رواية عشق من قلب الألم كاملة

كان رامي نازل من الطياره بهيئته الي تخط.ف القلب ق.بل العين بيبص شمال ويمين وتستقر عينيه على حوريه تجنن بلبسها البسيط وجمالها الي يسحر مش متكلفه كأنها مش محتاجه تثبت جمالها كانت واقفه بتنفخ بملل وماسكه يافطه عليها اسمه
اتقد.م رامي وقف جمبها وقال بابتسامه تسحر .هو الجمال ده اصلي ولا صنع في الصين
دنيا بصت ليه بقرف ورجعت عيونها تبص على الطياره
رامي استغرب انها معبرتهوش قالها
رامي بابتسامه .بتدوري على حد
دنيا بملل .لا الاه الا الله وانت مالك نطع انت اما شئ بارد يا اخينا
رامي بزهول  بيتمتم مع نفسه نطع….بارد…..انا
وقال لنفسه معقول معرفتنيش ابتسم لنفيه وحتعرفني ازاي دي كانت طفله لما سافرت من تسع سنبن وانت كمان اتغيرت حتعرفك ازاي
رامي احم بعيدا عن الدبش الي بترميه بس انا قولت يمكن اققدر اساعد
بصتلو وبتسمت بتأفف وغيظ. وحتساعدني ازاي بقى اطربني
رامي مش قادر يمسك نفسه من الضحك على شكلها..يعني لو تقوليلي بتدوري على مين يمكن اقدر اساعدك
دنيا سرحت ونسيت نفسها اتنهدت وقالت.بدور على ابن عمي من زمان مشفتهوش واكيد شكلو اتغير نفسي اشوفو اوي فاقت لنفسها وقالت بعص.بيه وانت مالك اساسا وانا بحكيلك ليه اصلا
رامي.اممممم طب مش يمكن نز.ل وانتي مشفتهوش او معرفتهوش
دنيا بنفاذ صبر..ياربي صبرني على الغباء طب انا معرفتوش هو بقى يا ذكي مشافش اسمو الي على اليافطه ده مش تشغل مخك ده بدل ما يركن منك
رامي برق بعنيه.يركن اح ما علينا يمكن يكون شافو
دنيا.مستحيل برضو لانو لو شافو كان زمانو جيه يتكلم معايا وكان زمانو مكانككك
وهنا دنيا برقت بعنيها وعضة على شفتها لما اكتشفت اخيرا غباءها وان هو ده ابن عمها الي مستنياه
بلعت ريقها بتوتروقالت. احم هو.هو ان انت رامي
رامي ماسك ضحكته بالعافيه ابتسم وقال ايوه رامي النطع..البارد..وايه قولتي ايه كمان اه مبيفهمش ود.ماغي راكنه
دنيا بضحكه خفيفه .لا لا طبعا انا مقلتش كده يا خب.ر دانت قمر والله نورت مصر. يا رامي
رامي بغرور.من نا حية اني قمر عا.رف
دنيا .يا سلا.م على التواضع
رامي بضحكه عاليه .بس حفضل طول عمري افتكر الاستقبال العظيم ده
 
دنيا بحرج. خلاص بقى ميبقاش قلبك اسود انا حعوضك وحعزمك تشرب معايا قهوه ايه رايك
رامي .وانا موافق بس مش حنتأخر على عمي
ركبوالعربيه وطلعو بيها وهي بتقول
دنيا لا مش حنطول علشان انا اصلا غيرانه منك عمك من ساعت ماقولت انك جاي وهو حيطير من  الفرحه وانا بصر.احه مش متعوده يحب حد غيري
رامي بضحكه خفيفه.عمي ده حبيبي بس الظاهر كده اني ححبو اكتر وغمزلها
دنيا عا.رفه انو بيهزر بس كلمتو كسفتها مoت رجعت شعرها ورا ودنها بكسوف ووشها احمر
رامي بابتسامه .ايه ده يابنتي انتي لسه بتحمري زي ماانتي
دنيا بتغير الموضوع.اه وصلنا خلاص الكافيه ده بيقد.م اطعم واحلى قهوه حتدوقها في حياتك
رامي قال بصوت مش واضح.والله مظنش بعد حلاوتك اشوف حاجه حلوه
دنيا بتركيز .بتقول حاجه
رامي فاق لنفسه.انا لا ابدا  
دنيا.امم طب يلا نشرب القهوه
فضلو يتكلمو ويهزرو ودنيا كانت مبسوطه وبتضحك من قلبها ورامي كمان فرحان جدا وكل شويه يسرح في جمالها وفضلو كلام وضحك لحد ما وصلو القصر.
عمه كان في القصر. كل شويه يبص للساعه ومستني على نا.ر لحد ما وصلو
واول ما دخلو اتقد.م رامي على عمه الي كان شبه جر.ي عليه وفضل يحض.نو كتير بحب شديد
دنيا.احم احم نحن هنا انا كده حعيط
رامي بضحك.فرحه ولا غيره
دنيا .غيره طبعا
مروان بتنهيده  ياااه اخيرا يا رامي اخيرا يا بني تسع سنين مشوفكش يارامي هنت عليك يا بني
رامي با.س ايد عمه بحب.غص.ب عني والله ياعمي انت عا.رف ظروف شغلي كانت عامله ازاي بس خلاص الفرع الي هنا بقى شغلو كويس ونقلت اغلب الشغل حتابعو من هنا وكل فتره اسافر بقى لو فيه حاجه يلا ابسط يا عم
مروان .الحمد لله يا بني ربنا اكرمك انت تستاهل يا رامي يبقى خلاص دنيا حتتجوز وتسبني وانت تفضل معايا هنا ها قلت ايه
رامي. افضل معاك اوكي بس هنا لا يا عم انت عا.رف انا مشتاق لشقتنا قد ايه
مروان . طيب يا بني الي يريحك نتغدي وتريح عندنا شويه وتبقى تروح تاخد راحتك في شقتك
دنيا. اه على فكره يا رامي انكل كمال وشريف عاملين حفله جميله على شرف استقبالك حعدي عليك بالليل ا

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى