رواية نسيم العشق كاملة جميع الفصول بقلم يارا عبدالعزيز

عايز اي حاجه من الدنيا عيسى الجبالي اللى بنات مصر كلهم بيجروا وراه قلبه نبض لواحدة بتحب غيره الكلام دا بيوجعنى اوى اوى يجنة بحس ان قلبي بيتقطـ”ع كل اما افتكر انك بتحبي اخويا كمل وهو بيمسك أيدها وبيقـ”بلها بحب بحبك بحبك اوي يجنة دفـ”ن رأسه في عنقها وهو بيستنشق ريحتها

عيسى: امسك نفسك مينفعش هي قبل اي حاجه بنت عمك بدأت اخاف عليها من نفسي

خد الباطنية وحاطها على الكنبة ونام عليها فضل يبصلها لحد اما غمض عينيه 

دخل مصطفى المطبخ وهو بيبص يمين وشمال ووراه وهو خايف بشدة من ان حد يشوفه 

مصطفى وهو بيتنهد براحة: كويس ان مفيش حد هنا المرة اللى فاتت الست جنة كانت موجودة ومعرفتش اعمل حاجة 

طلع ازازة صغيرة فيه بو”درة بيضة حاطها فى طبق وقعد على تربيزة السفرة وبدأ يشـ’مها وهو مغمض عينيه وتايه

مصطفى: مش عارف من غيرك كنت ممكن اعمل ايه فى نفسي كمل بعصبية وهو بيـ”رمي الطبق من قدامه اللى وقـ”ع وانكـ”سر 

: انا واحد زبا”لة مستهلش حد مستهلكيش يا نور افهمي بقى

– قعد على الأرض ومسك ازا”زة من الموجودين على الأرض حاطها بين أيديه وضغط عليها بقوة دخلت نور لاقته قاعد على الأرض وايده بتنـ”زف راحت عنده بخوف شديد وقعدت جانبه 

نور بخوف شديد: مصطفى مصطفى ايدك ايه اللى حصل

مصطفى بغضب مفرط: ابعددددي اطلعي نامي امشي ملكيش دعوة بيا

نور: اكيد مش هسيبك وانت كدا تعال معايا 

– خدته وحطيت ايده تحت المية عشان توقف النـ”زيف بخوف شديد منها وقعدته على الكرسي لاحظت ان فيه علبة اسعافات موجودة على الرف راحت جابتها بسرعة وقعدت على الكرسي جانبه وبدأت تعقم الجـ”رح

مصطفى بدموع: امشي يا نور

نور: ليه يمصطفى

مصطفى: امشي عشان متتأ”ذيش بقولك امشي اطلعي وسبيني 

نور بصيت للأرض: هو ايه اللي انت عملته دا ايه اللى كان فى الطبق

مصطفى بخوف شديد: بقولك اطلعي امشي 

نور اتجاهلته وراحت عند الطبق بصيت بأستغراب

: ايه دا 

مصطفى بخوف: دقيق 

نور: تمام هنضفه ونطلع

مصطفى بخوف شديد اتكلم فى نفسه: نور لو مسكته هتعرف لأنها دكتورة لأ لأ لأ انا لازم امنعها

راح عندها ومسـ”كها بقوة وهو بيبعدها: قولتلك امشي اطلعي

كانت هتتكلم بس قاطعها مصطفى وهو بيـ”رميها برا المطبخ

: امشي يلا اطلعي فوق بقولك

نور بدموع: آسفة انا غلطانة عشان خفت عليك

طلعت نور بص لطيفها بحزن كبير وضيق من نفسه دخل المطبخ بسرعة نضف المكان وطلع اوضته لاقى نور قاعدة على السرير بتعيط

مصطفى: نامي يا نور وبطلي عياط

نور: حتى كمان مش عايزيني اعيط على اللى بتعمله فيا ليه تاخدني بذ”نب ابويا انا ذنبـ”ي ايه انه طردك من المستشفى

رمـ”ى كرسي التسريحة برجله بغضب مفرط

: بطلي كل شوية تفكريني بطلي اه خدتك عشان انتـ”قم من ابوكي بس معرفتش اذ”يكي ليه كل شوية انتي اللي بتأ”ذيني بكلامك ليه يا نور كفاية بقى

نور: ادام انت مش طايقني كدا طب ما طلقني ارمي عليا يمين الطلاق وخليني اخرج من البيت دا واروح عند بابا واخويا

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️

مصطفى بسخرية: مش دلوقتي يا نور هطلقك بس مش دلوقتي طول ما انتي معايا طول ما ابوكي قلبه محـ”روق عليكي لكن لو سابتك وطلقتك دلوقتي مش هبقى استفدت اي حاجه وبطلي تختبري صبري اكتر من كدا عشان مأ”ذكيش انا ماسك نفسي عليكي وعلى تصرفاتك بالعافية 

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى