رواية نسيم العشق كاملة جميع الفصول بقلم يارا عبدالعزيز

عيسى طلع الاوضة لاقى جنة قاعدة على السرير ومتغطية وباين عليها بردانة، راح عندها وحضنها بحب 

عيسى:- اشربي الليمون وهتبقي كويسة باذن الله

جنة دفنـ..ت راسها في صدره بعمق 

جنة:- انا مش بحب الليمون المغلي

عيسى:- لازم تشربيه يلا 

جنة بنوم:- عايزه انام يعيسى

قالت كلامها وذهبت فى نوم عميق، بصلها بحب تتنهد بحزن ونام هو كمان 

فى الصباح في قصر الجبالي 

– مصطفى صحي وهو حاسس بألم شديد فى رأسه، حط ايده على راسه بتعب، مسك الكوباية الازاز اللي كانت جانبه على الكمودينو وكسـ..رها فى ايده، بص لنور برغـ..بـة 

مصطفى بصوت عالى وغضب 

:- نور 

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎

صحيت منفوضة من شدة صوته، بصيت لايده لاقتها بتـنـ..زف، مسكت ايده بخوف 

نور: مصطفى ايه اللي حصل 

مصطفى بعصبية:- اطلعي برا الاوضة قومي يلا 

نور بخوف جريت جابت علبة الإسعافات، مسكت ايده، بعد ايده بتعب 

مصطفى:- بقولك امشي امشي اطلعي برا الاوضة

نور:- ايدك بتنـ..زف اوي تعال معايا نحطها تحت الميه

مصطفى:- وانتي مالك 

مسكها من ايديها بقوة وطلعها برا الاوضة وقفل الباب

نور بخوف:- طب هشوف ايدك وامشي 

حط ايده على راسه بتعب شديد وفضل يكـ..سر فى كل حاجه في الاوضة، راح ناحية الدولاب ورمى كل الهدوم على الارض وهو بيدور على الازايز بس ملاقاش حاجه

مصطفى بغضب:- عيسى عيسى اكيد خدهم طب اعمل ايه انا مش قادر

نور من الخارج خبطت على الباب

نور بخوف:- يمصطفى افتح طب عقمها انت طيب متسبهاش كدا

اتجمع على صوتها كل البيت 

كامل:- فيه ايه يبتي

نور بخوف وبكاء:- مصطفى تعبان ومش راضي يفتحلي خلي حد يكـ..سـر الباب انا خايفه عليه

صفاء بخوف:- مصطفى يبني افتح

– بدأ يحس بالدنيا بتلف بيه ليفقد توزانه ويسقط أرضا مغشيا عليه.

ضربات قلوبهم بدأت تقف من قلقهم عليه وخصوصًا لما مسمعوش اي صوت جاي من الاوضة بعد ما كانوا سامعين صوت تكـ…سـير 

جيه كريم وفريدة وعاصم على الصوت، قرب عاصم من الباب ودفعه بكل قوته وكسـ..ره، انصدموا اما لاقوا مصطفى واقـ..ع على الارض مغمى عليه وايده بتنـ..نـزف 

جريوا عليه بسرعة وخوف شديد

كريم:- نز..ف.م كتير ونبضه بيضعف لازم يروح المستشفى فورًا

صفاء ببكاء:- يحبيبى يبني ايه اللى حصل لكل دا 

كملت وهي بتبص لنور وبتتكلم بغضب 

:- اكيد انتي السبب اكيد انتي اللي زعلتيه

كامل بغضب:- مش وقته يا كريمة خلينا نسنده يبني للعربية تحت ونوديه المستشفى

كريم:- تمام 

سندوه عاصم وكريم وكامل، نزلوا بيه تحت ركبوا العربية وانطلقوا للمستشفي.

صحى عيسى من النوم، لاقى جنة لسه نايمة سند براسه على ايده ومسك ايديها وبصلها بحب وهو يقـ..بل يديها

جنة بنوم:- صباح الخير يحبيبى

عيسى:- صباح النور نمتي كويس

جنة:- اها لاني نايمة فى اكتر مكان برتاح فيه

عيسى:- والله اللي هو ايه بقى

جنة بخجل:- ما انت عارف 

عيسى وهو بيقلد صوتها:- لا مش عارف

جنة:- رايق انت انهاردة اوي اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكش انبارح بجد  

عيسى:- بحاول محطش فى دماغي انا خلاص مبقتش عايز من الدنيا غيرك انتي وبس يا جنة هنعيش مع بعض ونكون عيلة وملناش دعوة بي اي حد

جنة بحزن وهي بتتعدل، اتعدل هو كمان واخدها فى حضنه ومسك ايديها وقبـ..لها بحب 

عيسى:- مالك 

جنة:- احنا مش لوحدنا يعيسى فيه جدي ومرات عمي وطنط فريدة

عيسى:- بلاش يا جنة بلاش عشان متعصبش عليكي وانا مش عايز كدا فريدة وعاصم النويري متجبيش سيرتهم تاني

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73الصفحة التالية
اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى