنا امبارح..مهي كانت ادامو من زمان وبتقعد معاه لوحدهم ف البيت عادي..لو كان عاوز يعمل كدا…كان عمل،..شوفي بنتك السا.فله دي شربتو اي لين بتوتر..هو اللي شرب لوحدو رضوي..طيب….هنمشيها كدا…وان هو كمان اللي بدا وعمل فيكي كدا…انتي بقا معندكيش ايدين تنزلي بيها ع وشو ولا رجلين بتض.ربيه ف بطنه….اي اللي خلاكي تستسلمي كدا….وكمان نايمه جنبو برضاكي…هااا لين اتوترت اوي وسكتت علياء التوتر ظهر عليها..ماخلاص بقا يرضوي..المهم انو هيتجوزها وخلاص…ويستر بقا ع الموضوع……. بصتلهم رضوي بشك جدا وافتكرت انها معاها الملايه وسكتت كدا شويه……..
فضل على بيملس على شعرها وهي فجأه فاقت ولقت نفسها فح.ضنه زق.تو بسرعه وقامت…… ليلي بحده..انت هنا ف اوضتي بتعمل اي يعلي….. علي..ليلي اهدي…انتي اغم عليكي وكنتي تعبانه فقعدت جنبك شويه ليلي..شكرا انا مش عاوزاك جنبي..لو شوفتني بمو.ت بعد كدا متجيش تلحقني…فاهم علي..ليلي انا…..وملقاش حاجه يقولها..انا خارج اسيبك ترتاحي…وياريت تاخدي علاجك..صحتك اغلي من اي حد ليلي..اخرج يلا…روح يعريس..لعروستك وبنت خالتك….. علي بدموع..هي صحيح هتكون مراتي…بس انتي اللي فقلبي…وصحيح هي بنت خالتي..بس انتي بنتي يليلي…..وسابها وخرج هي فضلت تعيط اوي وتضر.ب في السرير بقهره وحزن شديد….وراحت فتحت الدرج جابت منو العلاج ور.ميتو كلو ف الز.باله وقعدت تعيط اوي خرج علي لقاهم قاعدين كلهم….لين قامت وقفت ادامو لين بحده..علي…متقعدش معاها تاني.. انا خلاص هبقا مراتك علي..انتي صحيح هتبقي مراتي…بس هي حبيبتي….. لين اتغا.ظت اوي من الكلمه دي..يعني اي علي بز.عيق..يعني اوعي تفتكري عشان انا هتجوزك..اني كدا بحبك…لا انا هتجوزك بس عشان انا راجل ومينفعش اعمل حاجه زي كدا ومصلحهاش…إنما أنا بحب ليلي وبس…..
وهتجوزها عليكي عادي يعني…ومش هقرب منك خالص..عشان بقر.ف منك…ولا هلم.سك حتي…وليلي اوي ما ترضى عني..هتجوزها عليكي وابقا اطلقك……واياكي انتي او امك تتكلمو مع ليلي بطريقه وح.شه..اقسم بالله هم.وتك ض.رب..مهو هتبقي مراتي بقا اعمل فيكي اللي انا عاوزه…..غو.ري من وشي….. رضوي كانت قاعده ومبسوطه من الكلام دا اوي إنما علياء كانت هتف.رقع من الغيظ…… علي دخل اوضته مخنوق جدا وعمال يخب.ط ف اي حاجه تقابلو….مسك فونه ورن ع يحي صاحبو وطلب منو يجيلو وفعلا متاخرش يحي خبط يحي عالباب وفتحتلو لين…..اول ما شافها وهي شافته بصو لبعض شويه كدا وهو اتلجلج ف الكلام….ومش عارف اي السبب يحي..هو…..فين….احم….هو علي فين. لين..مالك في اي….. يحي..سوري….هو علي فين بس….. لين..جوه…اتفضل……..دخل يحي وراح لعلي لقاه قاعد بيعيط ومقهور اوي……… يحي راحلو.. علي…..مالك يحبيبي….. علي قام حض.نه اوي..انا مخن.وق اوي ييحي..حاسس اني هم.وت يحي..طب اهدي…اهدي يحبيبي…..اقعد بس…..قعدو هما الاتنين علي..كتب الكتاب انهارده ييحي…..انهارده…فاهم يحي بصدم#مه..هتتجوز لين انهارده…… علي..انا مش قادر ييحي….ليلي لو شافت المأذون ممكن….تم.وت وتسيبني….انا هم.وت وراها ع طول يحي اتنهد وبدأ يواسيه ومش عارف يقوله اي خالص…….. رضوي دخلت اوضتها وقفلت وراها وطلعت الملايا كدا…
هي شاكه ف لين وعلياء اصلا ع هدوؤهم وبرودهم….اخدت الملايا دي وحطتها ف شنطه ولبست وخارجه… علياء..راحه فين…دا المأذون زمانه جاي رضوي..متخافيش يحبيبتي…هجيب بس شوية طلبات كدا وجايه…مش هتاخر…وسابتها ومشيت ليلي سمعت ان المأذون جاي قهرتها زادت اكتر واكتر…..راحت ع درج ف الصاله اخدت كل العلاجات الموجوده ف الدرج وراحت اوضتها وقفلت الباب من جوه واخدت حبايات كتير اوي..نيتها الانت.حار…..مش هتقدر ابدا تشوف علي بيتجوز واحده غيرها…مش هتقدر…..فضلت تبص للحبوب كدا قبل ما تاخدهم وقعدت تفكر كتير اوي ف القرار دا……….. عدي ساعتين تقريبا والماذون وصل وعلي كان هيموت من جواه وقاعد جنبو يحي….إنما لين لبست الفستان وحطت ميكب وامها هي اللي عملتلها كدا….. لين..ماما….انا…..مش عاوزه اتجوز علي علياء بصدم#مه..نعم يختي…بعد كل دا……..المأذون برا لين..ماما…انا اكتشفت اني….مش بحبو……متعلقه بيه مش اكتر و…… الباب خبط وكان يحي راحت فتحت لين باب الاوضه يحي..يلا عشان المأذون…… لين ابتسمتلو لا اراديا..حاضر…جايين..بصلها شويه ومشي جات وراها امها علياء..يلا يبت…يلا وبطلي الجنان دا…يلا……… واخدتها وخرجو……..
المأذون..يلا نبدأ……. علي..لما….امي تيجي الاول………لين مكانتش عاوزه كدا..كانت خافت من علي اوي من كلامو وانو ممكن يتجوز ليلي……..فجأه دخلت رضوي ومعاها واحده كدا ورضوي بتبصلهم بقرف شديد علياء..اتاخرتي لي رضوي..اتفضل يمولانا..كتب الكتاب اتلغي علي اتصدم بفرحه بس مش فاهم..لين وامها اترعبو واتصدمو بردو..والماذون مشي علي..في اي يماما..حصل اي رضوي بصت للين بحده..لين…..ادخلي الاوضه دي..عشان الدكتوره تكشف عليكي لين بصدم#مه..تكشف عليا..لي انا مش تعبانه رضوي..لا…دي هتشوفك…انتي لسه بنت ولا فعلا ابني عمل كدا علي واقف مش فاهم حاجة علياء..قصدك اي يعني……مش فاهمه رضوي بزعيق..انا وديت الملايا دي معمل وعرفت انو لون….ولازم بقا اتاكد…..البنت لسه بنت ولا لا..ادخلي يدكتوره يلا لين بصتلهم برعب وعلي واقف مصدوم@ ووووو………
رضوي بعصبيه..طب بصي بقا..انا وديت الملايا دي معمل وعرفت انو لون…ولازم بقا اتاكد من الدكتوره..انتي لسه بنت ولا لا…….. بصلهم علي بصدم#مه ولين واقفه مرعوبه و….. لين باحراج شديد واندفاع..علي مقربش مني….انا اللي عملت كدا عشان نتجوز علياء بصدم#مه من بنتها..لين……بتقولي اي لين..بقول الحقيقه يماما….انت مقربتش مني يعلي…..ونا والله….امي هي اللي قالتلي اعمل كدا…. رضوي..اخس….اخس عليكي يعلياء وع اصلك الزبا.له…..انتي تعملي كدا علي كان واقف حرفيا مش عارف يتكلم ..ويحي واقف جنبو وفرحان لصاحبو بس مش عارف لي فرحان اوي كدا….. لين بعياط..انا آسفه يعلي….صدقني انا ندمت بعد كدا….لكن للأسف كان فات الوقت…اتجوز ليلي انت بتحبها….. علي مردش عليها واتكلم..بصو بقا….انا مش عاوز اسمع نفس حد فيكم…..يحي اتصل عالمأذون يحي بصدم#مه وضحكه..نعممم علي..زي ما سمعت….اتصل عالمأذون حااالا…… يحي فتح فونه ورن عالمأذون…دخل علي جاب سكي.نه من المطبخ وراح فتح اوضه ليلي بسرعه وكانت الادويه مرميه عالارض جنبها…مقدرتش تاخد العلاج مقدرتش تنت.حر وتم.وت كا.فره…….جري عليها علي لأنها كانت عيونها دبلت من الدموع والعياط
…. علي وخبي وراه السكي.نه وبيتكلم بمنتهي الحنيه..ليلي حبيبتي..قومي معايا ليلي بعياط شديد..امشي يعلي…روح لمراتك..كتبتو الكتاب..صح علي..اه……..وطلع السكي.نه حطها عليها وهي اتر.عبت….. علي بعصبيه..اقسم بالله لو ما قومتي دلوقتي…لابو.سك ادامهم كلهم ف الحرام وبعدها اقت.لك وبعدها اقت.ل نفسي. ليلي انصد.مت واتر.عبت..انت…انت بتعمل اي يمجنون انت علي..مجنون…هو حد يبقي ف العيله دي ومش مجنون…..قومي يليلي اخلصي……قامت ليلي وهي خايفه منو اوي انو ممكن يت.هور ويعمل كدا بجد…خرجت هي …. علي..اقعد عالكرسي دا…….قعدت ليلي وهي مش فاهمه اي حاجه خالص وكل اللي فالبيت بيضحكو ما عدا علياء اللي هت.تشل….. يحي بضحكه..الله يخر.بيتك يليلي…جننتني الواد… رضوي بضحكه..هو مجنون اصلا وهي جات كملت…….ولين اللي كانت واقفه بتضحك ع اللي علي بيعملو….وحاسه انهم أخواتها…. ليلي بنر.فزه..انا مش فاهمه حاجه….هو مش انت المفروض اتجوزتها…عاوز مني اي بقا…سيبني فحالي علي قرب السكي.نه عليها اوي واتر.عبت هي..بصي بقا..المأذون دلوقتي هيجي..هيسالك موافقه تتجوزي علي ولا لا….هتردي تقولي طبعا موافقه..فاهمه……. ليلي بخوف شديد..علي…اهدي..السلاح يطول علي..حلو…انتي بقا لو مش عاوزاه يطول..اسمعي الكلام
ليلي..بطل جنان بقا….انا مش هتجوزك ونت متجوز لين..ليلي….علي معملش معايا حاجه…انا ضحكت عليه عشان يتجوزني….انا اسفه ليلي بصدم#مه فرحه..اييي….يعني انتو متجوزتوش لين بابتسامه وبتهز راسها..لا……علي من هنا ورايح اخويا وبصت ليحي يحي ابتسم تلقائيا…….. علي..ها….اشيل السكي.نه….ولا لسه……. ليلي بصتلو بابتسامه..شيل يعلي….شيل……علي جاي يشيل ليلي..وقفتو بسرعه ليلي بضحك اوي..انت هتعمل اي علي..هشيلك..مش انتي قولتي شيل ليلي..انا قصدي السكي.نه…… يحي كان بيضحك اوي..غشي.م……….ليلي حست ان الروح اتردت فيها تاني مش مصدقه..من نص ساعة كانت بتعيط وبس…دلوقتي فرحانه ومبسوطه….وكملت فرحتها لما المأذون وصل…وتم كتب كتاب ليلي وعلي..والماذون مشي…… علي قام بسرعه شد.ها فح.ضنه اوي وهي كمان حض.نتو اوي…كان هيدخلها بين ضلوعه من شدة الح.ضن…ودف.ن وشو في رقبتها وشا.لها وهو حاض.نها اوي ودخل الاوضه بتاعتو وقفل الباب… يحي بصوت عالي..من لقي احبابه نسي أصحابه…….. علي من الاوضه بصوت عالي..غو.ر ياض يلا…….ضحك يحي اوي هو ولين…… كانت علياء قاعده قالبه وشها كدا….. رضوي..علياء….قومي معايا عاوزاكي……لازم نتكلم قامت معاها علياء ودخلو الاوضه ومفضلش غير يحي ولين…… لين..عامل اي
…… يحي..تمم….كويس لين..طب اتفضل اقعد………قعدو هما الاتنين ع نفس الكرسين اللي قعدو عليهم قبل كدا و……… دخل علي وشا.يل ليلي وفضل يبو.س فرق.بتها وحاض.نها اوي…وبعد عنها حاجه بسيطه لقاها بتدمع علي مسك وشها بين ايدو…. علي..مالك يحبيبتي…زعلانه لي بس ليلي..من الفرحه يعلي…من شويه كنت بعيط وحالتي وح.شه اوي…ودلوقتي فحض.نك..وبقيت مراتك…… علي..بقيتي وهتفضلي مراتي وحبيبتي….انا بحبك اوي يليلي..ومعرفتش قيمتك غير لما بعدتي عني ليلي..ونا كمان..بحبك اوي….انت سندي..لو بعدت عني..اقع يعلي..بحبك علي ابتسم اوي من الفرحه واخدها فحض.نه اوي..الحلال له طعم تاني بردو…. ضحكت ليلي..اه طبعا….مع انها مش اول مره اح.ضنك… علي..كنت بح.ضنك قبل كدا..انك بنتي..إنما دلوقتي انتي مراتي وحبيبتي ليلي..ونا بردو..اول مره احض.نك واحس انك جوزي وحبيبي….. علي..فاكره اول مره شوفتك….. ليلي بابتسامه..ودي تتنسي……شيلتي هنا…علي دراعك….انا كنت صغيره اوي كدا علي..ولسه بالنسبه لي هتبقي صغيره….انتي بنتي..انا اللي مربيكي….وطلعت تربيه….. ليلي..اي……… علي بعد عن حض.نها..أجمل تربيه فالدنيا…..بعد الفرح بقا…..هن…… ليلي..انت قليل الادب اوي…… علي..منا عارف…مفيش بقا عربون دلوقتي لشهد هستني شهر لحد ما تخلصي علاجك ليلي ضحكت اوي..عربون…….. علي..بقولك اي..انا ماسك نفسي بالعافيه..متضحكيش بدل ما هخليها دلوقتي….. ليلي..احترم نفسك يالا علي قرب عليها اوي وغمض عينه وهي كمان غمضت وبا.سها من شفا.يفها برقه وحنيه بيظهر لها مدي حبه ليها وسعادته انها بقت ليه..وبعد عنها مسافه لا تذكر وهمس..بحبك ليلي بنفس الهمس..ونا بمoت فيك…ودخلت جوه حض.نه اوي… علي همس..بحبك….. ليلي بنفس الهمس..ونا بمoت فيك….ودخلت في ح.ضنه اوي….. دخلت علياء ومعاها رضوي…. رضوي بحده..يعني انتي اللي عملتي كل دا…دا بدل ما تعلمي بنتك انها تكون عندها كرامه ومحترمه علياء..ونا اعمل اي يعني..مكنتش عاوزه بنت الشوارع دي..تاخد علي
رضوي رفعت ايديها ضر.بت اختها بالقلم..واتصدمت علياء…… رضوي..امي الله يرحمها ديما كانت بتقول انك مش زي….انا عندي رحمه بالناس وزوق واحترام..إنما انتي…… علياء بصدم#مه..انتي بتضر.بيني عشان ليلي رضوي..انا عمري ما ضربت حد عشان حد….انا ضرب.تك عشان اعلمك الادب…..بردو..لسه بتتكلمي عليها كدا……حرام عليكي البنت مريضه علياء بصدم#مه..مريضه…مريضه مالها رضوي..عندها كانسر…..ياريت بقا تكوني رحيمه بيها…فهمتي وفضلو يتكلمو شويه……….. لين..اه كنت قدمت ف كذا شركه..مستنيه ردهم يحي..طب ولي مجيتيش معايا انا وعلي….. لين..عادي بقا…قولت اجرب حظي بعيد….وبعدين انا مبفهمش ف البرمجه اوي..مااخدتش فيها كورسات يعني يحي..هي فعلا صعبه….بس اكمن انا وعلي كنا فحسبات ومعلومات الموضوع بقا اسهل…هو نتي خريجه تجاره..مش كدا لين..اه…..بس شكلكو كنتو دحيحه…. يحي بضحكه..يعني…مش اوي……..وسكتت شويه مركزين فعيون بعض وخرج علي ومعاه ليلي وماسكين ايد بعض …فاق يحي إنما لين لسه باصه لي ومش قادره تشيل عينيها من عليه…. علي..انت لسه قاعد….. يحي..تصدق انك زبا.له……انا هغور اهو…….. علي..لا استني…هنروح الجيم دلوقتي احسن….. يحي..مش باليل يعني….. علي..لا..بليل هروح مع ليلي للدكتور…..ليلي لاحظت ان لين مركزه اوي ع يحي وع كل حركاتو فسابت ايد علي رواحت وقفت جنب لين وزقتها براحه…. ليلي بهمس..مالك…هتاكلي الواد بعينك
لين بكسوف..ها….لا مفيش…… يحي..طب خلاص..هروح اجيب الشنطه وحاجتي وهاجي اخدك……. لين..احم…هو الجيم دا مفيهوش بنات….. علي..اكيد فيه…. لين..طب ما تاخدوني انا وليلي معاكو….. ليلي بحماس..اه ونبي يعلي…..نفسي افك شويه….. علي بص ليحي كدا ..طب خلاص….ادخلو البسو يلا… لين اخدت ليلي فايديها..يلا يليلي…..ودخلو مع بعض علي..مش مرتاح للبت لين دي…مالها بقت طيبه كدا لي يحي بسرحان..حرام عليك يبني..دي طيبه..وحنينه..وقمر…..ودمها خفيف و…… علي بحده..ولااا…دي بنت خالتي يحي بسرعه..وبارده….ومستفزه اوي……ضحكو اوي هما الاتنين…وشويه وسابو يحي ومشي…….. في مكان تاني ماشي كمال لحد لواحد مجهول…. كمال..متأكد انها كتبت كل حاجه لبنتها ليلي…. المجهول..اه…..وعايشه مع بشمهندس علي السباعي…… كمال..طب متعرفلوش بيت او مكان شغل أو كدا المجهول..هو شغال كوتش في الجيم اللي عند***…ممكن ابقي اجي معاك اوريهولك….. كمال..طب يلا تعالي معايا………… ليلي..حلو اللبس دا….. لين..اه جامد اوي ليلي..ماشي…يلا بينا لين..استني يليلي..انا عاوزه اعتذرلك ليلي..ع اي بس…انا مسامحاكي والله لين بابتسامه..انتي بجد طيبه اوي..وعسل..ليه حق علي يحبك…. ليلي..شكرا بجد…انتي كمان طيبه وعسل…بس هو…انتي اي بينك وبين يحي لين اتوترت..ها……م عارفه ليلي..بتحبيه…… لين..شكلي كدا……بس مش عارفه هو حاسس اي نحيتي
ليلي..امممم طب بصي هتعملي اللي هقولك عليه وعملوا خطه و…. …يلا بينا ….وخرجو هما الاتنين وعلي كان واقف بره مستنيهم وخرجو… علي عينه وقعت ع ليلي اتعصب جدا..اي الز.فت اللي انتي لابساه دا ليلي بصت للين باستغراب..مالو يعلي…..في اي…. علي..ضيق جدا…..ادخلي غيري الز.فت دا لين..مالو يعلي عادي يعني علي..أخ.رسي انتي…لبسك انتي كمان زي الز.فت…… ليلي..اهدي يعلي انت متعصب اوي….هو لبس الجيم بيكون كدا…… علي شدها من دراعها ودخلو الاوضه بتاعتها وقفل الباب…ضحكت لين عليهم ورن الجرس…..فتحت وكان يحي… لين بابتسامه..اتفضل…علي جاي اهو………يحي كان مكشر وشو اوي عشان لبسها ضيق ….. يحي بضيق..هو ممكن بس اقولك حاجه..ومتزعليش لين باستغراب..اي يحي بهدوء وضيق..ممكن تغيري اللبس دا….. لين استغربت لكنها كانت مبسوطه..نعم….. يحي..مش قصدي حاجه…عشان بس بيكون في شباب كتير هناك…فعيب يعني…….. لين بابتسامه..اممم يحي..وبصراحه…لا انا ولا علي هنسكت لو حد اتكلم وضايقك….او ليلي طبعا لين بضحكه خفيفه..حاضر….اتفضل هنا ونا هغير هدومي واجي…… ابتسم يحي وهي دخلت…يحي لنفسو..قطعه من المرشملو…….. دخلت ليلي وعلي بيشد.ها..ما براحه يعلي….اي دا
علي بعصبيه..براحه…..انتي اتجن.نتي عاوزه تخرجي كدا…لي عاوزه الناس يقولو عليا اي ..بقرون ليلي..لا عاش ولا كان اللي يقولك عليك كدا…دا انت سيد الرجاله….اهدي يحبيبي علي..وما نا كدا..عاوزه تمشي معايا كدا ليلي قربت عليه واتكلمت بدلع..انا اسفه يحبيبي..مكنتش اعرف انك هتضايق كدا علي حن خاالص..لا اهدي كدا..نا قولتلك اني ماسك نفسي بالعافيه… ليلي حطت ايديها ع صد.رو..طب خلاص…خليك ماسك نفسك كدا لحد الفرح علي لف ايده حولين وسط.ها واتكلم بحنيه شديده..منا ماسك نفسي اهو….باخد بس عربون محبه ليلي بضحكه..طيب…اختارلي انت لبس بقا علي..ماشي….وقامت لبست وخرجو……..لقو يحي لوحده علي..اي دا..اومال لين فين..خرجت لين وهي لابسه لبس واسع كدا وبصتلها ليلي باستغراب……. لين..انا جاهزه علي..الإيمان نزل عليكي دلوقتي….يلا….وخرجو كلهم وصلو للجيم واول ما دخلو لقم بنات زي القمر ولبسه قصير اوي وضيق ليلي بصت لعلي بحده..هما دول اللي بتدربهم علي..لا والله….ليهم بنات بتدربهم…….. جات بنت كدا (روان)..علي …عامل اي علي..اذيك يروان عامله اي……. روان….ونت ييحي يحي..كويس الحمدلله…… ليلي ضر.بت علي فكتفه..مش هتعرفنا يعلي علي..روان..كوتش هنا زميلتي….دي ليلي مراتي…كتبنا الكتاب والفرح الشهر الجاي انشاءالله…ودي لين بنت خالتي روان بصدم#مه..مراتك….لحقت تتجوز ليلي..مالك يحبيبتي..اه مراتو..عندك مانع روان..لا ابدا….ونت …خطبت ييحي يحي بص للين..لسه..بس قريب انشاءالله…….. روان بغيظ..طب عن اذنكم….وسابتهم………. ليلي بصت لعلي بقر.ف وسابتو ودخلت…علي جري وراها….. واقف كمال برا الجيم مع المجهول…. المجهول..هو اللي لسه داخل دا