رواية حب مظلم كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نجلاء محمد

إلى أين ذهبدخلت إلى غرفه النوم حيث يمكن انه ينام بالداخل ولكنها تفاجئت به…بيسال: اسمع انا مبتهددش ومش خايفه منك فاهممحمد بضحك: هتخافي دلوقتي متقلقيشنظرت بيسال خلفه ف وجدت أصدقائه يخرجون اكثر من 7 أشخاص نظرت لهم بخۏف تحاول الا تبينهبيسال بصړاخ: محدش فيكم يقربلي فاهمينمحمد بضحك اكثر: صدقيني مفيش حد هنا يسمع صوتك داواقترب منها محمد هو واصدقائه ونزعوا ملابسها محمد: حد فيكم يصورفي منزل سميرهسميره: الو اي؟ يعني اي مينفعش يطلعولها شهاده وفاه_____________سميره: يعني اي عدا خمس سنين انا مالي بكل دا شهاده الوفاه تطلع والورث يجيلي ي متلومش غير نفسك ياللا سلام واغلقت في وجههسميره بتفكير: مفيش غير حل واحد لازم اسرق جث.ه من اي مق.بره واعمل انها جـ،ـثه دنيا دنيا ببکاء: عمرك م هتتغير ي زياد وركضت إلى الخارجارتدى زياد ملابسه وركض خلفهازياد: دنيا استني ي دنيا استنيدنيا: مش عايزه اشوف وشك اي هتبرر اي تاني هه؟ مش كفايه كدب بقا؟زياد: صدقيني ساعه شيطاندنيا: ساعه شي.طان اي نزلت اتمشى شويه وجبتلك هديه ارجع الاقيك مع واحده؟؟؟ وف سريري؟؟؟ البچاحه   وصلت بيك لكدازياد: دنيا صدقيني انا بحبك ودي ساعه شيطان سامحينينظرت له دنيا بق.رف دنيا: انا هرجع مصر بكرازياد بصدم#مه: لي؟دنيا: هنفذ انتڤامي زياد: ماشي هحجز التذاكردنيا:معقوله هتسافر معايا وتسيب البنت اللي كانت معاك ف السرير دا حتى عيبزياد: ي دنيا انا آسف صدقيني بحبكدنيا: طيب ي زياد البنت اللي ف البيت مشيت ولا هروح الاقيهازياد: لا لا مشيتدنيا: طيب ماشي

بيسال بصړاخ: انتوا بتعملوا اي ابعدوا عني ابعدوا ابعدوا عنيييييمحمد: صـ،ـرخي براحتك مفيش حد هيسمع صوتك اصلاوفجأه خرج امامها ما لم تكن تتوقعه—————————————-في منزل سميرهالمحامي: بصي ي سميره هانم هما مش راضيين يطلعوا شهاده وف.اه ل دنيا لان مفيش جٹث   ف بالتالي الورث مينفعش تاخديهسميره: ومين قالك ان مفيش جٹث  ؟المحامي: يعني اي؟سميره: انا خليت واحد يسرقلي جـ،ـثه بنت من المق1بر وشوهت وشها وهقول انها دنياالمحامي: بس كدا حرامسميره بحده: وانت مالك انت انت ليك تعمل شغلك وتاخد فلوسك وبس اتفضل اطلع براغادر المحامي بكل هدوء لا يريد أن يفتح على نفسه أبواب من المشاكل على رأسه

——————–‐——————–في أمريكاعادت دنيا مع زياد إلى المنزل ولكنها تنوي الانت.قام منه أيضا وخصوصا انه حتى الأن لا يعلم انها لم تكن مشلوله نعم هي ظلت معه خمس أعوام ولكنها كانت تخدعه هو أيضا خدعها ولكن الفرق انها اكتشفت خداعه ولكن هو لم يكتشف بيسال بصدم#مه: احمد؟؟؟؟؟احمد ببرود: اه احمد اللي اتكلمتي على مراته وقولتي انها بتخونه انا مراتي اشرف منك فاهمهبيسال بصړاخ: ابعدوا عني انا متكلمتش على حداحمد: خلصوا واعملوا فيها اللي انتوا عايزينوا وصوروها علشان تتعلم تتكلم على بنات الناس تانيبيسال بصړاخ: والله م اتكلمت على حد سيبوني ابعدوا عنيفي منزل بيسالجلال: ي ترى يبنتي انتي فين اول مره تتأخري كدا لا لا انا هقوم ادور عليها وارتدى حلال ملابسه ونزل ليبحث عن ابنته ذهب جلال الى قسم الشرطه جلال: ي حضره الظابط بنتي مجتش من امبارح قلبت عليها الدنيا مش لاقيها الشرطي: لازم يعدي 48 ساعه علشان نبدأ باجراءات البحث جلال: ي باشا بقولك مجتش من امبارح ودي بنت واول مره تعملها الشرطي: في بنات بتمشي بمزاجها عادي يعني روح ي عم الحاج وهي هتيجي غادر جلال بحزن وهو يحسبن الله على هذا الشرطي الحقير جلال ببکاء وهو يسير ف الشارع: ي ترى انتي فين يبنتي احمد: ها خلصتوا؟ محمد: اه خلصنا ي احمد احمد: صورتوا الفيديو؟ محمد: حصل برضو احمد: اعملها ختم كدا ف وشها وانشر الفيديوهات وبعد كدا ارموها قدام بيتها محمد: ماشي  محمد بابتسامه: تعالي بقا نعملك ختم حلو كدا على وشك يقمر بيسال ببکاء وصوتها يكاد يخرج: ابعدوا عني.. اقترب منها محمد وجرحها في وجهها صړخت بيسال نتيجه المها ولكن لم يهتز جسد محمد حتى وحملها واخذها في سياره والقاها أمام منزلها وغادر —————————————في أمريكا

زياد: ياللا ي دنيا علشان منفوتش الطياره دنيا: طيب انا خلصت زياد: ف دماغك حاجه معينه؟ دنيا: بص طبعا امك عارفه دلوقتي ان انا وانت ميتين ف هنبدأ ب…………… زياد بضحك: دي ھټموت فيها دنيا: اه غادر زياد ودنيا إلى المطار خرج جلال مره اخرى ليبحث عن ابنته ف وجدها ملقيه أمام المنزل وقف بصدم#مه جلال بصړاخ: بنتي بنتي مين عملك فيكي كدا قومي بنتي قومييييي قومي مين عمل فيكي كدا اجتمع اهل الشارع كله حوله وحول ابنته والجميع يستغفر الله ويحاولون تهدئة جلال ولكن لم يستطيعوا لم يتحمل جلال منظر ابنته ووقع مغشي عليه طلب الناس الاسعاف وأتت وأخذت جلال وابنته ————————————في الطياره زياد: انا هنام شويه دنيا بلا مبالاه: طيب زياد: هو انتي مش طايقاني لي؟ دنيا: مممم يمكن علشان رجعت لقيتك مع واحده ف سريري مثلا؟ زياد: م انا اعتذرتلك دنيا ببرود: اه عندك حق زياد: اوف بقا ي دنيا خلاص انا اسف دنيا: ماشي ماشي ياللا نام نام ي زياد زياد: ماشي هتخمد سميره: ها عملت اي؟ المحامي: الظابط طلب يشوف جـ،ـثه دنيا اللي ف المشرحه سميره بفرحه: حلو اوي خليه يروح المحامي بقله حيله: ماشي

سميره بفرحه: واخيرا الفلوس كلها هتبقا ملكي في المستشفى استيقظ جلال وبصراخ: بنتي فين بنتي الممرضه: اهدى ي حج بنتك ف العمليات جلال: عمليات اي عمليات اي اي حصلها الممرضه: الدكتور هيدخل دلوقتي يفهمك كل حاجه وخرجت دخل الطبيب الطبيب: بص ي حج بنتك اتعرضت للاغت.صاب وعندها نزېـف داخلي وللأسف الحاله متأخره ادعيلها جلال ببکاء: مين عمل فيها كدا مين الطبيب بحزن: صدقني مش عارف بس هي لما تفوق هتعرفنا كل حاجه دنيا بملل: زياد زياد: نعمدنيا: وصلنا المطار بعد اذنك قومزياد: يااااه انا نمت كل دادنيا: مممممزياد: خليكي مش طيقاني كدادنيا: عارف ي زياد انا شوفت كتير ف حياتي بس مشوفتش ابجح منك يخساره حبي ليكزياد: صدقيني انا اسف مش هتتكرر تانيدنيا: ماشي———————————سميره ببکاء مصطنع: ي حبيبتي يبنتي قلبت عليها الدنيا ولسه لاقيه جثتها وكمان متشوهه اه يبنتيالشرطي: امسكي نفسك ي مدام سميرهسميره ببکاء: امسك نفسي ازاي بس وبنت اخويا اللي هي بنتي بقالي خمس سنين بدور على جثتهاالشرطي: معلش دي اراده ربناسميره: ونعم باللهالشرطي: هتروحي تطلعي شهاده وفاه من القسمسميره بفرحه تحاول ألا تبينها: حاضر ي حضره الظابط حاضر———————-‐——‐—— في المستشفىجلال: ها ي دكتور بنتي فاقت؟

الطبيب: الحمدلله عدت مرحله الخطړ وهننقلها اوضه عاديه دلوقتي وتقدر تشوفهاجلال بفرحه: الف حمد وشكر ليك ي رب ي رب احفظلي بنتي ي رب احفظلي بنتينُقلت بيسال إلى الغرفه وذهب جلال مسرعا ليراها ف وجدها مستيقظه وتنظر للفراغجلال: بنتي صحيتيبيسال:____________جلال: ردي عليا يبنتي متقطعيش قلبي مين عمل فيكي كداتبكي بيسال بصمتجلال: ردي عليا ي بيسال رديبيسال بتعب: متدورش ع اللي عمل فيا كدا ي بابا وسامحني سامحني اني موافقتش اتجوز وكنت مُصره اكمل تعليميجلال: يبنتيقاطعته بيسال: متقاطعنيش ي بابا سيبني اتكلم اكتشفت ان مينفعش البنت تحب لانها لما بتحب بتكون خانت ثقه اهلها بس بس انا عرفتك ي بابا وصدقني مكلمتش حد ولا كان في علاقه صداقه حتى انا اول مره اعرف اني فاشله حتى ف تحقيق العداله ي بابا لو حصلي حاجه سامحني واوعا ټعيط  وارضى بنصيبنا ي بابا دخل الشرطي وبيسال تحدث والدهاالشرطي: بيسال انتي كويسه دلوقتي علشان الاستجواب؟بيسال بتعب: ايوا ي حضره الظابطالشرطي: مين عمل فيكي كدا شوفتيهم او فاكره شكلهمبيسال بحزن: واحد اسمه احمد وواحد كان جيه طلب ايدي وانا رفضت اسمه محمد وكان معاهم اصحابهمالشرطي: لو جبناهم تقدري تتعرفي عليهمبيسال بتعب يزداد: ايوا ي حضره الظابطالشرطي: تمم ماشي وخرججلال ببکاء: هما اللي عملوا فيكي كدا انا اسف يبنتي كله بسببي كله بسببي ي رتني م ضغطت عليكيبيسال: متلومش نفسك ي بابا مش انت السبب واعرف اني بحبك ڈم .ا ومعاك ف اي مكانواغمضت عيناها

جلال: بيسال انتي نمتي؟ بيسال قومي قومي بيسااالويخرج مسرعا: دكتووووور دكتور بسرعه هاتولي دكتورأتى الطبيب مسرعا وفحصهاالطبيب بحزن: البقاء لله—‐—‐——————————دنيا: انت جبت الشقه دي امتازياد: كلمت الراجل اشتراها اول م قولتي هنرجع مصردنيا: ماشي ياللا علشان ننفذ خطتنازياد: متحمس اويدنيا بضحك: سميره هتتجنن كانت سميره تجلس في منزلها بسعاده وها هي ستأخذ ورث شقيقها كم ستنال من السعاده بعد جلال بحزن: ونعم بالله يبني الطبيب بحزن:هنجهز كل حاجه علشان الدفنه جلال: ماشي يبني خرج الطبيب وترك جلال بمفرده بإبنته لعله يريد البکاء ولكن يخجل أمامه نظر جلال الى ابنته لا يعلم هل يبكي ام يذهب ليقتل من فعل بها هذا لا يعلم ولا يريد أن يفكر سوى بإبنته ابنته التي فارقت الحياه وتركته بمفرده هل سيبكي؟ يحاول البکاء ولكن لا يوجد أي دموع تنزل ابتسم رغما عنه عندما وجد ابنته تبتسم له وتذكر كلامها انه مهما حدث ستكون بجانبه احتضنها ودموعه تنهال على وجهه لا يريد أن يتوقف عن البکاء يريد أن يعطيها حقها يلقي اللوم على نفسه لانه سمح لاشخاص غريبه أن تدخل منزله تحت مسمى طلب ابنته ليته لم يوافق ليته استمع اليها وتركها تكمل تعليمها دخل عليه الطبيب بعدما طرق الباب الطبيب: الاوضه جاهزه ي حج علشان نغسلها جلال بصوت مبحوح: ماشي يبني انا انا جاهز ربط الطبيب على كتفه: عيط ي حج عيط ومتمنعش نفسك جلال ببکاء: مش عايزها تتـ،ـعذب بسبب دموعي اااااه يبنتي اه سبتيني لوحدي لي مكنش فاضلي غيرها والله م كان فاضلي غيرها امها ماتت بعد م ولدتها ملحقتش افرح ببنتي ملحقتش احققلها أحلامها كان نفسي اموت قبلها هعيش ازاي يوم تاني من غيرها مش مصدق ان اللي مغمضه قدامي دي بيسال بيسال بنتي اللي عمرها م استسلمت طب لما اقابل ربنا هقوله اي هقوله معرفتش احافظ ع الامانه اللي ادهاني طب ولما امها تجيلي هقولها اي هقولها انا مكنتش اب كويس مقدرتش احمي بنتك

الطبيب بحزن: اهدى ي حج جلال انت ملكش ذنب دي اراده ربنا جلال ببکاء اكثر: عارف انا روحت بلغت ابن الكلپ قالي بعد 48 ساعه تعالى قالي البنات بتمشي بمزاجها يعني اي بنتي يخطڤوها ويغت.صبوها وكمان يشوهوا وشها منهم لله منهم لله خرج الطبيب وجلال الى الغرفه الأخرى لينتظروا خروج جـ،ـثه بيسال واخذوها وقاموا بدفنها في منزل سميره كانت سميره تجلس بهدوء حتى انقطع التيار الكهربائي ف نظرت بملل: اوف النور دا مش هيبطل يقطع كل يوم كدا ولكن في حين نهوضها لترى الكابلات سمعت صوت يأتي من غرفه زياد انارت كشاف هاتفها وذهبت إلى هناك لترى ما هذا الصوت ولكنها وجدت الغرفه فارغه نظرت بها ولم تجد احد حتى همت بالخروج سمعت صوت يأتي من غرفه دنيا سميره بصوت مسموع: مين اللي هنا مين اللي هنا ولكن لا يوجد رد ذهبت سميره الى غرفه دنيا وايضا لم تجد اي احد في هذه الغرفه سميره بملل: اي اللي فتح الشباك دا وبعدين ذهبت لتغلق النافذه ولكن هاتفها وقع منها وانتهى شحنه سميره: اوف كانت ناقصه الفون كمان اغلقت النافذه ونظرت خلفها ف وجدت من يقف بأعين مخيفه ويبتسم ابتسامه مرعبه ف صړخت صرخه أسمعت كل من بالشارع ووقعت مغشي عليها يجلس جلال أمام قپر ابنته ليأتي شاب من شباب الشارع: الحق ي عم جلال جلال: ف اي يبني

أراه الشاب مقطع الفيديو وبعض الشباب يغتص.بون ابنته نظر جلال بصدم#مه ووقع أرضا حمله الشباب واجلسوه على قهوه وحاولوا افاقته استيقظ جلال واول كلمه جاءت في باله: مين اللي نشر الفيديو دا شاب: الفيديو نازل على صفحه مجهوله ي عم جلال نهض جلال وذهب إلى قسم الشرطه صعد كل من سمع صوت سميره ليعلموا ماذا حدث بالأعلى صعدوا وحاولوا فتح الباب حتى حطموهدخلت امرأه تبلغ من العمر أربعون عاما لترى ماذا حدث بالداخل ف وجدت سميره واقعه في غرفهنادت على بعض النساء اللواتي صعدوا معها ومنعت دخول اي رجل لأنها كانت لا ترتدي اي شئ على رأسها وملابسها عاريهحملوها ووضعوها على السرير وحاولوا افاقتهااستيقظت سميره لتجد نفسها على سرير دنيا ف صړخت مره اخرىحاولت النساء تهدأتها ولكنها لا تهدأ ولا يوجد على لسانها سوى: خرجوني من هنا لاااا خرجونيالمرآه العجوز: اهدي بس يبنتي احنا طلعنا لقيناكي مرميه ع الارض ف الاوضه دي ف نيمناكي ع السرير لحد م نفوقك ف اي لكل داحاولت سميره تهدأت نفسها: اهدي ي سميره ماتوا ماتوا من خمس سنين اهدي دي تخيلات

الصفحة السابقة 1 2 3 4الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى