رواية حمل بالتراضي بقلم رانيا ابو خديجة

 _اومااااااال انا اتجوززززتك ليه … انا عااااااايزة طفل … وانت دلووووووقتي جوزززززززي !!!!طب أنا أعمل فيكي اي دلوقتي… دة أنا متحمل وجودك معايا في الشقة تحت سقف واحد وانتي مراتي بالعافيه الله يخربيتك هتبوظي الدنيا أكتر ماهي بايظة !!!!_ وبعدين لما انت مش طايقني كدة… قبلت تتجوزني ليه؟؟؟!!! _ مش ايه… مش طايقك؟؟؟!!! قولتها وانا مش فاهم هي تقصد نفسها باني مش طايقها دي …الڠبية متعرفش حاااااجة ولا حاااااسه بحااااجة !!!_ ايواااا مش طايقني ومش عايزني … ومحسسني كمااان ان انا وحشة وغير مرغوب فيااااا_ طب ممكن بس نكمل كلااامنا ب بعدين … سبيني انزل دلوقتي وبعدين نبقى نتكلم.. _ استنى هنا انا بكلمك … _ انا عايزه اعرف انت اتجوزتني ليه … ليه قبلت تتجوزني وانت دلووووووقتي مش طااايق تبص في وشي لدقايق حتىانا مش قااادر ابصلك كلك على بعضك وانتي كدة … 

أول مرة اشوفها كدة واول مره في حياتي اشوف حاجه بالجماال دة … اعتقد لو عشت عمري كله مش هشوف حاجه اجمل من كدة . لقيتها بصتلي فاجأة بدموع وحزن وبعدين لفت وخبت وشها بين ايديها وانفجرت في العياااط ….قربت منها وأنا مش قادر أشيل عيني من عليها ورفعت ايدي الفها ليا بهدوء و حاولت اشيل ايديها من على وشها … كان وشها الجميل احمر بلون الډم وشفيفها بتترعش مع كل تنهيدة عياط بتخرج من بينها كل دة مع شكلها اللي خطفني من وقت ما دخلت كان صعب عليا أقاومه بجد … حضنت وشها بين ايديا وحركت ايدي علية بحنان لحد ما رفعت وشها ليا فعلااا حسيت اني مش قااادر اكتر من كدة عارف اني لو عملت الاي هي عايزاه ابقى بضيعها من ايدي… 

دفعتها عني بالقوة وخرجت من باب الشقه جري قافل الباب ورايا بكل عـ،صبية الدنيا. ايه اللي حصل!!!!!! هو سابني وخرج بجد؟!!!! بعد كل دة وبرضه مفيش فايده !!!دخلت بسرعة الاوضه وانا حاسه اني هموووت من الخانقه ومسكت تليفوني وكلمت الدكتورة اسألها واتأكد منها قدامي قد ايه بالظبط وفرصتي الااخيرة في اني ابقى ام وفي الحياة كلها تضيع منيييي… لت ألف في الشوارع لحد نص الليل تقريباً وانا مش عارف اعمل ايه جوايااا احاسيس كتير متناقضة احساسي والنار اللي جوايا كل ما افتكر شكلها وافتكر احساسي وهي بين ايديا وكان خلاص فاضل عالحلم انها تكون ليا لحظة واحدة كل ما افتكر دموعها وصوت عياطها اللي اول مره اسمعة ببقى عايز اجري ارجعلها واخدها في حضني واللي يحصل يحصل .

 ومابين احساسي باني أناني ومبفكرش غير في نفسي وحبي ورغبتي في انها تفضل معايا اطول فترة ممكنةاحساسي بالذنب لو ضيعت فرصتها في انها تبقى ام وتجيب الطفل اللي بتحلم بية ممكن يموتني سألتها عن حالتها بالتفاصيل قبل ما نتجوز وعرفت انها فعلا اقل شئ تملكة حالياً هو الوقت = خلاص ما تبقاش اناني بقى يا تديها اللي هي عايزاة يا تطلقها وتسيبها تتجوز حد تاني يساعدها في تحقيق حلمها _ ايه!!!!! اطلقها بعد ما خلاص بقت مراتي ليا اسيبها تكون لحد تاني !!! مش ممكن يستحييييل .= خلاص يبقى تبطل انانية بقى ومتضيعش فرصتها الأخيرة في تحقيق رغبتها كا اي بنت وغريزتها في احتياجها بأنها تكون أم . _ يعني أعملها اللي هي عايزاة عشان تسيبني اول ما تملكة … تسيبني وتطلب الطلاق بعد ما اكون اتعلقت بوجودها .= بطل انانية انت لا ھتكون لحقت اتعلقت بيها ولا نيلة … أرجعلها وحقق لها حلمها مين عارف مش يمكن بعد الطفل ڈم ..ا ييجي هو اللي يقربكوا بعد الانفصال ويرجعكوا لبعض . _ ياااااااريت يا أخي… ياااااااااريت ….ايه دة هي الناس بتبصلي كدة ليه … وانا رافع ايدي كدة ليه ..اهااا انا اكتشفت اني بقالي نص ساعة تقريباً بكلم نفسي بس أخر جملة دي شكلي عبرت عنها بصوت عااالي شوية و ايدي في وضع الدعاء كدة … الله يخربيتك هتجننيني من يوم ما شوفتك وعرفتك … وحبيتك!!

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى