رواية ارمله اخويا كاملة مشوقة جدا

انا ركبتك يا مدام قمر الاتوبيس بنفسي
قمر بابتسامة حزينه
امى اتجوزت و فضلت جوزها عليا لا خاڤت على جوزها مني مكنش قدامي اي حل تانى غير انى ارجع هنا تاني
هشام بتفكير 
مبدهاش بقا بصي يا قمر انا ساكت كتير بس لا مش ها سكت تانى
قمر پخوف وهي بترجع ورا 
قصدك ايه!!!
هشام بضحك 
متخديش في بالك رايحة فين يا بنتي
قمر بړعب 
ها رجع البيت تاني
هشام
مفيش رجوع للقرف ده تاني اديكي شوفتي إنك نفدتي منه بأعجوبه
قمر 
ازاي انا كده بثبت التهمة على نفسي الله وبثبت التهمه عليك كمان وبعدين انا مش مرتاحه هنا
هشام بنفاذ صبر
قمر قمر روقى انا مفيش حاجه تمام بس انتى من النهاردة ملكيش مكان لا في البيت ولا الحته دى تمام ولا ها تتجوزي المعلم ولا علي و مفيش خدمة عند الناس دى مش ها تكملي معاهم لا بالخير ولا بالشړ حتي لو اي حصل
قمر 
اومال ايه انت ها تعمل ايه هتنفينى من مصر
هشام قعد يفكر 
ممكن تهدى و سبيني افكر انتي روشتيني
و في المساء كان مفيش البيت هس هس و الشارع كمان هشام نزل بالراحة و حزر هو و قمر و ركبوا عربيته
قمر 
الحمدلله اننا مشينا من المكان ده بس برضو وخدني على فين على فكرة أنا عمي لواء هاا و خالي عقيد و
هشام بضحك


يا بنتي انا عندي اللى زيك
قمر 
هو انت متجوز يا استاذ هشام بس حضرتك مقولتش ليه كده اكيد مراتك هتضايق انا هنزل
هشام وهو بيمسك ايديها يمنعها من النزول 
قمر ابوس دماغك متفتحيش بقك
هشام 
لو عايزة تنامى نامى و بطلي لماضة
قمر 
مش ه رد عليك 
و نامت قمر بى ارتياح ولاول مرة تنام من غير خوف
و بعد وقت وصلو هشام و قمر و خبط هشام على الباب و فتحت ست كبيرة
الام بفرح
هشاام وحشتني اوى اوى يا قلب امك كل ده غيبة
هشام
سامحينى يا امى بس الشغل بس من هنا و رايح مش ها نشغل عنكم ابدا
الام نظرت لى قمر و بعدين لى هشام
هشام


ممكن ندخل الاول و انا ها فهمك كل حاجة تعالى يا قمر دى المدام قمر جارتي و دى امي يا مدام قمر
الام نظرت ليها بغموض و بعدين
تعالي يا بنتي
قمر نظرت حوليها پخوف
الام بابتسامة 
تعالي يا حبيبتي خاېفة ليه
قمر راحت سلمت على ام هشام اللى حضنتها بحنيه من غير حتي ما تسمع حكايتها
الام 
اهلا وسهلا بيكي يا حبيبتي نورتي تعالي اقفل الباب يا هشام 
و قفل هشام الباب و فطرو مع بعض و شربوا الشاي الغريبة ان مامت هشام رفضت ان قمر تحط ايديها في اي حاجة و بعد شوية
هشام
بس يا ستي أدى كل الحكايه
الام بحزن 
يعيني يا بنتي بس برضو افرد عملو فيك حاجه اللى يتهم مرات اخو بحاجة زى كده ممكن يعمل اي حاجة و بعدين
قعده هنا و انت هنا ده غلط يا هشام و حرام عارفه انك عايزة تساعده لكن اللى مش ها ترضاه على اختك مترضوش عليها دى ولية و كله الا الولاية يابني
هشام ساكت
الاب
اتجوزها يا هشام و تبقا عملت معروف و سترتها
هشام
بس انا مش جاهز مش معايا حق شبكة ولا كل الحاجات دى و
الاب قاطعه پصدمه 
و ايه يا هشام يا ابنى كل ده مش وقت الكلام ده كلام الناس مش بيرحم و احنا غلابة و البت ملهاش حد يبقا الحل ايه مفيش غير الجواز أو رجعها مكان ما جت و سبها تقبل نصيبها
الام 
انت بتقول ايه يا حاج لا طب مستحيل يسيبها متسمعش كلام ابوك روح يا حاج اتصل

بي الماذون و انا ها كلم هنا و جوزها ييجو يشهدوا و اهو بالمرة يتعرفو على بعض لووووووووووووووووولي
هشام
يا امى علشان خاطري استنتي شوية لم اعرف رأيها
قمر خرجت بهدوء 
و انا مش ها لقي احسن منك آمنو على نفسي يا استاذ هشام
الام 
ملكش حجة يا روح امك يلا يا حاج كلم المأذون
و كلم أبوه الماذون و بالفعل جاه و كمان اخته هنا جات هى و زوجها و تم وزاج هشام و قمر
و في الحارة الكل بيتكلم عن هروب قمر و في منزل حمات قمر
الحماة
يعني ايه هربت يعني ايه يعني الفلوس راحت علينا ياختى يعني فضيحتي في الحارة يا لهوى
فوزيه بفرح لى نفسها 
الحمدلله انها غارت في داهية ما ترجعها وريني بقا ها تتجوز عليا ازاي يا علي ههه
فوزيه
مش قولتلك يا حماتي ان المخفية دى ملهاش أمان اديها هربت و يعلم مع مين دلوقتي
علي
بس هشام مش موجود اكيد هربت معاه بنت الك
الحماة بزعيق 
اخرس ده استاذ اد الدنيا و محترم يخدها يعمل بيها ايه المعفنة دى انا عارف اخوك اتجوزها ازاي بنت الجاعنين دول
علي لى نفسه 
حتى لو كانت في اخر الدنيا برضو ها جيبها يعني ها جيبها
و عند قمر كانوا قعدين في الصالون
زوج هنا 
بس انتى كنتي شاطرة في المدرسة قعدى ليه و ازاي تسمح لحد يتحكم فيكى و فين عمي زيدان في ده كله
الام 


كل يا عمرو و كفاية رغي كلى يا قمرايه مش
عايزين كسوف ده بيتك و احنا اهلك
مامت هشام طبطت عليها بحنيه
كلي يا حبيبتي و لو مكسوفة انا ممكن اقوم البت هنا و الواد الاهبل ده
هنا بمرح 
نعم يا مرات ابويا
هشام بتنهيدن 
ابتدينا الخناق بدرى اوي
الام 
يلا يا بنت الهبل انا عارفه انتى فاتحة بيت ازايالله يعينك يا عمرو
هنا
بالمفتاح مش محتاجه سؤال
الام 
ربنا يعينك يا عمرو يابني انت مستحمل كتير والله الله يكون في عونك
عمرو
ممكن ارجع البضاعة
الاب 
والله ما هى راجعة هى كانت عاقلة و لم اتجوزتك بقت كده احنا ملناش دعوه
هشام 
البضاعه المباعه لا ترد ولا تستبدل
و قعدو يضحك قمر كانت بتنظر ليهم مش عارفه تفرح ولا تخاف من اللى جاي و عدى
اليوم على خير و في غرفة هشام
هشام بقلق
انتى كويسة يا قمر
قمر قعدت على السرير بدموع 
مش عارفه انتوا بتعملوا كده لى هل بتطمنوني حب فيا ولا ده وشوش
هشام
معاكي حق تقولي اكتر بس انا
قمر 
انت ايه يا استاذ هشام


هشام
استاذ مممم بص بقا علشان نبقى على نور من اولها كلمة استاذ دى مش عايز اسمعها تانى لا بخير ولا بشړ تمام يا قمر قوليلى هشام بس من غير استاذ
قمر 
يادى العيبة اقولك اسمك ازاي من غير استاذ
هشام
يا ستي انا عايز كده تانى حاجة اتعملي معايا عادى مش لازم الرسميات دى زمان حاجة و دلوقتي حاجة تمام يا قمر انا هنام بره علشان تتعودى على البيت و مټخافيش امى ست طيبة اوى و ها تحبيها مع الوقت
هشام كان ها يقوم لكن قمر مس…كت ايده بخجل 
متخرجش يوه قصدى دى اوضتك و ميصحش تخرج منها علشاني
هشام ابتسم
دى بقت اوضتك انتى متخفيش انا مش ها عمل اي حاجة تاذيكى ولا تزعلك مني
قمر ابتسمت
ان شاء الله يخليك يا سي هشام
هشام بنفاذ صبر
قمر و بعدين معاكي مش كل شوية سي هشام ان شاء الله يخليك محسسني انى بعمل اللى مش بيتعمل ده حقك عليا على فكرة واجب عليا انى احترمك قولي هشام و بس و اضحك كده شكلك لم بتضحكي بتكوني احلي
و خرج
هشام و نامت قمر و في اليوم

الصفحة السابقة 1 2 3 4الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

شاهد أيضاً
إغلاق
زر الذهاب إلى الأعلى